خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه درسپاه مهدیشهر:

امام رضا(ع)؛ مظهر کرامت و اسوه رأفت هستند

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه درسپاه مهدیشهر گفت: امام از هر فرصتى به نفع دین و احکام حیات بخش آن استفاده می کرد و محبوب قلوب بود و این امر برای مأمون اصلا خوشایند و قابل تحمل نبود، بنابراین تصمیم گرفت امام را از میان بردارد تا به خیال خود، موقعیتش را بهبود بخشد.
کد خبر: ۹۰۳۹۶۰۳
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج درمهدیشهر،حجت الاسلام مرتضی یعقوبی شب گذشته در جمع کرکنان سپاه ناحیه مهدیشهر،ضمن تبریک دهه کرامت وسالروز میلاد امام رضا(ع)اظهار کرد: یکی ازصفات الهی ،کریم بودن است ؛کریم به کسی می گویند که قبل از درخواست می بخشدودرکریمان فرومایگی وپستی راه نداردوانسان کریم کسی است که گناه نمی کند واز حرام اجتناب می کند.

وی در ادامه گفت:در زیارت جامعه کبیره اهل بیت ،اصول وریشه های کرامت کریم معرفی شده است که همه خیرات وبرکات عالم چه مادی وچه معنوی به واسطه آنها اضافه می شود وسر اینکه فرشته های الهی به کرامت رسیدند وبنده مکرم خداشدند .

یعقوبی اضافه کرد:این چنین است که شاگردی ائمه اطهار(س)را دارند حتما انبیا نیز شاگرد ائمه(س)بودندوبه همین خاطر امیرالمومنین علی(ع)فرمودند«ما خاندان محمد(ص)نورهایی اطراف عرش الهی بودیم که خداوند ما را امر به تسبیح کرد ؛ما تسبیح کردیم پس فرشتگان به وسیله تسبیح ما خدا را تسبیح کردند پس خداوند ما را به زمین هبوط داد ومامور به تسبیح کرد پس ما تسبیح خدا کردیم واهل زمین به وسیله تسبیح ما خدا را تسبیح گفتند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه درسپاه مهدیشهر افزود:همه عالم برسر سفره کرامت اهل بیت نشسته اند که حقیقتا حضور امام رضا(ع)در ایران برای مردم این کشور سرشار از کرامت است که مردم با علوم اهل بیت بیشتر آشنا شدند وامامت اهل بیت را از نزدیک لمس کردندوعلاقه آنان به اسلام بیش از پیش شد.

وی درادامه گفت:در 11 ذی قعده سال 148 هجری قمری وقتی امام رضا(ع)به دنیا آمد پدر بزرگوارش امام کاظم(ع) به همسرش نجمه فرمود«این کرامت الهی برتو مبارک باشد».

یعقوبی افزود:کرامات امام رضا(ع)از لحظه ورود به ایران در اهواز،نیشابور وطی مسیر طوس وهمچنین تاکنون برای مردم ایران نفع بسیاری داشته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها