خبرهای داغ:
امام جمعه شاهرود:

کارگزاران باید اهل انصاف و مدارا باشند

امام جمعه شاهرود با اشاره به دو ویژگی کارگزاران در کلام مولا علی (ع) گفت: دو شاخصه کارگزاران این است که نخست اهل انصاف باشد و دوم مدارا کنند.
کد خبر: ۹۰۴۷۲۱۴
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس امینی امام جمعه شاهرود در جلسه شورای اداری شهرستان شاهرود در سالن ولایت فرمانداری ویژه این شهرستان با اشاره به دهه اول ذی‌الحجه و تبریک اعیاد پیش رو، به تشریح نامه ۵۳ نهج‌البلاغه پرداخت.
وی افزود: گروه‌ها و صنف‌هایی هستند که از هم بی‌نیاز نیستند؛ نخست لشکریان خدا که نظامیان هستند و همچنین نویسندگان مسائل عمومی و خصوصی، دادگستری و قضات، کارگزاران حکومت که باید اهل انصاف باشند، اهل ذمه که خراج می‌دهند، پرداخت‌کنندگان مالیات، تاجران و صنعتگران و طبقه پایین که نیازمند هستند در این زمره قرار دارند.
امام جمعه شاهرود ادامه داد: خداوند برای هر کدام از این هفت طبقه که حضرت علی (ع) بیان کردند، سهمی قرار داده‌اند و در قرآن و سنت برای آن قانون معین شده که ما آن را می‌دانیم.
امینی خاطرنشان کرد: نکته مهم این است که ما انسان‌ها اجتماعی هستیم و هر کدام از ما باید نیاز فرد دیگری را برطرف کنیم و بی‌نیاز از هم نیستیم.
وی با تأکید بر اینکه اصلاح امور بر این است که در زندگی اجتماعی همدیگر را درک کنیم و خود را بی‌نیاز از دیگران ندانیم، افزود: نخستین گروهی که در زندگی اجتماعی وجودشان نیاز هست، افرادی هستند که نظم و امنیت را برقرار می‌کنند؛ امام راحل بر وجود سربازان گمنام امام زمان (عج) تأکید داشتند و حضرت علی (ع) برای نظامیان اینجا جنودالله را بیان کردند.
امام جمعه شاهرود با اشاره به دو ویژگی کارگزاران در کلام مولا علی (ع) گفت: دو شاخصه کارگزاران این است که نخست اهل انصاف باشد و دوم مدارا کنند.
امینی با اشاره به هجمه‌های دشمنان در تزریق ناامیدی به مردم بیان کرد: بهترین اقدام در قالب خدمت‌رسانی، امیدوار کردن مردم است و گلایه امام راحل این بود که چرا کار‌های خوبتان را بیان نمی‌کنید تا مردم بدانند و به مردم امید بدهید که نقطه مقابل کار دشمن است؛ البته غلو نکنید و آمار دروغ ندهید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها