رئیس اداره تبلیغات اسلامی آذرشهر:

خطابه زینب(س) موجب بیداری و افشای حقایق عاشورا شد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آذرشهر در همایش رهروان زینبی بانوان این شهرستان گفت: خطابه و سخنان حضرت زینب(س) در مجلس یزید و ابن زیاد، ماهیت اسارت و بردگی را به حریت و آزادگی تغییر داد و موجب بیدارگری اذهان جامعه شد.
کد خبر: ۹۰۶۶۱۸۸
|
۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام فتاحی حضور و نقش بانوان در مسائل اجتماعی و سیاسی را از ضروریات دانست و افزود: از دیدگاه اسلام هرگاه حضور سیاسی و اجتماعی زنان در جامعه احساس نیاز شود، این مسئله برای بانوان همچون مردان واجب است تا این نقش را ایفا کنند.
وی با بیان اینکه زنان جامعه با تاسی از حضرت فاطمه زهرا(س) و زینب کبری(س) باید تعهد دینی و مسئولیت شرعی خود را نسبت به شناخت جریان حق و باطل و ولایت و رهبری جامعه ادا کنند، افزود: زنان باید همپای مردان در جریان سازی و آگاه سازی جامعه ایفای نقش کنند.
حجت الاسلام فتاحی با اشاره به نقش آفرینی سیاسی حضرت فاطمه زهرا(س) بعد از ارتحال پیامبر(ص) خاطر نشان کرد: حضرت زهرا(س) با مبارزه علیه دستگاه خلافت غاصب از طریق گریه های سیاسی و خطابه و احتجاج، تلاش در شناساندن چهره واقعی حکومت غاصب داشت.
وی در ادامه بابیان اینکه حضور بانوان در کربلا بر اساس این مسئولیت دینی و سیاسی و از روی آگاهی و بصیرت بود افزود: نقش آفرینی زنان در حادثه کربلا به زمان و مکان خاصی محدود نشد بلکه اصلی ترین عامل ماندگاری و افشای حقایق عاشورا همین بانوان بودند.
همایش رهروان زینبی بانوان آذرشهری به همت حوزه علمیه فاطمه زهرا(س) و همکاری اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان در سالن اجتماعات حوزه علمیه خواهران برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار