خبرهای داغ:
نایب‌رئیس شورای شهر قم:

دولت ناوگان حمل و نقل عمومی را در کشور رها کرده است/اتوبوسرانی در آستانه بحران

نایب‌رئیس شورای شهر قم گفت: دولت کاملا اتوبوسرانی را در کشور رها کرده، اما شهرداری‌ها هم آنگونه که باید از مجموعه اتوبوسرانی به حد مطلوب حمایت نمی‌کنند.
کد خبر: ۹۰۴۴۰۶۶
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۱
دولت ناوگان حمل و نقل عمومی را در کشور رها کرده است/اتوبوسرانی در آستانه بحران

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حسن بختیاری در پنجاه و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر قم، با بیان اینکه وضعیت سازمان مدیریت پسماند به لحاظ درآمد‌هایی که به دست می‌آورند قابل قبول است اظهار کرد: با این وجود به نظر می‌رسد با این روند نمی‌توانیم امیدوار باشیم وضعیت مدیریت پسماند و زیرساخت‌های لازم برای تحقق محیط زیست سالم اتفاق مثبتی را رقم بزند.

وی تصریح کرد: نگاه مجموعه شهرداری به عنوان حامی اصلی سازمان که شاید متولی اصلی ایجاد زیرساخت باشد باید تفاوت کنند و شهرداری کمک مالی و حمایتی بیشتری را به سازمان داشته باشند.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر اینکه در حوزه ایجاد زیرساخت‌های حوزه پسماند خصوصا در ایجاد سیستم‌های کمپوست، زباله‌سوز و هاضم‌ها باید بیشتر کار شود خاطرنشان کرد: چند سال است که این پروژه‌ها در کار سازمان قرار می‌گیرد که قرار است با مشارکت بخش خصوصی انجام شود، اما به دلایل مختلف به تاخیر می‌افتد و نشان می‌دهد که باید سهم خود را در ایجاد زیرساخت‌های این چنینی تقویت کنیم تا بخش خصوصی نیز رغبت بیشتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه مطالبه ما این است که شهرداری بیش از پیش حامی سازمان مدیریت پسماند باشند گفت: امیدواریم پروژه‌هایی که در دستور کار سازمان است به سرانجام برسد.

بختیاری همچنین با اشاره به وضعیت سازمان اتوبوسرانی قم اظهار کرد: دولت کاملا اتوبوسرانی را در کشور رها کرده، اما شهرداری‌ها هم آنگونه که باید از مجموعه اتوبوسرانی به حد مطلوب حمایت نمی‌کنند؛ بخش خصوصی هم که انتفاع خوبی از اتوبوسرانی ندارد و باید بیش از پیش حمایت از مجموعه اتوبوسرانی و فعالان این بخش صورت گیرد.

وی تصریح کرد: اگر این شرایط به درستی پیگیری نشود اتوبوسرانی دچار بحران خواهد شد و شاه‌کلید کار حمایت از بخش خصوصی است.

نایب‌رئیس شورای شهر قم همچنین به وضعیت شرکت‌های بخش خصوصی تاکسیرانی و حمل و نقل اشاره کرد و گفت: شرکت‌هایی که در حوزه حمل و نقل کار می‌کنند وضعیت مناسبی نداشته و کارکرد لازم را ندارند و این موجب عدم رضایتمندی راننده‌ها می‌شود. اگر این شرکت‌ها کارکرد لازم خود را داشتند سازمان تاکسیرانی باید جمع‌تر از شرایط فعلی می‌شد.
ارسال نظرات