خبرهای داغ:
فرماندار میامی:

مدیریت بهینه مصرف آب در دستور کار دستگاه های اجرایی میامی است

فرماندار میامی با اشاره به بحران کم آبی به خصوص در فصل گرما در این شهرستان، گفت: برای مقابله با خشک سالی، مدیریت مصرف آب در دستور کار دستگاه های اجرایی است.
کد خبر: ۹۰۳۹۹۳۴
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۴

به گزارش خبرنگار بسیج از میامی،محمدمهدی کریمی 

ضمن اشاره به سیاست‌های مأخوذه توسط دستگاه‌های اجرایی شهرستان در بحث مقابله با خشک‌سالی به‌خصوص در فصل گرم سال، تأکید کرد: مدیریت مصرف آب در دستور کار دستگاه‌های اجرایی میامی است.

وی افزود: پس از تأمین، استحصال و انتقال آب که در زمره برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت در حوزه رفع تبعات منفی خشک‌سالی و کم‌آبی در شهرستان است، حفاظت و مدیریت منابع مطرح می‌شود که دستورالعمل‌های مناسب با آن به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ‌شده است.

ضرورت مدیریت مصرف آب

فرماندار میامی بابیان اینکه مدیریت مصرف و منابع امروز دو اصل برای حفظ وضع موجود در قبال منابع آبی است، گفت: با توجه به فصل تابستان، افزایش مصرف، افزایش تبخیر آب و همچنین کاهش دبی منابع آبی، ضرورت دارد که مسئولان با همراهی مردم در مدیریت مصرف دقت نظر بیشتری داشته باشند.

کریمی به نقش خانواده‌ها در صرفه‌جویی مصرف آب اشاره کرد و توضیح داد: خانواده و به‌خصوص بانوان در این امر نقشی حیاتی دارند امروز اگر هر فرد و هر خانواده خود را ملزم به رعایت صرفه‌جویی در مصرف آب کند، قطعاً بخش اعظمی از مشکلات ناشی از خشک‌سالی کاهی خواهد یافت.

وی افزود: خانواده همچنین می‌توانند به کودکان از سنین پائین تر صرفه‌جویی را بیاموزند تا در آینده شاهد رشد نسلی قدردان و صرفه‌جو در مصرف نعمات خدادادی باشیم.

برخورد با سوء استفاده از منابع آبی

علی‌اکبری رئیس دادگستری میامی نیز در این نشست و در سخنانی کوتاه، با تأکید بر برخورد جدی دستگاه قضا با برداشت‌های غیرمجاز از منابع آبی، باهدف حراست از منابع خدادادی آب، گفت: انشعابات و چاه‌های غیرمجاز در سطح شهرستان پیگرد قانونی دارند و دادگستری در اسرع وقت به چنین پرونده‌هایی رسیدگی می‌کند.

وی همچنین افزود: سد آب کالپوش منبع خوبی است اما باید درباره بهره‌برداری درست و منطقی از آن  برنامه‌ریزی شود تا شاهد بروز پدیده‌های اجتماعی در آن بخش نباشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها