خبرهای داغ:
فرماندار اسدآباد با اشاره به شناسایی 12 نقطه شهری نیازمند به بازآفرینی در بافت فرسوده شهر اسدآباد گفت: باید مجموعه‌ای از کارهای فرهنگی، اجتماعی، عمرانی، بهداشتی، درمانی و… در این مناطق برای رسیدن به وضعیت و فضای مساعد زندگی انجام شود.
کد خبر: ۹۰۱۸۶۴۷
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵

شناسایی 12 نقطه شهری نیازمند به بازآفرینی در بافت فرسوده اسدآبادبه گزارش خبرگزاری بسیج از اسدآباد، کریم حمیدوند در ستاد بازآفرینی پایدار شهرستان اسدآباد اظهار داشت: از 222 هکتار محدوده بازآفرینی مصوب در شهر اسدآباد، 111 هکتار محدوده بافت فرسوده، 4.9 هکتار محدوده تاریخی و واجد ارزش، 50 هکتار سکونتگاه غیررسمی، 4 هکتار محدوده روستایی و 25 هکتار با کاربری‌های ناهمگون شهری است.

وی با اشاره به شناسایی 12 نقطه شهری نیازمند به بازآفرینی در بافت فرسوده شهر اسدآباد گفت: باید مجموعه‌ای از کارهای فرهنگی، اجتماعی، عمرانی، بهداشتی، درمانی و… در این مناطق برای رسیدن به وضعیت و فضای مساعد زندگی انجام شود.

فرماندار اسدآباد با بیان اینکه 41 درصد شهر اسدآباد در محدوده بازآفرینی قرار دارد، گفت: صوفیان، حیدروند، یخچال، محله محمودبیگی، شمس‌آباد و قلمبه از جمله 12 نقطه و محلات شهری شناسایی شده و موجود در این شهر بوده که نیازمند بازآفرینی هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه استان همدان نیز به عنوان 7 منطقه پایلوت در کشور در راستای «برنامه ملی بازآفرینی پایدار شهری امید» است، تصریح کرد: جامع‌نگری، بلندمدت‌نگری، درون‌زایی، مشارکت مردمی، محله‌محوری و توجه به ابعاد اجتماعی طرح و حمایت همه‌جانبه دولت از ویژگی های اجرای این برنامه خواهد بود.

حمیدوند گفت: مرحله اول بازآفرینی بافت ناکارآمد شهری با ساخت و ساز بر روی اراضی دولتی شروع می‌شود و برای اینکه این طرح شروع پرشتابی داشته باشد اراضی دولتی در اختیار توسعه‌گران قرار داده خواهد شد.

وی اظهار کرد: پس از ساخت واحدها دولت سهم توسعه‌گران را از واحدهای ساخته شده تحویل و بعد از پرداخت سهم توسعه‌گران از واحدهای ساخته شده مابقی واحدها در اختیار دولت قرار می‌گیرد، که دولت از این واحدها به عنوان واحدهای پشتیبان استفاده کرده و در ادامه توسعه نوسازی بافت فرسوده در همان محل، متقاضیان می‌توانند در این واحدهای نوساز اسکان و خانه خود را برای نوسازی در اختیار توسعه‌گران قرار دهند.

این مقام مسئول در رابطه با واحدهای مسکونی سهم تسهیل گر گفت: پس از تکمیل و اتمام 50 درصد مسکن‌ها را به بافت فرسوده‌ای که در این راستا زمین واگذار کرده‌اند، 25 درصد از مسکن‌ها را به خانه اولی‌ها و 25 درصد را نیز به اختیار خود به فروش می‌رساند.

وی در خصوص واحدهای مسکونی سهم دولت نیز بیان داشت: دولت حق فروش واحدهای مسکونی سهم خود که در برنامه بازآفرینی شهری نوسازی شده‌اند را ندارد و از آنها یا برای معاوضه با اراضی ساکنان محله و یا به عنوان واحدهای پشتیبان استفاده خواهد کرد.

حمیدوند درپایان یادآور شد: بری اجرای برنامه فوق در اسدآباد نیز باید ظرف مدت یک هفته در داخل محلات محدوده شهری اسدآباد تمام زمین‌های دولتی شناسایی و برای معرفی به استان اعلام شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات