خبرهای داغ:
به همت حوزه حضرت خدیجه(س)؛

جشن عید امامت و ولایت در سمنان برگزار شد

جشن عید امامت و ولایت به همت حوزه حضرت خدیجه(س) به مناسبت گرامیداشت عید غدیرخم و با همکاری پایگاه بنت الهدی در مسجد حضرت علی بن ابیطالب(ع)سمنان برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۵۱۷۸۷
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان جشن عید امامت و ولایت  به همت حوزه حضرت خدیجه(س) به مناسبت گرامیداشت عید غدیرخم و با همکاری پایگاه بنت الهدی در مسجد حضرت علی بن ابیطالب(ع)سمنان برگزار شد.

در این جشن حجت الاسلام فرخ نژاد ضمن گرامیداشت این عید بزرگ بیان کرد: در عالم روزی بزرگتر و برتر از روز عید غدیرخم نداریم لذا امام صادق(ع)نیز ۳۶بار قسم خورده است که خداوند روزی را برتر از این روز قرار نداده است.

استاد حوزه علمیه و دانشگاه بیان کرد: از ابتدای دی الحجه تا آخر این ماه را ماه ولایت می نامند؛همچنین ۲۰مناسبت درباره امام علی(ع)وجود دارد که اوج این مناسبت عید غدیر خم است که بالاترین عید می باشد.

وی ادامه داد: غدیر را باید عاشورایی برگزار کنیم؛همانطور که روز فاشورا بهترین شخص به شهادت رسید و به همین دلیل سعی داریم این روز را به بهترین نحو ممکن برگزار کنیم عید عدیر نیز باید به بهترین نحو ممکن برگزار شود؛چرا که با کمرنگ شدن غدیر امام علی(ع)در محراب و امام حسین(ع)در میدان جنگ به شهادت رسید.

حجت الاسلام فرخ نژاد تصریح کرد: عید غدیر به قدری پراهمیت است که نباید در یک روز ختم شود چرا که پیامبر(ص)سه روز در غدیر ماند؛ بنابراین ترویج ولایت حضرت علی(ع) بر همگان واجب است.

وی با اشاره بر جنایات امریکا و صهیونیست خاطرنشان کرد: دلیل همه ی جنایات آمریکا و رژیم صهیونیسم این است که ما از ولایت امام علی(ع) دور شده ایم و مردم را با غدیر آشنا نکرده ایم.

وی اظهار داشت: عدیر تنها یک اتفاق نیست که در بیابان افتاده باشد غدیر یک فرهنگ و جریانی است که حضرت علی(ع) زمامدار آن می باشد.

استاد حوزه علمیه و دانشگاه سمنان افزود: واقعه ی غدیر به قدری مهم است که خداوند به پیامبر(ص)فرمود اگر این موصوع را ابلاغ نکنید رسالت خود را انجام نداده اید؛بنابراین باید به اهمیت غدیر پی ببریم و ان را در میان مردم تبیین کنیم.

وی ادامه داد: باید غدیر را با کاروان های شادی و جشن ها احیا کنیم؛ امام رضا نیز در خصوص عید غدیر می فرمایند در روز عید غدیرخم خداوند دو برابر بیشتر از ماه مبارک رمضان و شب قدر گناهان را می بخشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها