خبرهای داغ:
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود:

خبرنگاران با جهاد فرهنگی، بی شک کمتر از ایثارگران دفاع مقدس نیستند

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود گفت:خبرنگاران با جهاد فرهنگی در راستای استقلال کشور بی شک کمتر از ایثارگران دفاع مقدس نیستند.
کد خبر: ۹۰۴۴۶۸۷
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محمدکرم محمدی در مراسم جشن روز خبرنگار شاهرود با اشاره به رسالت خبرنگاران اظهار کرد: رسالت خبرنگار مبتنی بر ارشاد و نهی کردن از امورات خلاف رسالت و ماموریت خبرنگاری است و جامعه‌ای که انسان‌های مطالبه گری داشته باید و بر اساس طرف و مظروف باشد جامعه‌ای پویاست.
وی افزود: در جامعه رابطه افراد جامه به ویژه آن‌ها که رسالت پیام رسانی و پایداری از حریم‌های استقلال و آزادی را دارند باید رابطه ظرف و مظروف باشد و در جامعه اگر افراد تکریم شوند آن جامعه اصیل خواهد بود و در دیدگاه اسلامی اصالت به تک تک افراد و هم‌جامعه است و خبرنگار این رسالت را داراست.
معاون استاندار سمنان خاطر نشان کرد: اگر در عرصه خبررسانی و خبرنگاری و جهاد فرهنگی انسان‌هایی ورود پیدا کنند که همه وجود خود را در قلم نهادینه می‌کنند و باید توجه کنیم آزادی محصور به اندیشه افراد نشود بلکه اندیشه و افکار و پیشنهادات ارائه و توسعه داده شود.
فرماندار شاهرود با بیان اینکه اگر در عرصه خبررسانی و کار فرهنگی و نوشتن و نهادینه کردن باور‌های ملی مردم، اخلاق را رعایت نکنید، قطعاً به رسالت عمل نکردیم گفت: چرا که زیباترین آثار انسان که خدا قرار داده اخلاق است که اگر از رفتار ما رفت با غیراخلاقی‌ها به رسالت خود نمی‌رسیم.
وی با بیان اینکه امروز جامعه از دروغ و تهمت و اجحاف آسیب دیده است افزود: خبرنگاران با جهاد فرهنگی در راستای استقلال کشور بی شک کمتر از ایثارگران دفاع مقدس نیستند و باید در جامعه به اخلاق توجه شود و از آنچه رسالت ما در خبر نیست پرهیز کنیم و شما رسولانی هستید که می‌خواهید مهمترین خواسته رسول اکرم که تکریم مکارم اخلاق است را در جامعه نهادینه کنید و باید تحقق یابد تا رسالت آن محقق شود.
محمدی با بیان اینکه امروز بیان حقایق و حریت خبرنگاران می‌توان بخشی از آسیب‌ها را در جامعه ترمیم کند گفت: امروز نسل پویا و‌جوانان و مردان و زنان و‌همه نسل آسیب دیده است و باید در اهداف پیش رو که داریم خوب‌ها و معروف‌ها را در جامعه راه بیندازیم ولو مخاطب کمتری داشته باشیم و رسانه‌ای که واقعیت و اخلاق را رعایت کند، رسانه‌ای پایدار است و خبرنگاری که رعایت کند رسالت پیامبرگونه خود را درست انجام داده است.
معاون استاندار سمنان با تاکید بر اینکه از خدمتگذاران صدیق دفاع کنید افزود: آن‌ها هم که خوب عمل نمی‌کنند را با جوسازی و افشاگری مورد هجمه قرار ندهیم بلکه مسیری را تعریف کنیم که در مسیر درست قرار گرفته و امروز جامعه مدیران انقلابی، جهادی، راستگو، صادق را نیاز دارد که اعتماد مردم را نسبت به مدیریت جامعه ترمیم و جبران کنند چرا که امروز با تبلیغات سوء شبکه‌های معاند برخی از جامعه نسبت به مسؤولین فاصله گرفته اند و این خطرناک است و خبرنگاران با انعکاس واقعیت و فعالیت‌های باید این خلأ را جبران کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها