خبرهای داغ:
مطلب زیر گذری بر زندگی کم سن وسال‌ترین شهید دانش آموز استان فارس می‌باشد
کد خبر: ۹۰۴۰۷۵۴
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، در شهريور ماه 1353 در خانواده اي مذهبي در دامان پدر و مادري پاك و مؤمن به اسلام و ارزشهاي اسلامي و در خانه اي محقّر آن هم در قلب روستايي كوچك پا به دنیا گذاشت و خانواده تولد او را به شادی نشستند و او را حیدر نامیدند.

چه اسمي با مسماء چراكه صاحب همين اسم 11 سال پس از آن به ياري دين خدا برخواست و در حالي كه با هزاران عشق و اميد در حال سپري كردن دوره راهنمايي بود از مدرسه شهيد ابوالقاسم اسدي دهرم قدم به عرصه عشق و ايثار نهاد و همچون حسين فهميده و بهنام محمدي و هزاران نوجوان دانش آموز بسيجي، قاسم و اكبرهاي كربلاي ايران را رقم زدند.

و چه زيبا معلم پرورشي آن مدرسه (شهيد اسدي) درس ايثار و شهادت و فداكاري و دفاع از حريم ولايت و امامت به آنان آموخته بود چرا كه در ادامه همان سالها سيزده دانش آموزان مدرسه به معلم شهيد خود پيوستند.

شهيد حيدر شهيدي(همان نوجوان يازده ساله) دوران تحصيلي ابتدايي و راهنمايي را در مدرسه شهيد اسدي دهرم با موفقيت به پايان رساند از آنجا كه ايشان در خانواده اي مذهبي و با ايمان پرورش يافته بود، در مسجد حضور مي يافت و در كلاس قرآن و فعاليت هاي هنري شركت ميکرد. در كشاورزي نيز فعاليت داشت و خانواده اش را همياري مي نمود.

شهيد حيدر شهيدي با گروهي ازهمكلاسي ها به جبهه ي جنوب، اعزام گرديد و خود را در صف مجاهداني قراردادكه به دفاع برخاستند.

اين بسيجي عاشق با صدور فرمان حضرت امام كه حضور در جبهه هاي جنگ را نوعي تكليف تلقي مي كرد پس از امتحانات خردادماه در بهمن 1363به همراه تعدادی از همكلاسي ها به جبهه هاي جنگ حق عليه باطل شتافت و به دفاع ازناموس و ميهن و ارزشها و اصول متعالي مكتب خود كه همان مكتب عشق شهادت است قامت برافراشت و در قالب گردان ابوذر لشكر 33 المهدي در عمليات پيروزمند بدر در شرق دجله جزاير مجنون شركت نمود و به آناني پيوست كه تا آخرين قطره خون خود را در راه دفاع از دين و قرآن و حفظ استقلال اين مرز و بوم اهداء كردند.

شهيد حيدر شهيدي، فردي بسيار خوش اخلاق، جذاب مؤمن و فعال در امور فرهنگي و ديني بود با وجود سن كم بيشتر اوقات را در بسيج محل جهت تامين امنيت و امور فرهنگي سپري مي كرد در كارهاي كشاورزي يار و ياور پدر بود .

سرانجام اين نوجوان پاكباخته براي بار دوم در اوايل سال 1365 بنا به فرمان امام خود به همراه جمع كثيري از دوستان عازم ميادين نبرد شد و اين بار منزل رزم او گردان امام مهدي شكر 19 فجر بود .

در تاريخ 22/2/1365 جهت انجام يك عمليات ايذايي به منطقه شرهاني ( شمال فكه) اعزام و پس از يك نبرد خونين و جنگ تن به تن در تپه ماهورها و سرزمين رملي منطقه با بعثيون كافر بر اثر اصابت تركش و تير مستقيم دشمن مورد هدف قرار گرفت و در سحر گاه 22/4/65 همزمان با سومين روز ماه مبارك رمضان، ديدگان خود را در خاك فرو بست.

پيكر پاكش مدت 2007 روز در منطقه باقي ماند تا اينكه پس از اعلام آتش بس و اتمام جنگ گروه تفحّص شهدا بقاياي پيكر مطهرش را به زادگاهش دهرم انتقال داد و در شهريور ماه 1369 برابر 28 صفر پيكرش بر روي دست همرزمان و امت شهيد پرور دهرم تشييع و در جوار ديگر شهداي جنگ تحميلي به خاك سپرده شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها