خبرهای داغ:

نباید بین مردم در نظام جمهوری اسلامی خط‌کشی کرد

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: من معتقد هستم نباید بین مردم کشور خط کش گذاشت و کسانی را از کسان دیگر جدا کرد همان‌طور که امام سجاد(ع) گفت مردم ما را می‌بینند امیدوار می‌شوند.
کد خبر: ۹۰۳۵۱۶۳
|
۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲
نباید بین مردم در نظام جمهوری اسلامی خط‌کشی کرد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سردار خسرو عروج در مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم عسکری جمکرانی و شهید ترور مجلس شهید سید مهدی تقوی و یکصدو پنجاه شهید شهرک شهدا که در مسجد موسی بن جعفر برگزار شد، با بیان اینکه در راه مبارزه اگر با شریعت عقل صحبت نکنیم دشمنان ما تصور می‌کنند که ما چیزی در راه مبارزه نداریم، اظهار داشت: مقام معظم رهبری چند وقت پیش از بنده پرسیدند که در سخنرانی چه می‌گویید و بنده گفتم جلوه‌های پنهان دفاع مقدس و این جلوه‌های پنهان همان چیز‌هایی است که در عقل انسان نمی‌گنجند.

وی با اشاره به شبهات زیاد دفاع مقدس و جنگ روز عاشورا در کربلا افزود:همه‌کسانی که اسناد جنگ کربلا را منتشر کردند بر اینکه ظرفیت جبهه حق یک‌بر دوازده و بعضی مورخان یک‌بر صدوبیست استناد دارند همانند دفاع مقدس که ظرفیت دفاعی ما یک‌هزارم و برخی هم گفته‌اند یک دوهزارم جبهه باطل بوده است.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه با بیان اینکه کمیت در جبهه اثری ندارد، ادامه داد: در دانشگاه‌های مختلف جنگی و نظامی بر این باورند که اگر سه برابر قوای دشمن نیرو داشته باشند می‌توان بر آن‌ها پیروز شد، اما چگونه است که در دفاع مقدس و جبهه باطل هزار برابر ما بود، اما توانایی شکست ما را نداشت.

وی با تأکید بر اینکه با مقایسه‌ای می‌توان به شباهت زیاد دفاع مقدس و روز عاشورا پی برد، تصریح کرد: اگر وصیت‌نامه‌های شهدا را مطالعه کنیم شباهت‌های زیادی به صحبت‌های شهدای عاشورا قبل از جنگ دارد.

سردار عروج در ادامه گفت:در سبک و ترکیب جنگی دفاع مقدس همه اقشار از کودک و پیر و جوان و زن و مرد حضور داشتند که این هم یکی از نشانه‌های شباهت عاشورا به دفاع مقدس است.

وی پشت پرده پیروزی‌های دفاع مقدس را شعوری بالاتر از شعور و فهم انسانی خواند و افزود: اسناد و اطلاعات نشان می‌دهد هر کس که در خط مقدم جبهه می‌جنگید با ۲۰ نفر عقبه همراه بود و این همان چیزی است که دشمنان هم به آن اذعان دارند.

سردار عروج خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) ۳۳ خطبه از مدینه به مکه و از مکه به کربلا دارد که در آخرین خطبه که بیشترین مصداق را در جمهوری اسلامی دارد و آن خطبه این است که «دین جد ما کشته‌شده»، یک نگاهی به جامعه خودمان بیندازیم به خطبه آن زمان امام حسین (ع) پی می‌بریم.

وی با اشاره به روایت یکی از راویان اهل سنت، گفت: این راوی زمان شهادت امام حسین (ع) به بالای سر امام می‌رود نقل می‌کند که فرمانده یعنی امام حسین (ع) به خداوند گفت: خدایا ما وظیفه خودمان را انجام دادیم بقیه‌اش با خودت“ که شهید مطهری تفسیر کردند که ادامه این راه از زمین تا معراج است.

مشاور عالی فرمانده سپاه با اشاره به مشکلات اجتماعی، ساسی و اقتصادی مردم گفت: من معتقد به هستم که نباید بین مردم کشور خط کش گذاشت و کسانی را از کسان دیگر جدا کرد همان‌طور که امام سجاد (ع) گفت: مردم ما را می‌بینند امیدوار می‌شوند.

وی با یادآوری جمله از امام خمینی (ره) که ملاک وضع فعلی افراد است تصریح کرد: یکی از علامات زهد فاصله انسان و گناه است و هرچقدر این فاصله زیاد باشد انسان پاک‌تر می‌شود، کسانی در زمان جنگ در خط مقدم بودند و الان در خط دشمن فعالیت می‌کنند و باید مراقب بود مسئولان ما مبتلابه این ضعف بزرگ نشوند.
ارسال نظرات