خبرهای داغ:
دادستان ویژه روحانیت تهران:

دشمن با لباس روحانیت سبب انحراف اعتقادی در جامعه/فضای مجازی سبب انحراف خانواده های متدین

دادستان ویژه روحانیت تهران گفت:دشمن با استفاده از افراد مختلف در لباس روحانیت سبب انحراف اعتقادی در جامعه بویژه نسل نوجوان و‌جوان جامعه شده است.
کد خبر: ۹۰۵۵۵۷۲
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام عبداللهی در همایش طلایه داران تبلیغ استان سمنان در تالار شرکت ذغال‌سنگ البرز شرقی شاهرود در سخنانی با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این همایش و گرامیداشت یوم الله ۱۷ شهریور و شهدای این روز و ماه ذی الحجه و اعیاد و اعمال این ماه با اشاره به مسائل حوزه طلبگی و نیاز‌ها و مطالبات مردم و طلاب اظهار کرد: دو حادثه در تاریخ اسلام اتفاق افتاد یکی واقعه غدیر در پایان عمر پیامبر اسلام بود که پیام خدا ابلاغ شود و حادثه دوم و بعد از حیات پیامبر و نقطه عطف تاریک امت اسلام است جریان سقیفه است و از میان کسانی که تصور نبود انجام دهند امیال شیطانی آن‌ها باعث می‌شود.
وی با اشاره به دوره حضرت ابراهیم و وجود یک نمرود که با ایشان مقابله کرد گفت: نمرود ابراهیم را در آتش انداخت و البته این آتش گلستان شد و وضعیت امروز جامعه که در راستای استمرار حرکت غدیر است سردمدار اول این حرکت با چه تعداد از نمرودیان مواجه شدند و چند بار در طول تاریخ نهضت امام و مقام معظم رهبری نمرودیان برای افروختن آتش و قراردادن این سکانداران در آن امر سلامت ابلاغ شده است.
وی با اشاره به عوامل و آسیب‌های جدی در جامعه و بویژه روحانیت و اهل علم توسط دشمن اظهار کرد: دچار کردن جامعه به ضعف اعتقادی که سبب می‌شود جوانان ما در جهت تخریب در حوزه دین کار کنند و یک دهه است دشمن در حال انجام است.
عبداللهی ادامه داد: گرفتار کردن اعضا جامعه به ضعف‌های اخلاقی که شاخص ضعف‌های اخلاقی، انحرافات نفسانی است و مبتلا کردن خانواده‌ها و ضربه زدن به افراد از این طریق است.
وی با اشاره به دامن گیر کردن کل جامعه به حرص و طمع و تسری دادن به جامعه روحانیت گفت: موضوع وابستگی به زر و زیور دنیا که قرآن بیان می‌کند در همه صدق می‌کند حتی روحانیت و باید مراقب بود و یکی از اهرم‌های آسیب رسانی دشمن گرفتار کردن به حرص و طمع و نفوذ دادن به درون طلبه‌ها ست.
دادستان ویژه روحانیت با اشاره به عدم پاسخگویی به نیاز‌های اجتماع گفت: دانشگاه‌های ما به اندازه کافی استاد اخلاق و معارف و حقوق از جنس طلبه ندارند.
وی فروریختن قبح فساد در جامعه را یکی از مشکلات جامعه عنوان کرد و افزود: مهمترین مسئله در وضعیت موجود و به عنوان یک گرفتاری مواجه هستیم فضای مجازی است عنوان کرد: باید در این زمینه در زندگی فردی و اجتماعی خود مراقبت کنیم، در فضای مجازی افراد بسیاری اظهار نظر می‌کنند در زمینه قوه قضاییه و مجلس و دولت و رهبری انقلاب سخنان غلط بیان کردن تلاش دارند.
وی انحرافات اعتقادی را مهمترین توطئه دشمن بیان کرد گفت: دشمن با استفاده از افراد مختلف در لباس روحانیت سبب انحراف اعتقادی در جامعه بویژه نسل نوجوان و‌جوان جامعه شده است.
عبداللهی خاطر نشان کرد: یکی از مسائل در انحراف کشاندن جامعه و منفی بافی جامعه متدین ما ایجاد کرده، فضای مجازی است و دشمن به دنبال این می‌گردد از روحانیت برای تفرقه درست کردن در جامعه دینی بهترین بهره را ببرد.
دادستان ویژه روحانیت گفت: مرجعیت یافتن به قدرت پول و بیرونی آیا امام زمان اجازه می‌دهد؟ آیا به سقیفه منتهی نمی‌شود، اختلاف افکنی بین جمعیت حوزوی برای رسیدن به منویات شیطانی بیرونی که پیچیده است در حوزه روحانیت است.
وی با بیان اینکه دشمن پی برده باید از جنس روحانیت برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی استفاده کند افزود: باید انقلاب را مثل انقلاب به مردم معرفی کنیم و ولایت را مثل، ولی معرفی کنیم و ولایت را به عنوان نجات دهنده در جامعه درست معرفی کنیم و ثبات انقلاب سبب ناامیدی دشمن می‌شود.
وی با تاکید بر تلاش برای ارتباط با قرار کردن با قشر جوان جامعه بیان کرد: باید تلاش کنیم نسل نوجوان و جوان را جذب کنیم و از انقلاب نباید برای مادیات فاصله گرفت و باید طلبه باید انقلابی و ایثارگر و بصیرت و دشمن شناسی داشته باشد.
عبداللهی تاکید کرد: باید آسیب‌ها را شناخت و تلاش کرد آن‌ها را حذف کرد و نیازمندی‌های جامعه را پاسخ داد و به علم روز جامعه باید مسلح شد و باید بصیر بود به دشمن شناسی و نجات جامعه بوسیله ائمه معصومین و استمرار آن ولایت فقیه که مورد توجه دقیق همه روحانیون و طلاب باید باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها