رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر از راه‌اندازی نخستین نیروگاه خورشیدی در پارک علم و فناوری بوشهر با ظرفیت تولید ۱۰ کیلووات برق خبر داد و گفت: براین اساس سالانه افزون بر 19 هزار کیلووات ساعت برق می‌توان از طریق هر سلول‌ خورشیدی ساخت ایران در روستا تولید کرد،
کد خبر: ۹۰۴۰۹۲۶
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، حبیب رستمی ظهر امروز در نشست با مسئولان اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی استان بوشهر اظهار داشت: کمیته امداد برای اشتغال مددجویان می‌تواند از فرصت  نصب نیروگاه‌های خورشیدی و افزایش درآمد خانوارهای تحت حمایت استفاده کند.

وی، با اشاره به سیاست‌ توسعه انرژی‌های نو و مکلف شدن وزارت نیرو به خرید تضمینی 20 ساله برق تولیدی از افرادی که از طریق مولد‌های خورشیدی اقدام به تولید برق می‌کنند گفت: نصب مولدهای خورشیدی 10 کیلوواتی 75 میلیون تومان هزینه دارد که بخش عمده‌ای از آن تسهیلات ارزان قیمت است.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر اضافه کرد: تولید برق آن از سوی وزارت نیرو به صورت تضمینی خریداری می‌شود که زمینه ساز ایجاد اشتغال در روستاها خواهد بود.

وی با بیان اینکه با تولید روزانه 10 کیلووات از هر پنل خورشیدی سالانه افزون بر 19 هزار کیلووات ساعت برق می‌توان از طریق هر سلول‌ خورشیدی ساخت ایران در روستا تولید کرد، گفت: از ظرفیت پارک علم و فناوری وشرکت دانش‌بنیان برای اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی می‌توان بهره‌ گرفت.

رستمی تصریح کرد: مولدهای خورشیدی در پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر نصب خواهد شد که در این راستا با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان نخستین  نیروگاه خورشیدی در پارک علم و فناوری بوشهر با ظرفیت تولید 10 کیلووات برق راه‌اندازی شده است.

وی همچنین از آمادگی شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری برای نصب مولدهای خورشیدی در دستگاه‌های اجرایی خبر داد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات