خبرهای داغ:
در همایش مشترک طلاب و یادواره شهدا مطرح شد

تجلیل از ۱۸۰ طلبه کرغند/ آستان قدس رضوی برای احداث حوزه علمیه در این روستا پیشقدم شود

دبیر همایش تجلیل از طلاب و یادواره شهدای کرغند گفت: با توجه به 180 طلبه و روحانی در کرغند می طلبد آستان قدس رضوی برای احداث حوزه علمیه در این روستا پیشقدم شود.
کد خبر: ۹۰۳۶۲۹۲
|
۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام محمدزاده دبیر همایش تجلیل از طلاب و یادواره شهدای کرغند اظهارداشت: با توجه به 180 طلبه و روحانی در کرغند می طلبد آستان قدس رضوی برای احداث حوزه علمیه در این روستای 350 نفری پیشقدم شود.

وی در ادامه با اشاره به موقعیت جغرافیایی و واقع شدن روستا در مسیر استان های بندرعباس، کرمان، یزد و اصفهان و تردد بالای خودروهای سنگین از طریق مرز دوغارون، احداث مجتمع خدماتی فرهنگی آستان قدس رضوی در این منطقه را ضروری دانست.

وی همچنین خواستار مساعدت آستان قدس برای توسعه و بازسازی حسینیه بزرگ و قدیمی روستا و مرمت و توسعه بقعه مبارکه امامزاده شد.

مشاور عالی و نماینده ویژه روحانیت تولیت آستان قدس رضوی هم در این همایش مشترک به موقعیت دهستان کرغند در شهرستان قاینات و ظرفیت روستا به لحاظ وجود دو امامزاده سید اسماعیل در مجاورت این روستا اشاره کرد و آن را مایه برکت دانست.

حجت الاسلام والمسلمین «فرازی نیا» گفت: وجود این امامزاده علاوه بر ایجاد زمینه حضور زائران باعث شده امروز شاهد 180 طلبه و روحانی در حوزه های علمیه استان های خراسان باشیم که مایه مباهات و افتخار است.

شایان ذکر است، در این مراسم که مسئولان استانی و شهرستانی و اهالی روستا حضور داشتند با اهدای لوح و هدایایی از طلاب و روحانیان نمونه و خانواده معظم شاهد تجلیل شد.

گفتنی است، این مراسم به همت شورای اسلامی و دهیاری روستای کرغند، بنیاد شهید و امور ایثارگران، ناحیه مقاومت بسیج  و حوزه های علمیه برگزار شد.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها