بیانیه دانشگاه پیام نور برازجان بمناسبت روز عفاف و حجاب

دانشگاه پیام نور مرکز برازجان به مناسبت فرا رسیدن روز عفاف و حجاب بیانیه ای را صادر کرد.
کد خبر: ۹۰۳۵۶۸۵
|
۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴

بیانیه دانشگاه پیام نور برازجان بمناسبت روز عفاف و حجاببه گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، متن بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

 يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلَابِيبِهِنَّ ۚ ذَٰلِكَ أَدْنَىٰ أَنْ يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ ۗ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِيمًا. (آیه ۵۹ سوره احزاب)

 ای پیغمبر (گرامی) با زنان و دختران خود و زنان مؤمنان بگو که خویشتن را به چادر فرو پوشند، که این کار برای اینکه آنها (به عفّت و حرّیت) شناخته شوند تا از تعرض و جسارت (هوس رانان) آزار نکشند بسیار نزدیکتر است و خدا (در حق خلق) بسیار آمرزنده و مهربان است.

بیست و یکم تیرماه سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است. روزی که رضاخان مردم معترض به کشف حجاب را، درمسجد گوهرشاد به خاک و خون کشید.

ماهیت حجاب خلاصه شده در دین و یا مذهب خاصی نیست. بلکه باتوجه به دلایل عقلانی و روانشناسانه همه ی ادیان و مذاهب و همچنین عقل بشری، حجاب را به جوامع پیشنهاد می‌کنند،همانگونه که در سرزمین ما ایران هم قبل از ورود اسلام حجاب و پوشش وجود داشته است.

عفاف و حجاب در عصر مدرن صرفا در پوشش خلاصه نمی شود بلکه اندیشه و رویکردی است که بشریت به آن نیازمند است، فرهنگی که انسان را از بند نفس می‌رهاند و به رشد و شکوفایی استعدادها منجر می‌شود لکن دشمن با اشراف بر این موضوع با تهاجم فرهنگی قصد تغییر ذهنیت مردم و در نتیجه تغییر نوع پوشش بانوان و جلوگیری از رشد و شکوفایی جامعه ی اسلامی کشور عزیزمان دارد.

اما درحالی که جهان غرب توجه ابزاري به زنان را از ضروريات امر توسعه مي‌داند اکثریت زنان امروز ايران اسلامي با پاسداری از سنگر ارزش‌هاي اسلامي در برابر اندیشه ی جاهلي دنياي غرب و با دفاع از حريم حجاب به عنوان سنگر امنیت زن و پيشتاز در ميادين علم و فرهنگ و سياست از حصار مستحکم فرهنگ اسلامي محافظت می کنند.

ارسال نظرات