خبرهای داغ:
مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی:

آغاز دوره توانمندسازی فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج مساجد و محلات خواهر

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی گفت: در دوره توانمند سازی فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج مساجد و محلات خواهر، 11ساعت مهارتی، 6ساعت اختصاصی بحث جمعیت و مطالعات زنان (نگاه به زن طبق آموزه های دینی) و بحث های عقیدتی ـ سیاسی داریم.
کد خبر: ۹۰۵۲۸۶۶
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، زهره روستا در افتتاحیه دوره توانمندسازی فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج مساجد و محلات خواهر با بیان اینکه بسیج جامعه زنان بزرگترین تشکل جهانی زنان است اظهار داشت: برنامه مطالعات زن و خانواده را در سال جاری پیشنهاد دادیم که هدفش تببین الگوی سوم بود.

 وی با اشاره به پیام تاریخی رهبر انقلاب به کنگره 7هزار زن شهید کشور افزود: ما برای تبیین دیدگاه رهبری چه کرده ایم و برای نهادینه کردن پیام ایشان در جامعه هدف چطور برنامه ریزی کردیم؟

روستا با بیان اینکه گاهی مهارت های خوب داریم اما اگر جریانات را نشناسیم دچار اشتباه می شویم گفت: قرن حاضر مسخ واژه هایی همچون توانمندسازی و ایجاد نشاط برای زنان است در حالیکه در ضمن آنها حقوق زن غربی آموزش داده می شود.

وی یادآور شد: "در بعد ولایت اجتماعی فتوحات کرده زن الگوی سوم و بن بست ها را از سر راه برداشته است." این مطلب را رهبر انقلاب در پیام خود فرمودند که فمونیست را با خاک یکسان می کند.

مسئول بسیج جامعه زنان استان با بیان اینکه همانطور که الگوی غربی برای زنان خطرناک است، الگوی شرقی نیز در مواردی ما را زمین زده است گفت: کجای دین اسلام در مورد بیرون نیامدن زنان از خانه و سخن نگفتن در جمع مردان آمده است بلکه اسلام در بعد اجتماعی  حضور زن را واجب دانسته که دوشادوش مردان باید فکر و عمل کند.

وی با بیان اینکه دوره توانمندسازی فرماندهان پایگاه های مقاومت 4 شبانه روز است گفت: در این دوره در سه موضوع بحث های مهارتی از جمله طرح اعتلای بسیج، تقویت و تحول درونی برای اثرگذاری بیرونی است.

وی ادامه داد: دو مهارت بیرونی مثل اردوهای جهای، صندوق ها، طرح شهید رهنمون و گشت های محله محور و برخی طرح ها مربوط به درون بسیج مثل طرح شهید بهنام محمدی و اعتلای صالحین (شهید حججی) و همگام با کشاورز از برنامه های این دوره است.

روستا خاطرنشان کرد: 11ساعت مهارتی داریم و چون ما در عملیات فقط مقابله با عملیات انتحاری داریم و گشت های محله محور شامل ما نیست و ویژه آقایان است؛ 6ساعت اختصاصی بحث جمعیت و مطالعات زنان (نگاه به زن طبق آموزه های دینی) و  بحث های عقیدتی ـ سیاسی  داریم.

وی زیارت گلزار شهدا داریم را از دیگر برنامه ها عنوان کرد و خطاب به فرماندهان پایگاه های بسیج افزود: آسیب های منطقه ای و بومی محله و  ناحیه خودتان را اعلام و هم اندیشی کرده و با حضور مدیران فرهنگی برنامه ها را تدوین کنید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها