خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی:

انتشار توهمات و اطلاعات غلط از هزینه های کنگره شهدا/ هزینه ها را تا 50درصد کاهش دادیم

فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی با بیان اینکه توهمات و اطلاعات غلطی از هزینه های کنگره شهدا به گوش می رسد گفت: ما در ابتدا برنامه ریزی برآوردها را دست بالا گرفتیم اما در حین انجام کار هزینه ها را تا 50درصد پایین آوردیم و حالا در مجموع به 5میلیارد تومان رسیده است.
کد خبر: ۹۰۴۸۸۸۴
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سردار علی قاسمی فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام استان صبح امروز در نشست صمیمی با اصحاب رسانه با اشاره به اهم برنامه های بسیج در سال جاری اظهار داشت: میزبان دانشگاه های کشور با حضور گروه های جهادی دندان پزشکی و پزشکی هستیم. ما در استان 228 گروه جهادی فعال داریم که هم اکنون در حال کمک به مردم در روستاها هستند.

وی با بیان اینکه در هفته دولت 58طرح محرومیت زدایی را افتتاح می کنیم عنوان داشت: در قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان 6دهستان داریم و سه دهستان آستان قدس برعهده گرفته که در مجموع در 9دهستان ارائه خدمات داریم.

قاسمی ادامه داد: گشت های محله محور در مناطق محروم بیش از 3 سال قبل شروع شده و در قالب طرح جوادالائمه در 12 نقطه استان در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی کار می کنیم. گردان های امام علی (ع)، امام حسین(ع) و کوثر نیز برای آمادگی رزم فعال هستند.

بازسازی عملیات مرصاد در نمایشگاه از حرا تا حرم

وی با بیان اینکه در نمایشگاه از حرا تا حرم که ویژه کنگره 2هزار شهید استان برپا می شود بازسازی عملیات مرصاد را نیز داریم افزود: این آخرین عملیاتی است که دشمن بر ما تحمیل کرد که بعد از پذیرش قطعنامه و اعلام آتش بس بود. در این عملیات مهم 2گردان ویژه از استان ما حضور داشتند و عموماً از بیرجند و قاینات در لشکر ویژه بودند و شهید دادیم.

فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام استان اظهارداشت: برای برگزاری کنگره شهدا در استان همه به ما کمک کردند و اجلاسیه ها اختصاصی شده است. تنها اجلاسیه نیروهای مسلح برعهده نیروی انتظامی است.

وی با بیان اینکه اجرای این گونه برنامه فرهنگی عظیم در کشور بی نظیر است خاطرنشان کرد: 10روز اجلاسیه مختص فضای مجازی است و از 22تا 30 شهریور کار ابتکاری ویژه فضای مجازی برای اولین بار در کشور اجرا می شود.

وی کنگره شهدا را متعلق به عموم جامعه دانست و ابراز کرد: سپاه انصارالرضا(ع)خراسان جنوبی فقط تشکیل دهنده دبیرخانه این کنگره است.

 فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی ادامه داد: در راستای برگزاری کنگره 2000شهید استان، همه ساختارهای اداری، شرکت ها، سمن ها و تشکل های مردمی در خراسان جنوبی درگیر هستند و در قالب اندیشه ورزی، از نظر همه عزیزان استفاده می کنیم.

قریب  400یادواره شهدا در سطح استان در حال برگزاری است

 قاسمی ضمن تاکید بر برگزاری یادواره شهدا در جامعه، عنوان کرد: خوشبختانه در سال های اخیردرهمه شهرستان های خراسان جنوبی، یادواره های مذکور برگزار شده است. قریب به 400 یادواره شهدا در سطح استان در حال برگزاری است.

 وی با اشاره به این که در حال حاضر بیش از 120 گروه در همه شهرها و بخش ها مشغول جمع آوری آثار شهدا هستند، بیان کرد: یکی دیگر از برنامه هایی که در دستور کار ما قرار دارد جشنواره کتاب جیبی به تعداد 2000 جلد است که تاکنون 300جلد کتاب جیبی تهیه شده است.

 فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی ادامه داد: برای برگزاری کنگره 2000 شهید استان، چاپ 300 جلد کتاب در دستور کار قرار دارد که 85 درصد کار این کتاب ها به پایان رسیده و کتاب های مذکور در مرحله چاپ قرار دارند.

 قاسمی با اشاره به این مهم که خوشبختانه در برخی روستاهای استان نیز حتی مطالبی‌ در خصوص شهدا نوشته و آماده شده است، گفت: نقش همه اقشار در بحث دفاع مقدس را به صورت کتاب درآورده ایم و اگر بحث کنگره شهدا مطرح نبود شاید گردآوری اطلاعات خانواده شهدا و قلم زدن در این خصوص سال ها به طول می انجامید.

 وی مطرح کرد: در استان هایی همچون کرمان، قزوین و البرز نیز همانند خراسان جنوبی در سال جاری، کنگره شهدا برگزار می شود.

 قاسمی با اشاره به این که برگزاری کنگره 2000شهید خراسان جنوبی برای نخستین بار برگزار می شود، گفت: این برنامه فرهنگی بزرگ با حضور همه خانواده شهدا و شخصیت های مختلف به اقتضای اجلاسیه های مختلف برگزار می شود.

 وی مطرح کرد: بحث کنگره شهدای خراسان جنوبی را تنها مربوط به مهرماه نمی دانیم بلکه کل سال 97را سال کنگره شهدا می دانیم.

 فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان این که قریب 300 برنامه مصوب را با همکاری بسیج و سپاه در دستور کار داریم، گفت:همایش بچه های مسجد، جشنواره فیلم کوتاه، برنامه های تولیدی و.... از دیگر برنامه های سپاه است.

قاسمی تصریح کرد: در حال حاضر 50 درصد فعالیت های سپاه انصارالرضای خراسان جنوبی مربوط به برگزاری کنگره شهدای استان است.

هزینه ها را تا 50درصد پایین آوردیم

وی در خصوص هزینه های برگزاری کنگره 2000 شهید خراسان جنوبی نیز مطرح کرد: برآورد اولیه هزینه ها در این زمینه بین 7 تا 10 میلیارد تومان بوده است که بعد از رایزنی های صورت گرفته با عوامل برپایی کنگره مذکور و همچنین کمیته های مختلف توانسته ایم بخش قابل ملاحظه ای تخفیف را در این زمینه بگیریم.

 قاسمی با بیان اینکه توهمات و اطلاعات غلطی از هزینه های کنگره شهدا به گوش می رسد عنوان داشت: ما در ابتدا برنامه ریزی برآوردها را دست بالا گرفتیم اما در حین انجام کار هزینه ها را تا 50درصد پایین آوردیم و حالا در مجموع به 5میلیارد تومان رسیده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 3میلیارد تومان را استانداری برای ساخت محل اجلاسیه، تجهیز و آماده سازی حسینیه جماران و احداث ساختمان دیگری در کنار آن متعلق به ستاد بحران اختصاص داده است.

فرمانده سپاه استان با بیان اینکه تنها در زمان زلزله یا هر نوع حوادث طبیعی دیگر این سوله ها با سقف های سبک هستند که مفید واقع می شوند یادآور شد: در کنار حسینیه جماران که متعلق به هیئت رزمندگان و ناحیه مقاومت بیرجند است سوله ای برای مواقع بحران ساخته می شود که هر کدام 3500متر زیربنا دارد و برای ظرفیت 5تا 10هزار نفری که در هر اجلاسیه دعوت می شوند  گنجایش دارند.

وی ادامه داد: قریب یک میلیارد تومان به ادارات سطح استان دستور داده شده که در زمینه لوح های تقدیر و هدایا به خانواده های شهدا و نصب بنر و تبلیغات هزینه کنند که سهم هر اداره در این حوزه 250هزار تومان است.

قاسمی با بیان اینکه با پول نقد به مبلغ 500میلیون تومان کتاب ها به تدوین رسیده است افزود: تاکنون کمتر از 50کتاب از شهدای استان به چاپ رسیده است و ویژه برگزاری کنگره شهدا 160کتاب آماده چاپ است که نویسندگان با نیمی از هزینه ای که حق آنان است برای شهدا قلم می زنند.

 وی عنوان داشت: این اعتبارات از محل های دیگر پرداخت می شود و از حق بیت المال و حقوق مستضعفین نیست بلکه با تصمیم استاندار بوده است و در نهایت صرفه جویی کار انجام می شود.

معادل مبلغ 200میلیون تومان بسیجیان پای کار آمدند

فرمانده سپاه استان خاطرنشان کرد: اکنون قریب 50درصد مجموعه سپاه و متولیان امر در کنگره شهدا بیشتر از ساعت اداری کار می کنند و هیچ اضافه کاری به آنان تعلق نمی گیرد . با صرفه جویی به میزان 200میلیون تومان بسیجیان پای کار آمدند و با اخلاص در نمایشگاه کار می کنند.

وی با بیان اینکه ساخت تندیس ها و المان ها را شهرداری به یاد شهدا و دفاع مقدس برعهده گرفته است گفت: کنگره ملی شهدا مبلغ یک میلیارد تومان از سپاه و بسیج هزینه دارد و هزینه 500 دستگاه اتوبوس و حداقل یک وعده ناهار به میهمانانی که از شهرهای دور به بیرجند می آیند باید درنظر بگیریم.

سردار قاسمی تصریح کرد: هر کدام از اجلاسیه ها از یک همایش و کنسرت یا از جشنی که برای سالگرد دانشگاه ها برگزار می شود و یا بزرگداشتی که برای دانشمندان و اساتید منطقه برگزار می شود کمتر هزینه دارد.

وی اضافه کرد: حق نیست که برای گرامیداشت یاد و خاطره 2هزار قهرمان از خراسان جنوبی  که ایران را در دنیا سرافراز کردند برنامه تدارک ببینیم در حالیکه این آثار مانند المان ها، کتاب ها و موزه ماندگار است .

کنگره 2هزار شهید استان همه مردم و دلدادگان انقلاب را پای کار آورده است

فرمانده سپاه استان علت اینکه در سال 97 که مردم دچار مشکلات اقتصادی و در تنگنا هستند این کنگره برگزار می شود چنین توضیح داد:بیش از 2 سال گذشته این برنامه ریزی شروع شده است تا حالا که این بروکراسی های اداری سنگین پشت سر گذاشته شده و همه مدیران استان پای کار آمده اند.

وی ادامه داد: برنامه ریزی برای برپایی کنگره شهدا در استان صورت گرفته و حالا با این شرایط تورم و نرخ ارز و طلا و سکه برخورد کردیم که نمی توانیم در این شرایط کارهایی چون رزمایش و آمادگی های نظامی را رها کنیم.

سردار قاسمی متذکر شد: امسال این رویداد بزرگ فرهنگی ضمن ترویج فرهنگ شهید و شهادت در جامعه، همه مردم و دلدادگان انقلاب را پای کار آورده است و این هم افزایی و همکاری به نفع دولت و مردم است.

وی با بیان اینکه ما در نبود پول اقدام به برگزاری کنگره شهدا کردیم گفت: در جمع آوری کمک های مردمی قریب 100میلیون تومان کمک جمع آوری کردیم و در کمک های جنسی مردم از قبیل مصالح ساختمانی بسیار خوب بوده است.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها