خبرهای داغ:
مدیر موسسه فرهنگی بین الحرمین:

برگزاری همایش سه ساله‌های حسینی درشاهرود

مدیر موسسه فرهنگی بین الحرمین شاهرود گفت:: درسالروز شهادت حضرت رقیه (س) همایش بزرگ سه ساله‌های حسینی با حضور نونهالان در شهر شاهرود برگزارشد.
کد خبر: ۹۰۶۸۸۳۵
|
۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹
محمد ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود با اشاره به برگزاری همایش سه ساله‌های حسینی بمناسبت سالروز شهادت حضرت رقیه (س) اظهار کرد: مصیبت‌های وارده بر یادگار سه ساله حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از کربلا تا کوفه و از کوفه تا شام، وجدان هر انسان آزاده و صاحبدلی را به درد می‌آورد و از سوی دیگر معارف اسلام ناب محمدی (ص) و علل قیام عاشورا از کودکی باید بیان شود.
وی گفت: این مراسم در روز شهادت جانسوز حضرت رقیه (سلام الله علیها) در دارالقرآن امام حسن مجتبی (ع) با حضورفراگیران، دانش آموزان خرد سال، معلمان، مربیان قرآنی و اولیای دانش آموزان در فضایی سراسر معنوی همراه با سخنرانی و ذکر مصیبت و سینه زنی، اهداء بسته‌های فرهنگی و پذیرایی برگزار شد.
حجت‌الاسلام عزیزی سخنران این مراسم گفت: یکی از شهیدان قیام حسینی که نقش بسیار تاثیر‌گذاری درتبدیل واقعه عاشورا به یک جریان سیال تاریخی داشت، حضرت رقیه (س)، دختر سه‌ساله امام حسین (ع) است (که بارگاه آن مخدره در شهر شام واقع شده است). بعضی از مورخین درباره وجود تاریخی حضرت رقیه (س) سعی در شبهه پراکنی دارند، اما با توجه به مستندات تاریخی که در کتاب منتخب التواریخ نقل شده می‌توان به تمام این شک و دودلی‌ها پایان داد.
عزیزی افزود: چه بسیار مسیحیان و یهودیانی که به وسیله کاروان اسرا مسلمان شدند و از همه پررنگ‌تر آن که، خانواده یزید و غلامانش با دیدن اهل بیت پیامبر (ع) در اسارت از او بیزاری جستند و جزء محبین خاندان عصمت و طهارت شدند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها