خبرهای داغ:
دکتر عباس ایاران

عاشورایی بودن تنها راه توسعه کشور

زمانه عجیبی است !!! در این زمانه که جوانان دهه هفتادی عاشورایی به دنبال شهادت هستند اما عده ای له له زنان برای دنیا.
کد خبر: ۹۰۵۹۴۳۳
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶

عاشورایی بودن ، عاشورایی رفتار کردن ، عاشورایی فکر کردن و عاشورایی انتخاب کردن تنها راه توسعه در تمام عرصه های کشور خواهد بود که لیاقت و شهامت میخواد.
برخلاف تصور امریکایی‌ها، اروپایی‌ها، صهیونیست‌ها و جریان ضد انقلاب که می‌پندارند با گذر زمان و پایان یافتن عمر نیروهای نسل اول انقلاب، دوران انقلابی‌گری و عاشورایی در ایران خاتمه می‌یابد؛ جوانان و نوجوانان ولایی و انقلابی امروز، ثابت کرده‌اند که تداوم‌بخش راه انقلاب و عاشورا خواهند بود.
‏‏عاشورا با ذره ذره وجودش به ما آموخت که توسعه حقیقی و حقیقت توسعه را در آسمان باید جست نه زمین
عاشورا به ما می‌گوید آسمانی باش و از بالا به توسعه نگاه کن، تا زمانی که بسته و زنجیر خاکی، دستیابی به توسعه توسط شما امکان ندارد. عاشورا ترسیم کننده استراتژی توسعه است، عاشورا خود توسعه است.
عاشورا، تعریف توسعه و راه دستیابی به آنست.
عاشورا می‌گوید توسعه یعنی از خود رستن و به خدا پیوستن و حرکت در راه قربة إلی الله ، و طریق آن چیزی جز سجده با ذره ذره وجود نیست، و سجده بر تربت کربلا تذکری بر حقیقت سجده و سجده حقیقی است.‏
‏‏گوهر و حقیقت عاشورا عشق است، آنهم عشق به خدا.
با توجه به این نکته است که مفهوم صحیح و عمیق «‏‏کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا‏‏» درک می‌شود. کسی که سینه‌اش کانون عشق الهی است هر روز و هر لحظه برایش عاشورا و هر زمین و نقطه‌ای برایش کربلا است، چرا که او پیوسته در حال پشت‌پا زدن به مظاهر فریبنده دنیا و رویکرد به قبله حقیقی است.‏
‏‏شاخص اصلی جامعه توسعه‌یافته عاشورایی «حب الله» است که به دنبال آن توسعه در همه زمینه ها از جمله توسعه اقتصادی و اجتماعی ... هست. اگر آتش این عشق الهی بر سینه جامعه اسلامی شعله‌ور گردد، ما در تمامی صحنه‌های توسعه، پیشتاز‏ ‎خواهیم بود و الا اگر بخواهیم اسلام و ارزشهای والای دینی را پلی برای دستیابی به دنیای پست و مقام قرار دهیم در واقع از مدار توسعه حقیقی خارج و در دام توسعه غربی غلتیده‌ایم.
در صحنه عاشورا، کسانی حضور داشتند که اهل جهاد با نفس بودند و هیچ هوا و هوسی در انگیزه آنان دخیل و شریک نبود. از همین رو، بر جاذبه های مال، مقام، شهوت، عافیت و رفاه، ماندن و زیستن، نوشیدن و کامیاب شدن و ... پیروز شدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها