خبرهای داغ:
شهردار نهاوند خبر داد

ارائه بسته‌های تشویقی به متقاضیان نوسازی مسكن در نهاوند

شهردار نهاوند از ارائه بسته های تشویقی به متقاضیان نوسازی مسكن در حاشیه شهر و بافت فرسوده شهرستان نهاوند خبر داد.
کد خبر: ۹۰۳۹۴۶۸
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳

ارائه بسته‌های تشویقی به متقاضیان نوسازی مسكن در اسدآبادمحمد حسین‌پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند با تاکید بر لزوم مشارکت شهروندان برای نوسازی بافت‌های فرسوده اظهار داشت: بافت فرسوده یکی از معضلات اساسی محله‌های شهر است و با توجه به اینکه نهاوند زلزله‌خیز بوده ، آسیب‌پذیری بافت فرسوده در این محله‌ها بسیار بیشتر است.

وی با بیان اینکه شهرداری اطلاع رسانی های لازم در خصوص تسهیلات در این مناطق را با نصب بنر در محلات کرده است، افزود: بافت‌های فرسوده نهاوند از لحاظ اجتماعی و رفاهی با مشکل روبه‌رو هستند که باید با تلاش گسترده جمعی و مداخله همه دستگاه‌هایی که به لحاظ قانونی وظیفه‌ای در این‌باره دارند، به این مسئله ورود کنیم.

شهردار نهاوند با بیان اینکه باید به بافت فرسوده به‌عنوان یکی از اولویت‌های شهر توجه شود، گفت: به منظور نوسازی بافت فرسوده به هر واحد 30 میلیون تومان تسهیلات تعلق می‌گیرد.

وی افزود: احیای بافت فرسوده به همراهی شهروندان نیاز دارد كه در همین رابطه بسته تشویقی ساخت و ساز فعال شده تا به واسطه آن شاهد جهش عظیم در بحث احیاء بافت فرسوده در شهر باشیم.

حسین‌پور با اشاره به اینکه در سطح شهر نهاوند بیش از 172 هكتار بافت فرسوده وجود دارد، تصریح کرد: بیشتر بافت‌های فرسوده در مناطق مركزی شهر مثل خیابان معلم، دوخواهران، گل زرد، پای قلعه، بخشی از جوادیه و دستغیب، گوشه سر آسیاب، شاطر آباد قدیم و جدید، شیخ منصور و... كه بافت میانی و مركزی شهر را تشكیل می دهند، قرار دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات