خبرهای داغ:
سفیر شهدای مدافع حرم در گفتگو با خبرنگار «بسیج»:

رکورد رکاب زنی در دنیا را 3برابر ارتقاء دادم/ هدفم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

جوان دوچرخه سوار مازندرانی گفت: انرژی و توانم را برای مردم کشورم با جان و دلم صرف می کنم که بگویم دین، فرهنگ، تاریخ و کشور ما بهترین و کاملترین ها در دنیا است.
کد خبر: ۹۰۴۳۱۳۰
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، در حالیکه استان ما در تب و تاب برگزاری اولین کنگره 2هزار شهید است جوان دوچرخه سواری با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از بابلسر وارد استان ما می شود.

محمد آقا میربابایی از استان مازندران با هدفی ارزشی و برای نشان دادن غیرت و صلابت ایرانی رکاب زنی را از یکم تیرماه سال 95 آغاز کرده و شهر به شهر ایران را پیموده است.

وی همراه با پوستری بزرگ که عکس شهدای مدافع حرم 28 استان برآن حک شده است اکنون سفیر استان ما در همه کشور می شود.

چند دقیقه ای را به گفتگو با این جوان ورزشکار نشستیم.

با چه هدفی رکاب زنی در سراسر کشور را آغاز کردید؟

به منظور ترویج فرهنگ دوچرخه سواری، نفی استفاده بی رویه از وسایل نقلیه موتوری، ترافیک، آلودگی محیط زیست، تعطیلی مدارس و غیره.

 کمک به صنعت گردشگری ( توریست) بزرگترین صنعت اشتغالزا و درآمدزای جهان با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بر ترویج ورزش های همگانی و سال "اقتصادمقاومتی، اقدام و عمل، تولید و اشتغال".

 و اینکه زنده نگاه داشتن یاد و شهدا کمتر از شهادت نیست و با پیام گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم و ثبت رکورد جهانی برای اولین بار در دنیا در حال رکاب زنی شهر به شهر در کل دنیا هستم.

از کی سفر شما شروع شده و چه مدت طول می کشد؟

مدت 2 سال و یک ماه و نیم است که در طول مسیر هستم و 28 استان و تمام جزایر را پشت سر گذاشتم و در بیست و نهمین استان به مرکز استان(بیرجند) رسیدم.

تا به حال بیش از 58هزار کیلومتر رکاب زدم که رکورد جهان را بیش از 3برابر تغییر دادم.

تا شش ماه دیگر سفرم پایان می یابد.

58هزار کیلومتر را رکاب زده که حرفش را با عملش اثبات کند/ هدفش ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

 

اقدامات شما در طول سفر چیست؟

پیرو اهدافم در هر شهری حداقل چند نفر دوچرخه سوار شدند و در هر استانی فاصله بین شهرها را چند نفر با هم رکاب زدیم و در همایش هایی که در مراکز استانها برگزار شده است شرکت کردم.

پیرو هدفم در ترویج فرهنگ گردشگری برای اولین بار در دنیا موزه شهرشناسی را گردآوری کردم. با کمک مردم و مسئولین از کتاب، بروشور، عکس، کارتپستال، صنایع دستی، محصولات و هر چیزی که باعث تشویق و ترغیب بیننده و شنوده می شود که به این شهرها سفر کند؛ در موزه قرار می گیرد که بعد از پایان سفر این موزه در تمام شهرهای دیگر گردانده می شود و در تهران اسکان ابدی داده می شود.

پیرو شعارم برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم ابتدا عکس 5 شهید شهرستان بابلسر را به شکل پوستر چاپ و تقدیم مسئولین شهرها کردم و ابتکاراً برای نشان دادن اتحاد ایران و ایرانی به جهانیان و شادی خانواده های شهدا به هر شهر و استانی که ورود کردم شهدای آنها را هم به مجموعه خودم اضافه، طراحی و به تعداد مسئولین تا استان بعدی چاپ و به رسم دوستی خدمت مسئولین( استاندار، فرماندار، شهردار، نماینده ولی فقیه، روئسای ادارات و سردار سپاه و غیره) تقدیم کردم.

 از مشکلات و سختی ها در طول مسیر بگویید؟

 بعضی مواقع چنان تحت فشار قرار می گیرم که رکاب زدن در جاده 200کیلومتری برایم آسانتر است تا آن انرژی که برای مردم کشورم با جان و دلم صرف می کنم که انتقال دهم  دین، فرهنگ، تاریخ و کشور ما بهترین و کاملترین ها در دنیا است.

من تمنا دارم از مردم و مسئولین که حمایتم کنند که راه این حرکت ملی که به عنوان جزعی از کل نظام انجام می دهم موفق شوم.

سفرم نزدیک به سه سال طول می کشد و در این مدت سر کار نیستم و از خانواده و دختر خردسالم دور هستم و تنها سعی و تلاشم این است که کاری کنم برای شهدا و به اقتصاد کشورم کمک کنم.

در پایان این سفر امیدوارم که در مسیر اهدافم موفق شوم و  پر بار خدمت رهبرم برسم و دست خالی نباشم.

به دعای خیر مردم و مسئولین کشور نیاز دارم.

58هزار کیلومتر را رکاب زده که حرفش را با عملش اثبات کند/ هدفش ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

 

پیام ارزشی این اقدام چقدر در عزم و توانایی شما برای پیمودن این مسیر سخت و طولانی تاثیرگذار بوده است؟

تا به حال چنین حرکتی در هیچ جای دنیا در طول تاریخ انجام نشده که فقط حرف نباشد   بلکه با قطره قطره خون و تمام سلولهای انسان در ارتباط باشد. من بیش از 27 کیلو کاهش وزن داشتم و چهره ام تغییر کرده است و معتقدم که فرهنگ ایثار و شهادت را با حرکت و انجام کار بهتر می شود به مردم منتقل کرد.

من در تمام گلزارهای شهدا حاضر و از نزدیک با خانواده های شهدا آشنا شدم و حقایق را دیده ام.

با توجه به شرایط اقتصادی امروز و مشکلات معیشتی مردم انتظار مردم از مسئولین چیست؟

مردم دقیقاً مثل من یک جزء هستند و از مسئولین توقع دارند که حرف و عملشان باید یکی باشد یعنی وقتی مثلاً شهرداری یک قولی می دهد و عمل نمی کند  همه مسئولین را بین مردم زیرسؤال می برد و تمام مسئولین آنجا بدنام می شوند.

ما امروز در کشور بسیار امن و زیبایی زندگی می کنیم که به حرمت خون هایی است که در مرزها و در سوریه ریخته شده است. این را باید اول مسئولین بدانند و درک کننده  که وظیفه سنگینی بر دوش دارند.

58هزار کیلومتر را رکاب زده که حرفش را با عملش اثبات کند/ هدفش ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

 

آیا جایی بی مهری دیدید که شما را از ادامه مسیر منصرف کند؟

سعی می کنم زشتی ها را نبینم. مصداق هست اما بیان کردنش دردی دوا نمی کند چون "ما برای وصل کردن آمدیم نی برای فصل کردن آمدیم".

آسمان ایران همه جا یک رنگ است. اصل این است که من خوب باشم.  متأسفانه در کشور ما باب شده منتظریم به ما محبت شود تا محبت کنیم که این اشتباه است بهتر است ما خوب باشیم و محبت کنیم.

برخی رسانه های کج فهم می خواهند جا بیندازند که این شهدای مدافع حرم برای پول و جایگاه رفتند که این دروغ است.

 

برنامه شما در خراسان جنوبی چیست؟

عکس شهید مدافع حرم استان را در پوستر چاپ می کنم و به گلزار شهدا و حضور نماینده ولی فقیه و خانواده شهید مدافع حرم استان خواهم رفت.

عکس شهید مدافع حرم استان را نیز در پوستر چاپ می کنم و خدمت مسئولین استان ( نماینده ولی فقیه، استاندار، فرمانده سپاه استان  و مسئولین ادارات ) تقدیم می کنم و به شهرستانها سربیشه، مود و قاین می روم. سپس از استان خارج می شوم و به سمت خراسان رضوی می روم.

 

برنامه شما در آینده چیست؟

یک بار دیگر هم باید کلی تر ایران را رکاب بزنم چون اول سفر با شهدا آشنا نبودم و عکس همه شهدای مدافع حرم را نداشتم.  باید دوباره به همه استانها بروم و مجموعه کامل عکس شهدای مدافع حرم را تقدیم مسئولین در ادارات کنم تا به پاس زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا در آنجا نصب شود.

 

انتظار شما از مسئولین و مردم چیست؟

از همه مسئولین و مردم تمنا و تقاضا دارم برای به سرانجام رسیدن اهداف و شعارم که یک حرکت ملی است یاری ام رسانند و حمایتم کنند.

حرکت خودجوش را آغاز کردم اما معرفی نامه از بسیج و سپاه، هلال احمر، اداره ورزش و جوانان و چند ارگان دیگر همراه دارم.

نیاز این است که خاص به فوتبال توجه نشود بلکه به همه ورزش ها و ما برای نسل های بعدی بتوانیم الگوهای خوبی باشیم و بتوانیم مردم و جوانان را به ورزش تشویق کنیم و فرهنگ ایثار و شهادت را هیچ وقت به فراموشی نسپریم وبه خصوص در نسل جوان فراگیرتر کنیم.

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها