خبرهای داغ:
در نشست اعضا قرارگاه امام سجاد (ع) با نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس

توجه به فرهنگ دفاع مقدس و مدیریت جهادی در عبور از بحران های کنونی

در نشست اعضا قرارگاه راویان امام سجاد (ع) شاهرود با نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بر توجه ویژه به فرهنگ دفاع مقدس و مدیریت جهادی در عبور از بحران های کنونی تاکید شد.
کد خبر: ۹۰۴۷۲۲۵
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، نشست اعضا قرارگاه راویان امام سجاد (ع) مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج سپاه شاهرود با نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در محل این قرارگاه برگزار شد.
در ابتدای این نشست رضا مستوفیان از فرماندهان و جانبازان دوران دفاع مقدس در سخنانی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در مدیریت بحران در زمان کنونی و اشاره معظم له به ارز و سکه و اینکه دولت باید بماند و مدیریت کند افزود: رهبری تاکید فرمودند: با خروج از برجام در‌ها بسته نشده و بصیرت و آگاهی و اتحاد می‌خواهد.
وی با اشاره به نقش مجلس و نیرو‌های حزب الله در این عرصه بر تلاش و همراهی نمایندگان مجلس در این زمینه تاکید کرد و گفت: مجلس باید در برنامه اقتصادی به دولت یاری برساند و مواضع روشن و شفاف اتخاذ کند.
سیدحسن حسینی شاهرودی در این نشست با تاکید بر بسط امیدواری در جامعه گفت: امروز اقتصاد مورد تاکید رهبری در کنار فرهنگ است و این موضوع چندسالی است که با توجه شعار‌های سال مشخص است.
وی با اشاره به حمایت روسیه و چین و هند از جمهوری اسلامی در برابر تحریم‌ها و خرید نفت و برآوردن نیاز‌های کشور افزود: سیاست مقام معظم رهبری این است همه جوانب را در نظر بگیریم حتی در اروپا و با دیپلماسی اقتصادی در کنار گسترش مناسبات سیاسی می‌توانیم موفق باشیم.
نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون اقتصادی مجلس بسته اقتصادی کاملی را از دوسال پیش برنامه ریزی و به مسؤولین هم ارائه داد بیان کرد: رهبری بر حمایت از دولت تاکید فرمودند: و تاکید فرمودند که شما باید صدر جدول باشید باید گل بزنید و‌هم در مجلس هفت طرح زیربنایی اقتصادی را کلید زدیم که سه تا را تمام کردیم و به مجلس دادیم.
پاشنه آشیل اقتصاد ایران نقدینگی
وی با اشاره به حجم نقدینگی در کشور ایجاد کرده است که از زمان تحویل از دولت احمدی نژاد سه برابر شده است تاکید کرد: پاشنه آشیل اقتصاد کشور نقدینگی است، سرمایه در همین شهر هست، اما اعتماد نیست، حجم نقدینگی سراغ خودرو و مسکن رفته و امیدواریم سراغ بانک‌ها نرود و نقدینگی را باید دولت جمع‌کند.
ایجاد کارخانه فروسیلیکو منگنز در شاهرود
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ما در شهرستان‌های شاهرود و میامی از تولید حمایت کرده و می‌کنیم گفت: از تولید و کارخانجات و بنگاه‌های مختلف حمایت کردیم که نمونه آن در حوزه‌های معدنی است که به شدت تلاش داریم و شش واحد مس را در حال راه اندازی داریم و معادن کرومیت هم شناسایی شده که کارخانه فروسیلیکو منگنز ایجاد که برای شرکت‌های ذوب و ریختگری مورد نیاز است.
حسینی شاهرودی ادامه داد: راه آهن شمال به جنوب مطالعاتش کامل شد و شناسنامه دار شد و طرح فراملی است.
وی با بیان اینکه در این شرایط رهبری فرزانه انقلاب اختیارات خود را واگذار و توصیه می‌کنند، اما دخالت نکرده است و به هر سه قوه اختیار داده است و ۱۱۰ پرونده‌کلان اقتصادی در قوه قضائیه است که سه تا به نتیجه رسیده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها