خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس گفت: استان فارس با تقدیم حدود ۱۵ هزار شهید، ۴۰ هزار جانباز و بیش از دوهزار و ۱۰۰ آزاده، یکی از استان‌های موثر در دوران دفاع مقدس بود.
کد خبر: ۹۰۶۴۳۹۶
|
۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از شیراز، رجبعلی راهی اظهار داشت: همان طور که رهبرمعظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) می فرمایند: "جنگ هشت ساله، ما را قوی‌تر کرد. اگر جنگ هشت ساله نبود، این سرداران شجاع، این مردان برجسته نشان داده نمیشدند، در بین ملت بروز نمیکردند؛ این حرکت عظیمِ مخلصانه‌ی مردم مجال بروز و ظهور پیدا نمیکرد." دوران دفاع مقدس برای ما سرمایه ای عظیم بود چرا که وحدت و همدلی را در میان آحاد جامعه بیش از پیش تقویت کرد و فرصتی مغتنم برای بروز استعدادها و ظرفیت های عظیم انسانی بود.

وی افزود: شهدا و ایثارگران ما از نخبگان جامعه بودند چراکه دست خالی در برابر دشمن تا دندان مسلح ایستادگی کردند و نگذاشتند حتی یک وجب از خاک میهن به تصرف دشمنان دربیاید.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس گفت: استان فارس در دوران دفاع مقدس با تقدیم حدود 15 هزار شهید،  40هزار جانباز و بیش از دوهزار و 100 آزاده، یکی از استان های موثر در دوران دفاع مقدس بود.

راهی بیان کرد: حضور دلیرانه و خستگی ناپذیر زنان در صحنه دفاع مقدس نیز به عنوان یکی از عناصر اجتماعی و بارز رقم خورد و اینان به حق در ادای دین خود نسبت به اسلام و انقلاب از هیچ گونه یاری و تلاشی استنکاف نورزیدند.

وی خاطرنشان کرد: استان فارس در دوران دفاع مقدس همچنین 195 شهید و 126 جانباز مونث تقدیم نظام مقدس اسلامی کرد که این موضوع از نقش موثر زنان نیز در دوران دفاع مقدس حکایت دارد.

 

این مقام مسئول تصریح کرد: وجود بیش از 630 خانواده دوشهیدی، 32 خانواده سه شهیدی، شش خانواده چهارشهیدی و دوخانواده پنج شهیدی در استان فارس نشان از روحیه انقلابی و ولایتمداری مردمان این استان است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس بیان کرد: رزمندگان استان در دوران دفاع مقدس در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضوری فعال داشتند و شجاعت و غیرت این نیروها شهره و زبان زد عام و خاص بود.

راهی ادامه داد: رزمندگان استان فارس در عملیات های مختلف دوران دفاع مقدس نقش آفرین و تاثیرگذار عمل کردند اما عملیات هایی چون کربلای 4 و 5 ، والفجر 8، آزادسازی خرمشهر و سوسنگرد هیچ گاه خاطرات حماسه آفرینی ها و رشادت های این دلاورمردان را فراموش نخواهد کرد.

وی افزود: استان فارس در عملیات های کربلای پنج و والفجر هشت به ترتیب یکهزار و 315 و 675 شهید تقدیم نظام مقدس اسلامی کرد که این موضوع نیز شاهد و گواهی بر نقش آفرینی های شجاعانه مردمان این استان در دوران جنگ تحمیلی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها