خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی خبر داد

راه یابی لیگ علمی از خراسان جنوبی در مسابقات بین المللی

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال یک لیگ علمی از سطح استان به لیگ علمی بین المللی در تهران راه یافتند گفت: تیمی از دانش آموزان استان ما در لیگ علمی در جمع 12کشور اسلامی به رقابت می پردازند.
کد خبر: ۹۰۴۶۵۷۰
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سرهنگ جواد عقیلی پور مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان در دیدار دانش آموزان طرح یاوران ولایت با نماینده ولی فقیه در استان اظهارداشت: جمع حاضر دانش آموزان مقطع متوسطه دوم به عنوان پیشگامان و فرماندهان واحدهای بسیج دانش آموزی از 11 شهرستان استان هستند.

وی عنوان کرد: همه ساله بسیج دانش آموزی طرح یاوران ولایت را در دستور کار خودش دارد و ادامه پیدا می کند تا زمان دانشجویی که دانشجویان نیز این طرح را می گذرانند.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان هدف از طرح یاوران ولایت را طبق تاکید رهبر انقلاب تربیت دانش آموزان تراز انقلاب دانست و افزود: این طرح پنج روزه برای 100نفر از دانش آموزان برادر از 20مرداد و برای 100نفر از دانش آموزان دختر از 25مرداد آغاز می شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه مختلفی در این طرح پیش بینی شده است خاطرنشان کرد: برنامه های تربیتی، فرهنگی، سیاسی، تربیتی، علمی و کارگاهی در این مدت برگزار می شود. چون دانش آموزان شرکت کننده به عنوان فرمانده واحد بسیج دانش آموزی تعیین می شوند بیشتر بحث های مدیریتی برای آنان تدریس می شود.

عقیلی پور با تأکید بر اینکه پرداختن به بسیج دانش آموزی امری مهم است گفت: هشت رویکرد برای دانش آموزان داریم که هدف ما از اجرای این برنامه ها تعلیم و تربیت است چون در دیداری که رهبر انقلاب با فرهنگیان داشتند فرمودند " همه دستگاه ها موظف هستند که با آموزش و پرورش همکاری کنند".

وی با بیان اینکه امسال طرحی به نام " شهید بهنام محمدی" در اولویت برنامه های اعتلای بسیج داریم که زیرمجموعه برنامه های  تعلیم و تربیت سپاه است افزود: هدف از این برنامه اتصال دانش آموزان به مساجد است.

 مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان خاطرنشان کرد: امسال برای اجرای طرح شهید بهنام محمدی در سطح استان 40مدرسه را شروع کردیم و 120نفر سرگروه طرح هستند که برای گذراندن دوره یک هفته ای به مشهد اعزام می شوند و بعد از برگشت با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش نحوه بکارگیری دانش آموزان مشخص می شود.

وی ادامه داد: حلقه های صالحین راه اندازی شده در سطح مدارس به مساجد متصل می شوند و مسجد محوری را در بسیج دانش آموزی داریم و در ضمن همکاری با بسیج سازندگی همه ساله در ایام تابستان دانش آموزی در اردوهای 10روزه طرح هجرت  برای مرمت، بهسازی و زیباسازی مدارس شرکت می کنند.

عقیلی پور اضافه کرد: برای دانش آموزانی که درس آمادگی دفاعی را می گذرانند در پایان سال اردوی عملی میدان تیر برای آموزش نظامی داریم و در قالب اردوهای راهیان نور همه ساله دانش آموزان به مدت 6روز به مناطق هشت سال دفاع مقدس اعزام و با فرهنگ ایثار و مقاومت آشنا می شوند.

وی عنوان کرد: مجمع علوی و فاطمی همه ساله با حضور دانش آموزان تشکیل می شود و دانش آموزان با مطالعه و مشاوره راهکارهای عملی برای مسائل و چالش های استان ارائه می دهند.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان با اشاره به برنامه های علمی ویژه دانش آموزان گفت: امسال یک لیگ علمی از سطح استان به لیگ علمی بین المللی در تهران راه یافتند.

 وی افزود: 12 کشور اسلامی در این لیگ علمی شرکت دارند و تیمی از دانش آموزان استان ما نیز هم اکنون در تهران هستند و در این رقابت بین المللی حضور دارند.

عقیلی پور عنوان کرد: با همکاری و هماهنگی با آموزش و پرورش، تشکل های دانش آموزی از جمله سازمان دانش آموزی، اتحادیه انجمن های اسلامی، حلال احمر و بسیج دانش آموزی در یک راستا فعالیت داریم.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها