خبرهای داغ:
استاندار همدان از افتتاح ۸۴۰ پروژه در دهه فجر در همدان خبر داد و گفت: در دهه فجر امسال یک هزار پروژه کلنگ زنی و قابل افتتاح با اعتبار یک هزار میلیارد تومان برای ۲ هزار و ۶۸۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۸۲۰۷۸
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۴

افتتاح ۸۴۰ پروژه طی دهه فجر در استان همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدناصر نیکبخت در نشست خبری با اصحاب رسانه با تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت  فرا رسیدن ایام الله دهه فجر اظهار داشت: دهه فجر یادآور دلاوری‌ها، رشادت‌ها و به ثمر نشستن حرف حق مردان بزرگ ایران است.

وی از افتتاح 840 پروژه طی دهه فجر در همدان خبر داد و بیان داشت: در استان همدان طی دهه فجر یک هزار پروژه قابل افتتاح و کلنگ‌زنی با اعتبار یک هزار میلیارد تومان وجود خواهد داشت که برای 2هزار و 680 نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

استانداری همدان با اشاره به نحوه شکل گیری انقلاب اسلامی با عنوان اینکه کسی تصور تشکیل انقلاب اسلامی و دینی را در ایران نداشت، افزود: زمانی که بحث انقلاب و  بحث حضور مردم علیه رژیم ستمشاهی شکل می‌گرفت  دو دسته چپ‌ و راست ‌در کشور وجود داشتند به طوری که  چپ‌ها دین را به کلی قبول نداشتند و دنبال کمونیست بودند و راست‌ها نیز به دنبال سکولاری و لیبرالی و بیشتر به دنبال جدایی دین از سیاست بودند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در ایران  با زعامت امام راحل و با شعار «استقلال، آزادی و  جمهوری  اسلامی» شکوهمندانه پیروز شد، گفت: در این انقلاب هم جمهوریت و هم اسلامیت وجود داشت و خوشبختانه با وجود اینکه مردم با دست خالی و سینه ای پر از انتقاد  ورود کرده بودند با رهبری امام راحل و تقدیم شهدای بسیار انقلاب به ثمر نشست.

نیکبخت با اشاره به دسیسه‌های دشمنان برای از بین بردن انقلاب عنوان کرد: استکبار جهانی با تمام امکانات به صحنه آمده بود تا انقلاب ایران را در نطفه خفه کند و در برهه‌های مختلف در کشور دسیسه و بحران‌هایی را ایجاد کرد اما وقتی به نتیجه نرسید جنگ هشت ساله را بر ما تحمیل کرد که با رهبری امام(ره)، پشتیبانی مردم و جانفشانی جوانان و در بدترین شرایط کشور که هنوز به ثبات لازم نرسیده بود بار دیگر انقلاب پیروز شد و مردم حماسه‌ای آفریدند که دنیا در حیرت بود.

وی تصریح کرد: مادامی که مردم از انقلاب خود حمایت کنند آن انقلاب بیمه خواهد شد و ما افتخار می‌کنیم که خدمتگزار مردمی با این بینش و فداکاری هستیم.

استاندار همدان با بیان اینکه مردم در آستانه دهه فجر انتظار گزارشی از عملکرد دولت را خواهند داشت، افزود: باید با ارائه گزارشی گوشه‌ای از اقدامات انجام شده را برای مردم بازگو کرد.

* برجام نتایج و دستاورد خوبی به همراه داشت

وی با اشاره به اینکه دولت یازدهم در شرایط سختی از لحاظ خزانه و شرایط سیاسی کشور در سطح بین‌الملل  بر سر کار آمد، بیان داشت: یادمان نمی‌رود که در این کشور در چند سال اخیر ثبات اقتصادی  آنچنان متزلزل بود که قیمت‌ها دائماً در حال تغییر بودند و تحریم‌های ایجاد شده به شدت حاکم و  در حوزه اقتصادی بسیار اثرگذار بود.

نیکبخت اضافه کرد: اگرچه تحریم‌ها ظالمانه بود اما مردم ایران با رشادتی که داشتند و حمایتی که به کار بستند، نشان دادند که کمرشان زیر بار تحریم‌ها خم نمی‌شود.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم با همت و خواست مردم و با شعار اینکه به دنبال عملی کردن اخلاق،  نجات اقتصاد و رفع تحریم‌ها پای کار آمد، گفت: اولین اقدام دولت یازدهم در سطح بین الملل و سطح جهانی در راستای کمرنگ کردن تحریم‌ها بود که در این رابطه تلاش دولت تلاشی ارزشمند بود که با حمایت رهبری که حمایت بی‌بدیلی بود، توانست به نتیجه برسد.

استاندار همدان با بیان اینکه با اقدامات دولت یازدهم آمریکا و اروپا به ناچار پای مذاکره با ایران نشستند، تاکید کرد: با وجود اینکه آمریکا و اروپا به دنبال ترویج ایران هراسی بودند به پای میز مذاکره نشستند و  6 کشور به علاوه 28 کشور اتحادیه اروپا در مقابل ایران به صف کشیده و پای میز مذاکره آمدند که نتیجه آن برجام بود.

وی با  اشاره به اینکه برجام نتایج و دستاورد خوبی به همراه داشت، عنوان کرد: متاسفانه بسیاری از دوستان در تضعیف برجام همت گماشته و همچنان تلاش می‌کنند و  امروز می‌بینیم که رئیس جمهور کم‌عقل آمریکا می‌گوید برای امضای برجام به آمریکا ظلم شده است.

نیکبخت گفت: نتیجه برجام آنچه که باید می‌شد، نشد، به دلیل اینکه دسیسه‌ها هنوز ادامه دارد و  به فرموده رهبری آمریکا قابل اعتماد نیست که ما هم به این موضوع اعتقاد داریم.

وی با تبیین برخی دستاوردهای برجام تصریح کرد: قبل از برجام 800 هزار بشکه نفت صادر می‌کردیم که امروز به برکت برجام و به فضل الهی 2.5 بشکه نفت صادر می‌شود.

* وجود  200مگاوات برق خورشیدی در همدان

استاندار همدان با بیان اینکه جهت‌گیری ما 30 میلیارد دلار فاینانس بود که امضاء کردیم، اضافه کرد: این از نتایج دیگر برجام است و در حال حاضر 12میلیارد دلار آن اجرایی شده است.

وی افزود: هواپیماهایی که به ایران داده می‌شود از نتایج برجام است؛ به برکت برجام دیگر پول نفت ما بلوکه نمی‌شود و امروز کشورهای مختلف به دنبال تنظیم قرارداد با بازار ایران هستند اما ایران شرط انتقال تکنولوژی و سهیم بودن در صادرات را در این خصوص گذاشته است.

نیکبخت با بیان اینکه برخی دوستان به این دلیل که نمی‌خواهند دولت را  پررنگ ببینند در صدد تضعیف برجام هستند، عنوان کرد: نمی‌گوییم برجام کاملاً اجرا شده اما دستاورد خوبی داشته و در آینده با همتی که ایران دارد به صورت کامل صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه برجام نتایجی را برای استان همدان رقم زد به خط ریلی راه‌آهن همدان اشاره و بیان کرد: برنامه راه آهن تهران - همدان  در سال 83 در سفر رهبری به همدان تصویب و بخشی از کارها شروع شده بود که در دو دولت بعد ی با وجود اینکه 800 میلیارد دلار پول وارد کشور شد، اقدامی در راستای ریل‌گذاری انجام نشد اما به برکت برجام آماده‌سازی زیرساخت ریل به کشور انجام و از استان مرکزی تا همدان ریل‌گذاری انجام شد.

استاندار همدان ابراز داشت: وجود  200مگاوات برق خورشیدی در شهرستان همدان از نتایج برجام است که این میزان به اجرا رسیده و یا در حال اجراست که بیش از 40 مگاوات آن در دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: علاوه بر 200 مگاوات برق خورشیدی در همدان، 60 مگاوات برق خورشیدی نیز در شهرستان تویسرکان است که در دهه فجر افتتاح خواهد شد.

نیکبخت افزود: ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی در کشور یک مگاوات است که در استان 200 مگاوات و با سرمایه گذاری خارجی از کشورهای آلمان، ایرلند و چین است که از دستاوردهای برجام در استان همدان است.

* همدان رتبه نخست بازسازی بافت‌های فرسوده را دارد

وی ادامه داد: امیدواریم ایران با پایداری تمام در مقابل بدعهدی، بدقولی و دسیسه‌های آمریکا بتواند کشور را آنچنان که شایسته است، پیروزتر نشان دهد.

استاندار همدان با اشاره به ناامنی‌های کشورهای منطقه بر امنیت پایدار ایران اسلامی تاکید و بیان کرد:  با درایت مقام معظم رهبری و تدبیر دولت و همچنین جانفشانی نیروهای نظامی و امنیتی امروز یک امنیت پایدار در کشور ایجاد شده است.

وی  با اشاره  به اقدامات نیروهای نظامی و امنیتی در راستای ایجاد امنیت در کشور ضمن تقدیر و تشکر از سپاه استان همدان در راستای پیروزی چند روز اخیر بر داعش در مرز کشور عنوان کرد: در درگیری نیروهای داعش با نیروهای سپاه 16 نفر دستگیر و مابقی به هلاکت رسیده‌اند که استان همدان در این پیروزی سهم بسزایی داشت و در این راه شهید «شوهانی» از نهاوند را تقدیم کرد.

نیکبخت  با بیان اینکه از چند روز آینده رئیس جمهور به بحث بازسازی بافت‌های فرسوده ورود و به جد آن را دنبال خواهد کرد، گفت: در این خصوص دولت عملیات‌هایی را در شهرهای کشور اجرایی خواهد کرد.

وی اظهار داشت: اولین استان  در زمینه اعلام آمادگی بازسازی بافت‌های فرسوده استان همدان است که  از بین 10 استان که اعلام آمادگی کرده‌اند استان همدان در رتبه نخست قرار دارد به طوری که استان همدان 5 هزار هکتار برای بازسازی بافت‌های فرسوده آماده کرده است.

استاندار همدان از اعطای تسهیلات بازسازی بافت فرسوده به تعداد 15هزار اشاره و بیان کرد: افرادی که تسهیلات دریافت کرده‌اند، می‌توانند یارانه 8 درصدی را نیز برای بازسازی بافت‌های فرسوده دریافت کنند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به تاکیدات چند سال اخیر مقام معظم رهبری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: استان همدان برای اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی پیش قدم بود و در این راستا طرح رونق تولید را اجرا کرد.

* پرداخت 420 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در همدان

نیکبخت از پرداخت 420 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در همدان خبر داد و بیان داشت: برای اجرایی کردن طرح رونق تولید برای تحقق اقتصاد مقاومتی بیش از 600 میلیارد تومان تسهیلات  برای استان  در نظر گرفته شده که  تا کنون 420 میلیارد تومان ان پرداخت شده است.

وی به طرح پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در استان اشاره  و تصریح کرد: در اجرای این طرح تاخیری ایجاد شده و شعبات مشکلاتی با متقاضیان داشتند که مشکلات در حال رفع شدن است.

استاندار همدان با اشاره به طرح فراگیر اضافه کرد: در استان همدان 360میلیارد تومان  طرح فراگیر داریم که 30 درصد آن تا 10 روز پیش محقق شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید تمامی اعتبارات را برای استان جذب کرد، گفت: در این صورت نرخ بیکاری پایین خواهد آمد.

نیکبخت با اشاره به تعامل ایجاد شده بین استاندار و مجمع نمایندگان مجلس از آن به عنوان عاملی در راستای پیشرفت استان یاد کرد و بیان داشت: تعامل بین سیستم اجرایی و نمایندگان استان، باعث بسیاری از توفیقات است و هر وقت از نمایندگان پیگیری خواسته‌ایم، پای کار آمده‌اند که جای تشکر دارد.

وی به اقدامات و برنامه‌های استان برای رفع بیکاری اشاره و عنوان کرد: سهمیه اشتغال استان در سال 96 که تا پایان خرداد و تیر ماه سال آینده ادامه دارد 19هزار و 900 نفر است که تاکنون 15هزار نفر از این سهم محقق شده  که البته بنده به این بسنده نمی کنم و به تمامی مدیران استان اعلام کرده ایم که 30 هزار نفر را در راستای اشتغال برای سال 96 به عنوان پایه قرار دهند.

استاندار همدان در تشریح دیگر اقدامات صورت گرفته در استان در راستای اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی به بحث صرفه‌جویی صورت گرفته در آب کشاورزی اشاره و عنوان کرد: 85 درصد کل زمین‌های آبی مستعد را با  آبیاری تحت فشار انجام می‌دهیم که میانگین کشور در این بخش 42 درصد است.

*تعرف 290 پروژه بهداشتی و درمانی در سطح استان همدان

وی به انسداد 2 هزار چاه غیر مجاز اشاره و بیان کرد: با توجه به اینکه کم آبی یک بحران است در صرفه جویی آن اقدامات خوبی در استان شده است.

نیکبخت با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای تغییر الگوی کشت ادامه داد: با توجه به اینکه زمین‌های قابل کشت را نمی توان اضافه کرد باید در این خصوص راندمان را افزایش داد که در این خصوص در استان 100 هکتار گلخانه انجام شده و 110 هکتار نیز در حال اجراست که  کشورهای خارجی برای آن سرمایه گذاری کرده اند.

وی با بیان اینکه در دولت یازدهم  8 هزار و 600 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی داشته ایم، افزود: واحدهای اتکا و واحدهای زیر نظر وزارت دفاع چند طرح اقتصادی را در استان انتخاب کرده اند که به زودی آنها را اجرایی خواهند کرد.

استاندار همدان با اشاره به برگزاری 115 نشست برای پیگیری حل مشکل پتروشیمی هگمتانه همدان گفت: در آخرین جلسه پیگیری حل مشکل پتروشیمی که با حضور وزیر نفت برگزار شد، ایشان در راستای دادن خوراک به پتروشیمی موافقت کردند و مشکل آن به زودی حل می شود که سرمایه گذاران آن خارجی است.

وی از ایجاد پالایشگاه نفت در همدان خبر داد و بیان داشت: برای اجرایی کردن این پروژه نیاز به 10 هزار میلیارد تومان اعتبار است که در این راستا دکتر حاجی بابایی نماینده مردم همدان در مجلس سرمایه گذاری را شناسایی کرده و با حضور وزیر نفت این پالایشگاه در جنب پتروشیمی ابن سینا اجرایی خواهد شد.

نیکبخت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه 290 پروژه بهداشتی و درمانی در سطح استان با سرمایه گذاری دانشگاه علوم پزشکی ، استانداری و ملی تعریف شده است، افزود: در طول 11 ماه گذشته در این خصوص 200پروژه افتتاح شده است.

* برگزاری سه رویداد مهم در استان همدان

وی  به برگزاری سه رویداد مهم در استان همدان در سال آینده اشاره و تاکید کرد:  این رویدادها بی‌جهت به استان داده نشده و برای تاریخ و عظمت و وجود بزرگانی مشهور در همدان است.

استاندار همدان در خصوص نخستین رویداد سال 2018 همدان عنوان کرد:  نخستین آن امتیاز دانشگاه D8 بود که امتیاز آن به ایران و همدان داده شد و امسال این دانشگاه پذیرش دانشجو در مقطع دکترا دارد که اولویت با این 8 کشور مسلمان و سایر کشورهای مسلمان است.

وی با اشاره به انتخاب استان همدان به عنوان میزبان اجلاس جهانی گردشگری در سال 2018 و  پایتخت کشورهای آسیایی  از این رویداد به عنوان دو ردویدار بسیار مهم و ارزشمند برای استان یاد کرد.

نیکبخت خاطرنشان کرد: این دو رویداد مهم می‌تواند بسترساز توسعه و رونق گردشگری خارجی و همچنین  معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان در عرصه بین المللی  و ارتقای صنعت گردشگری استان شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات