نهضت نهج البلاغه خوانی در سیراف اجراء شد

امام جمعه سیراف با اشاره به برنامه دهه ولایت شهر سیراف از برگزاری نهضت نهج البلاغه خوانی در سیراف خبرداد و گفت: در این دهه ضمن رسیدگی به ایتام و نیازمندان، نوجوانان نهضت نهج البلاغه خوانی تجلیل می‌شوند.
کد خبر: ۹۰۴۳۹۲۴
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۲

نهضت نهج البلاغه خوانی در سیراف اجراء شدبه گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، حجت الاسلام محمد صادق عاشوری اظهار داشت :ضرورت  توجه به امامت و ولایت قوام امت و جامعه است و خداوند برای معرفی امیرالمومنین(ع) و ولایت حضرت کامل بودن دین و توحید را بیان می‌کند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های غدیر باید در تمام سال اجرا شوند و تنها برای یک دهه نیست افزود: غدیر ریشه در فرهنگ‌ و اعتقادات شیعه دارد و باید این فرهنگ در جامعه توسعه یابد.

حجت الاسلام عاشوری تصریح کرد : غدیر شناسنامه و هویت اصلی شیعیان است دشمنان اسلام می‌خواهند غدیر را کمرنگ جلوه دهند.

امام جمعه سیراف با بیان اینکه باید به عنوان بزرگترین و اصلی‌ترین وظیفه در زندگی‌ به غدیر و اهمیت آن در بین جوانان پرداخته شود خاطر نشان کرد: غدیر یکی از حوادث مهم و تاثیر گذار تاریخ اسلام  است.

حجت الاسلام عاشوری با اشاره به اتحاد شیعه و سنی در شهر سیراف گفت: الحمدالله در شهر سیراف شیعه و سنی در کنار همدیگر با اتحاد کامل برنامه دهه ولایت برگزار می‌کنند و این نشانه محبت به اهل بیت(ع) است .

وی با اشاره به برنامه دهه ولایت در شهر سیراف  تصریح کرد:  برگزاری  دعای پر فیض و معنوی عرفه در حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) بامداحی حجت الاسلام نویدفر از قم، اقامه نماز عید سعید قربان در حسینیه امام خمینی (ره)، و برگزاری مسابقات قرآنی در رده سنی نونهالان (شیعه و سنی) از جمله این برنامه‌ها است.

امام جمعه سیراف از برگزاری ‌همایش علمی ویژه بانوان و دوره غدیر شناسی همراه با مسابقه کتبی و اهدا جوایز در سیراف خبرداد و بیان کرد: در این دهه مسابقه نقاشی ویژه کودکان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر سیراف برگزار می‌شود و  برپایی مسابقه تیراندازی با تفنگ بادی در ساحل سیراف از دیگر برنامه‌ها است.

حجت الاسلام عاشوری، ‌رسیدگی به ایتام و مستمندان توسط اعضای ستاد غدیر و  برپایی‌مسابقه علمی و فرهنگی در مصلی نماز جمعه بندر سیراف را از دیگر برنامه‌ها دانست و گفت: در دهه امامت و ولایت ضمن  دیدار با سادات و تجلیل از آنها، از نوجوانان نهضت نهج البلاغه خوانی سیراف تجلیل می‌شود.

وی، برپایی زیارت جامعه کبیره کنار شهدای گمنام،  برپایی کاروان شادی از مسجد نبی تا شهدای گمنام همراه با اهدا جوایز، برگزاری شب شعر با موضوع غدیر در کانون پرورش فکری کودکان، ‌آذین بندی شهر و نصب پرچم سبز درب منازل و ادارات و مغازه‌ها،  ایجاد ایستگاه صلواتی درسطح شهر در روز عید غدیر و  برگزاری ‌ جشن محوری بزرگ عید ولایت در حسینیه امام خمینی( ره ) همراه با اطعام از برنامه دهه ولایت در شهر سیراف عنوان کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات