خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
به همت معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس؛
کتاب ده سال اسارت، خاطرات آزاده استان فارس به همت معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس منتشر در مراسمی رونمایی شد.
کد خبر: ۹۰۴۷۳۹۷
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از شیراز، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس در مراسم رونمایی از این کتاب، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حماسه آفرینی های شهدا، جانبازان و آزادگان دفاع مقدس اظهار داشت: امنیت و استقلال میهن اسلامی ایران به برکت این جان فشانی ها و ایثارگری ها حاصل شده است و ما امروز نسبت به این همه فداکاری مدیون هستیم.

رجبعلی راهی بیان کرد: ثبت و انتقال خاطرات ایثارگران دوران دفاع مقدس اکنون یکی از بهترین راهکارها برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان جامعه است.

وی ضمن تجلیل از نویسندگان و هنرمندانی که با استفاده از ابزار هنر به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می پردازند، افزود: نویسندگان دفاع مقدس برای اعتلای فرهنگ کشور و ترویج و تعمیق فرهنگ ایثارگری به نگارش متون این حوزه می پردازند و این موضوع اقدامی بسیار ارزشمند است.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس نیز در این مراسم بیان کرد: تاکنون 62  اثر مکتوب به همت بنیاد استان منتشر شده است که از لحاظ کیفیت به عنوان آثار فاخر شناخته می شوند.

سیدعلی محمدی افزود: گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، یکی از وظایف ذاتی و اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران محسوب می شود و ثبت خاطرات و تاریخ شفاهی ایثارگران نیز از مهمترین موضوعات این حوزه است.

 وی ترجمه اثار مکتوب حوزه دفاع مقدس به زبان های رایج دنیا و تبدیل کتاب های فاخر این عرصه به فایل های صوتی را نیز از دیگر راه های گسترش و نشر آثار حوزه دفاع مقدس عنوان کرد.

در پایان این مراسم از کتاب ده سال اسارت، خاطرات عزیزالله معینی آزاده استان فارس در دوران دفاع مقدس رونمایی شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها