معاون امور بین الملل دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: این دانشگاه هم اکنون علاوه بر تهران در شهر‌های قم، سنندج، بندرعباس و زاهدان شعبه دارد و شعبه‌های جدید آن بزودی در شهر‌های گنبد، ارومیه و بوشهر تاسیس می‌شود.
کد خبر: ۹۰۳۶۵۹۷
|
۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر،  یحیی جهانگیری روز دوشنبه در بوشهر افزود: در زمان حاضر ۲ هزار دانشجوی ایرانی و ۱۰۰ دانشجوی خارجی از ۱۰ کشور دنیا دراین دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

وی اضافه کرد: با توجه به سیاست‌های جدید دانشگاه مذاهب اسلامی در یک سال گذشته تعداد دانشجویان خارجی و ایرانی این دانشگاه ۱۵۰ درصد رشد داشته است.

جهانگیری اظهار داشت: دانشگاه مذاهب اسلامی حاکمیتی و به دستور رهبر معظم انقلاب تاسیس شده و فقط آموزش محور نیست بلکه ماموریت گراست برهمین اساس باید در تراز جهان اسلام باشد.

وی تاکید کرد: معتقدیم شیعه و اهل سنت یکدیگر را خوب نمی‌شناسد به همین علت برخی اختلاف‌ها در بین آن‌ها افزایش یافته و باعث سوء استفاده دشمن از این شرایط می‌شود.

جهانگیری بیان کرد: اگر شیعه و اهل سنت به صورت مقارن از منابع یکدیگر آگاهی داشته باشند به هم افزایی می‌رسیم و در مقابل ترفند‌های دشمن موفق خواهیم بود.

معاون امور بین الملل دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: در این دانشگاه روش تحصیل به صورت مقارن است و هر دانشجویی هر رشته‌ای که می‌خواند باید به منابع مذاهب دیگر هم مراجعه کند.

وی با بیان اینکه استادان دانشگاه مذاهب اسلامی از شیعه و اهل سنت هستند گفت: در این دانشگاه دوره‌های آموزشی کوتاه مدت برای روسا و استادان کشور‌های مختلف برگزار می‌شود که در سال گذشته استادانی از کشور‌های انگلستان، سوریه و اندونزی در این دوره‌ها شرکت کردند.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت فارغ التحصیلان دانشگاه مذاهب اسلامی درتقریب مذاهب یادآور شد: رویکرد این دانشگاه استفاده از ظرفیت دانش آموختگان برای گسترش صلح، کاهش خشونت، بسط برادری، وحدت و مودت است.

جهانگیری اضافه کرد: توسعه فعالیت‌های برون مرزی و شعبه‌ها از رویکرد‌های هیات امنای دانشگاه مذاهب اسلامی است که تاکنون درخواست‌هایی رسمی از کشور‌های عراق، سوریه، افغانستان، هند و اندونزی داشته ایم.

وی یادآور شد: همچنین از برخی کشور‌ها از جمله روسیه نیز درخواست همکاری‌های رشته مشترک داریم که در حال بررسی آن هستیم.

جهانگیری تاکید کرد: دانشگاه مذاهب اسلامی به دنبال توسعه قلمرویی نیست بلکه گسترش علمی را مد نظر دارد که درهمین ارتباط نخستین ژورنال علمی مطالعات مقارن اسلامی به زبان انگلسی را تا پایان سال ۲۰۱۷ در دست چاپ دارد.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰ کشور دنیا عضو هیات تحریریه این ژورنال هستند گفت: برای نخستین بار است که معارف دینی به صورت مقارن به زبان انگلیسی به چاپ می‌رسد.

معاون امور بین الملل دانشگاه مذاهب اسلامی در بخش دیگری ازسخنان خود گفت: نخستین آزمون جذب تخصصی طلاب دانشگاه مذاهب اسلامی ۲۵ مرداد امسال در بوشهر برگزار می‌شود.

جهانگیری اضافه کرد: در این آزمون ۴۰ نفر در ۲ رشته کارشناسی فقه و حقوق امامی، و فقه و حقوق شافعی آزمون ویژه طلبه‌ها پذیرش می‌شوند.

وی اظهار داشت: با توجه به نزدیک بودن بوشهر به کشور‌های حوزه خلیج فارس دانشگاه مذاهب اسلامی شعبه بوشهر می‌تواند هاب (دانشگاه مادر) حوزه خلیج فارس برای انجام فعالیت‌های بین المللی باشد.

جهانگیری گفت: با توجه به اینکه عده‌ای از کشور‌های حوزه خلیج فارس علاقمند به تحصیل در دانشگاه مذاهب اسلامی هستند باید این زمینه در نزدیکترین استان به این کشور‌ها فراهم شود.

وی تاکید کرد: برگزاری این آزمون تخصصی گامی برای افتتاح عملیاتی دانشگاه مذاهب اسلامی شعبه بوشهر است و بعد از آن با توجه به استقبال صورت گرفته امکان درخواست به صورت آزمون سراسری برای سایر افراد علاقمند نیز وجود دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها