مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر:

اشتغال مستقیم برای ۱۰۰۰ نفر با افتتاح پروژه‌های آبخیزداری استان بوشهر فراهم می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به تسریع درتکمیل طرح‌های آبخیزداری گفت: با تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های آبخیزداری استان بوشهر در یکسال گذشته اشتغال بیش از یک‌هزار نفر فراهم شده است.
کد خبر: ۹۰۵۰۵۸۹
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰

 به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، سهیل مهاجری ظهر امروز در بررسی روند اجرای طرح‌های منابع طبیعی با اشاره به طرح‌های آبخیزداری به عنوان پروژه‌های اولویت‌دار استان اظهار داشت: ازمحل اعتبارات سال گذشته در همه شهرستان‌های استان پروژه‌های منابع طبیعی  و آبخیزداری اجرا و تکمیل شد که نقش مهمی در تحقق مطالبات مردم داشته است.

وی از اشتغال‌زایی در این طرح‌ها خبرداد و افزود:  با اجرای طرح‌های آبخیزداری در نقاط مختلف استان بوشهر و تکمیل آنها زمینه اشتغال یک‌هزار نفر در این طرح‌ها فراهم شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به نقش مهم طرح‌های آبخیزداری در دشتستان خاطر نشان کرد: در شهرستان دشتستان به سبب حوزه‌های متعدد سرزمینی، از محل اعتبارات تخصیصی، 56 پروژه اجراء شده که 542 نفر و بیشترین سهم اشتغال مستقیم داشته‌اند .

مهاجری کنترل وکاهش فرسایش و حمل رسوب، پیشگیری و مهار سیل، تغذیه سفره‌های آب زیر زمینی و مطالعه جامع تفصیلی اجرایی را از اهداف پروژه‌های اجرایی در دشتستان عنوان کرد.

وی شهرستان جم را نیز از دیگر شهرستان‌های استان بوشهر نامید که در سال گذشته علاوه بر 17 مورد پروژه آبخیزداری، 52 هکتار عملیات بیولوژیک در آن اجرا شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با بیان اینکه در شهرستان جم 161 نفر در پروژه‌های آبخیزداری مشغول بکار شده‌اند گفت: در مجموع 93 پروژه در حوزه‌های آبخیزداری استان بوشهر از محل اعتبارات سال قبل اجراء یادر حال اجراء هستند که همگی آنها نقش قابل توجهی در پیشگیری و مهار سیل، تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و کنترل فرسایش و رسوب دارد.

مهاجری سطح تاثیر پروژه‌های یاد شده را 180 هزار هکتار از مجموع سطوح حوزه‌های آبخیز استان اعلام کرد.

انتهای خبر/

ارسال نظرات