خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه شاهرود:

حمایت از کالای ایرانی، صرفه جویی در انرژی و مدیریت جهادی معروفات لازم جامعه

استاد حوزه و دانشگاه شاهرود گفت: امروز حمایت از کالای ایرانی، صرفه جویی در انرژی، اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی و کار و تلاش و خدمت رسانی معروفاتی است که باید مورد توجه در جامعه و بویژه مدیران قرار گیرد
کد خبر: ۹۰۵۷۱۳۰
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام سید مهدی میرباقری در همایش طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر سپاه ناحیه شاهرود در حسینیه ثارالله این نهاد در سخنانی با اشاره به اهداف قیام سالار شهیدان اظهار کرد: مهمترین هدف قیام امام حسین (ع) که خود بیان فرمودند: اصلاح امت جد پیامبر و احیا امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی بوده چرا که انحراف در دین پدیدار شده بود و می‌رفت که از اسلام جز ظاهری نماند.
وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر زنده کننده جامعه است افزود: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه وجود نداشته باشد آن جامعه دچار رخوت و روزمره گی می‌شود و کم کم رو به افول و اظمحلال می‌گذارد چرا که انسان‌ها در آن بی تفاوت هستند و این بی تفاوتی سبب بی هویتی می‌شود.
میرباقری با بیان اینکه امروز تلاش دشمنان مانند زمان ائمه اطهار مهار اسلام ناب و انحراف در دین است گفت: زمانی که امام حسین (ع) قیام کرد اسلام فقط در ظاهر بود و در باطن چیزی از اسلام ناب نمانده بود و مردم همه به ظاهر مسلمان بودند و اعمال ظاهری دین اسلام را فقط انجام و در باطن کار خودشان را انجام می‌دادند.
مسئول حوزه اسلامی دانشگاه صنعتی شاهرود با بیان اینکه دشمنان نظام اسلامی ما هم امروز تلاش دارد اسلام ظاهری باشد افزود: دشمنان تمام تلاش خود را مصروف کرده اند تا از اسلام جز ظاهر چیزی نماند و اگر این اتفاق افتاد آن‌ها به اهداف خود خواهند رسید و سیطره خود را بر ممالک اسلامی خواهند داشت.
وی با تاکید بر فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد: این تکلیف الهی سبب زنده شدن دین و ترویج احکام و سنت‌های الهی در جامعه می‌شود و منکرات را در جامعه کمرنگ می‌کند و سبب اعتلای اسلام ناب در جوامع مسلمان است.
میرباقر‌ی با تاکید بر ترویج و نشر فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: باید امر به معروف را از خود و خانواده شروع کنیم و بعد به جامعه تعمیم دهیم چرا که بنیان اصلی جامعه خانواده است و دشمن نیز روی این مرکز سقل تمرکز کرده است از این طریق جامعه اسلامی را هدف قرار دهد.
وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در باب معروفات ضروری جامعه افزود: امروز حمایت از کالای ایرانی، صرفه جویی در انرژی، اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی و کار و تلاش و خدمت رسانی معروفاتی است که باید مورد توجه در جامعه و بویژه مدیران قرار گیرد و این‌ها همه از فرد فرد جامعه اسلامی بر می‌آید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها