خبرهای داغ:
جانشین فرمانده سپاه فجر فارس تأکید کرد که باید به سه محور حق‌محوری، حق‌گویی و حق‌طلبی در عرصه اطلاع‌رسانی و رسانه به‌طور شفاف و صریح توجه داشته باشیم.
کد خبر: ۹۰۵۳۲۲۴
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از شیراز، سردار ابوالفضل گزنی، جانشین فرمانده سپاه فجر فارس در مراسم تجلیل از خبرنگاران حوزه بسیج و سپاه ضمن گرامیداشت یاد شهدای رسانه دوران دفاع مقدس گفت: ظرفیت‌های موجود در فارس در حوزه رسانه بسیار فروان است.

از ظرفیت‌های فارس كمتر استفاده كرده‌ایم

وی با یادآوری فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با دست‌اندركاران اجلاسیه شهدای فارس مبنی بر اینكه فارس از حیث نیروی انسانی در قله است، گفت: ظرفیت‌های موجود در فارس ب‌بدیل است اما ما كمتر توانستیم از آن‌ها استفاده كنیم در صورتی كه اگر همدلی‌ها بیشتر باشد، قطعاً استفاده از این ظرفیت‌ها بهتر محقق خواهد داشت.

 

كارگروه‌های تخصصی شناسایی ظرفیت‌ها در بسیج رسانه تشكیل شود

گزنی با بیان اینكه اگر تلاش و باور كنیم از ظرفیت‌های درون فارس خیلی بهتر می‌توانیم استفاده كنیم، از رئیس سازمان بسیج رسانه فارس خواست تا كارگروه‌های مختلف تخصصی را برای شناسایی و به كارگیری این ظرفیت‌ها در این سازمان تشكیل دهد.

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس تأكید كرد: در استان فارس چون ظرفیت وجود دارد، فضای كار رسانه‌ای هم مهیاست اما باید تلاش كنیم و چرا فارس با توجه به ظرفیت‌های عظیم نیروی انسانی كه در اختیار دارد از برخی از استان‌های دیگر بعضاً عقب افتادگی دارد در حالی كه شایستگی این استان بیش از این‌هاست.

مشاهیر فارس كمتر معرفی شده‌اند

وی با یادآوری اینكه فارس دارای مشاهیر علمی و فرهنگی زیادی است، اما ما كمتر بر روی معرفی بهتر این شخصیت‌ها كمتر كار كرده‌ایم، گفت: باید این ظرفیت‌ها را در راستای اهداف نظام و ارزش‌های اسلامی به كار بگیریم و چون تجلی كلیه فعالیت‌ها در رسانه خلاصه می‌شود، اهمیت كار خبرنگاران هم محرز می‌شود. 

كارهای فرهنگی عمیقی انجام دهیم

گزنی با تأكید بر اینكه باید كارهای فرهنگی عمیقی را انجام دهیم، گفت: امپراطور رسانه‌ای غرب به دنبال یك عملیات روانی گسترده و وسیعی است كه انقلاب اسلامی به ۴۰ سالگی خود نرسد و خود آمریكایی‌ها هم به صراحت این مطلب را بیان كردند در حالی كه ۴۰ سالگی یعنی دوران اوج و بالندگی انقلاب، بنابراین دشمنان ما تمام تلاش خود را به كار می‌گیرند كه این مسئله رخ ندهد.

وی با طرح این سئوال كه رسالت خبرنگاران در این عرصه جنگ روانی دشمن چیست، گفت: ۳ اصل مهم باید عرصه رسانه به طور شفاف و صریح بدان توجه داشتیم، حق‌محوری، حق‌گویی و حق‌طلبی و اگر همه فعالیت‌های ما بر محور حق باشد قطعاً دو مورد دیگر هم پشت سر آن محقق خواهد شد. 

انقلاب و دستاوردهای آن را معرفی كنیم

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس تأكید كرد: وظیفه ما در عرصه مقابله با نظام سلطه این است كه بتوانیم انقلاب اسلامی را معرفی كنیم؛ پس معرفی انقلاب و دستاوردهای آن از وظایف خبرنگاران و رسانه‌هاست.

وی با یادآوری اینكه در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی هستیم، ‌گفت: تمام دستگاه‌های فرهنگی در سطح استان یك رسالت بسیار دارند؛ بسیج، اصحاب رسانه، دستگاه‌های فرهنگی و غیره هر كدام به نوبه خود می‌توانند منشأ اثر باشند.

گزنی گفت: اگر سه اصل مهم حق‌محوری، حق‌گویی و حق‌طلبی را به عنوان یك وظیفه كار رسانه‌ای خود تلقی كنیم، در عرصه معرفی انقلاب و دستاوردهای آن هم موفق عمل خواهیم كرد.

سرعت انتقال مطالب را فراموش نكنیم

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس در ادامه سخنان خود با بیان اینكه در اطلاع‌رسانی باید صحت و سقم خبر و هم صداقت را مدنظر قرار دهیم، گفت:‌ البته نباید از مؤلفه سرعت انتقال مطالب در یك كار اثرگذار فرهنگی غفلت كنیم.

 

رسانه‌ها، كاری در طراز انقلاب اسلامی انجام دهند

وی همچنین با طرح این سئوال كه رسالت اصحاب رسانه چیست، گفت: نخست انجام عمل به تعهد شرافتمندانه كار رسانه‌ای، دوم كاری انجام دهند كه در طراز انقلاب اسلامی باشد؛ همیشه باید طراز خود را بالا ببریم و به كم قانع نباشیم و در این راستا باید شبانه‌روزی تلاش كنیم.

تقدیم ۲۴۴ شهید رسانه به انقلاب اسلامی

گزنی با بیان اینكه باید عملكرد شهدای رسانه را مدنظر قرار دهیم، گفت: در دوران دفاع مقدس ۲۴۴ شهید رسانه تقدیم انقلاب اسلامی است كه از این تعداد ۱۳ شهید متعلق به استان فارس است لذا پیشنهاد می‌شود برای ۴۰ سالگی انقلاب یك كار پژوهشی درباره شهدای رسانه فارس انجام شود كه هم جلوه و تجلی كار رسانه‌ای است و هم موجب خورسندی خانواده‌های شهدا می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس همچنین خواستار انتقال تجربیات پیشكسوتان عرصه رسانه در این مسیر به نسل جوان شد و گفت: ما به خوبی نتوانستیم آن ارزش‌های دفاع مقدس را آنچنان كه باید و شاید انتقال دهیم بنابراین پیشكسوتان در این راه یاری رسانند و تجارب موفق خود را به نسل جوان انتقال دهند البته این انتقال هم باید غیرمحافظانه كارانه باشد.

بدون لحاظ كردن هر گونه گرایش سیاسی، واقعیات جامعه به رسانه‌ها انتقال داده شود

وی با تأكید بر اینكه اصحاب رسانه باید به خیلی از موضوعات كشور بپردازند، بدون اینكه وابستگی به جناح خاصی داشته باشند، گفت: بدون لحاظ كردن هرگونه گرایش سیاسی و جناحی باید مطالب مختلف به اصحاب رسانه منتقل داده شود زیرا تعهد آنان این است كه واقعیات را به جامعه انتقال دهند لذا به واسطه شرافتمندی اصحاب رسانه باید این تجارب را انتقال دهیم كه كار سختی است.

گزنی ادامه داد: در استان فارس بسیاری از واقعیت‌ها گفته نمی‌شود یعنی می‌دانیم و می‌دانید اما منتقل نمی‌كنیم و بعضاً هم دنبال سیاه‌نمایی و بزرگنمایی هستند اما كار اصحاب رسانه انتقال واقعیات به جامعه و مردم است البته تا آنجایی باید بگوییم كه آرامش جامعه را بر هم نزند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها