امام جمعه بندر دیر تأکید کرد:

لزوم تقویت فرهنگ دفاع مقدس در جامعه

بوشهر-امام جمعه دیر بر لزوم تقویت فرهنگ دفاع مقدس در جامعه تاکید کرد.
کد خبر: ۹۰۵۹۷۷۰
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرستان دیر،  حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه های نمازجمعه این هفته بندر دیر با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) و سالروز شهادت امام سجاد(ع) و گرامیداشت روز تجلیل از اسراء و مفقودین اظهار داشت: اگر حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) مجاهدت و تبیین و افشاگری نکرده بودند و حقیقت فلسفه عاشورا و هدف حسین بن علی(ع) و ظلم دشمن را بیان نمی کردند واقعه عاشورا تا امروز جوشان و زنده و مشتعل باقی نمی ماند.

وی افزود: ملت مسلمان ایران در دوران انقلاب و دفاع مقدس با الهام از امام حسین(ع) و نهضت خونین او درس ایثارگری و فداکاری در راه هدف آموخت و از امام سجاد(ع) و حضرت زینب(ع) و کاروان تبلیغاتی ابا عبدالله درس صبر و استقامت و پایداری و بردباری و پیام رسانی خون شهیدان را گرفت.

امام جمعه بندر دیر با بیان اینکه اسراء سخت ترین شکنجه ها را در زندان های رژیم بعثی تحمل کردند، بیان کرد: تاریخ هشت ساله دفاع مقدس مبارزات غرورآفرین آزادگان سرافراز را همچون اسرای دشت کربلا در خود حفظ کرده و برای نسل های بعد به یادگار گذاشته است.

وی با تقدیر از برگزاری باشکوه مراسمات عزاداری دهه اول محرم عنوان کرد: انقلاب و دفاع مقدس ما برگرفته از همین مراسمات عزای حسینی است لذا دشمنان بدنبال کمرنگ کردن این برنامه ها هستند.

حسینی ادامه داد: بعضی از برنامه ها باید آسیب شناسی و آسیب زدایی شود تا واقعه عاشورا مصون بماند و برنامه ها به تناسب همان روز برگزار شود و تحریفی صورت نگیرد.

وی با بیان اینکه قیام امام حسین(ع) برای احیاء نماز در جامعه بوده است، خاطرنشان کرد:هر اقدامی که روزعاشورا باعث کمرنگ شدن نماز ظهر عاشورا شود با هدف حسین بن علی(ع) منافات دارد.

خطیب جمعه دیر با بیان اینکه باید با تمام وجود هفته دفاع مقدس را پاس بداریم ،افزود: بزرگداشت دفاع مقدس درواقع بزرگداشت رشادت ها، ایثارگری ها ملتی است که در اوج تنهایی در مقابل یک دنیا دشمن ایستاد و با دفاع مقدس خود سیلی محکمی بر آنها نواخت و با سربلندی به پیروزی رسید.

وی با تأکید بر لزوم تقویت فرهنگ دفاع مقدس در جامعه گفت: امروز هم برای غلبه بر دشمنان به عوامل پیروزی دفاع مقدس که اتحاد، وحدت کلمه و اطاعت از رهبری بود نیاز داریم.

حسینی اضافه کرد: دفاع مقدس ریشه های انقلاب ما را محکم و آن را به جهان صادر کرد به‌گونه‌ای که امروز جوانان سوریه، یمن، بحرین و سایر کشورها درس ایستادگی در مقابل دشمنان را از ما فرا گرفته‌اند.

خطیب جمعه دیر با تبریک بازگشایی مدارس یاد آور شد: از مربیان و معلمان می‌خواهیم تا فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی را در مدارس زنده نگه دارند و دانش آموزانی مؤمن، شجاع و معتقد به ارزش های اسلامی به جامعه تحویل دهند.

انتهای خبر./

ارسال نظرات