خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس:
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس تبیین نقش زنان فارس در دفاع مقدس را یک ضرورت دانست که این اداره کل با جدیت به آن می‌پردازد.
کد خبر: ۹۰۳۳۳۷۳
|
۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از شیراز، سرهنگ پاسدار حمیدرضا گرامی در جلسه شورای راهبردی زنان که به همت واحد مشارکت زنان در دفاع مقدس این اداره کل و در جمع برخی از بانوان فعال دفاع مقدس، با شنیدن گلایه‌های آنان از دیده نشدن نقش زنان در این حماسه مردمی اظهار داشت: گلایه‌های درست و به‌جاست و اگر ما در گفتمان سازی از ابتدا باصداقت و بر اساس یک راهبرد کارها را پیش برده بودیم در چنین فضایی از سلب اعتماد سخن گفته نمی‌شد.

وی افزود: همین امر باعث شده است که افراد دارای نقش بسیار در شکل‌گیری، پیروزی و دفاع مقدس، در سردرگمی و کارهای تبلیغاتی به سر ببرند و دچار سرخوردگی بشوند که نگران‌کننده است.

گرامی گفت: اما آنچه مهم است این است که این قصورها به‌جز در سطح مقام معظم رهبری که با آینده‌نگری راهبری کردند، در بیشتر قشرها وجود دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس ادامه داد: شورای راهبردی زنان یک شورای اجرایی نیست ولی در مرحله اول بر اساس اطلاعات جامعه ایثارگری در حوزه زنان برای حفظ و نشر آثار آنان برنامه‌ریزی می‌کند.

وی گفت: با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی و به‌ویژه آموزش‌وپرورش که نیمی از افراد آن را بانوان تشکیل می‌دهند در این راستا می‌کوشیم.

گرامی اضافه کرد: موضوع دیگر موردبحث در این شورا، بحث تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس است که چنان چه ۳۰ سال پیش در این زمینه اقدام می‌کردیم گویاتر و شفاف‌تر به این مسئله پرداخته می‌شد.

این رزمنده سال‌های حماسه اضافه کرد: تعدد و موازی کاری در دستگاه‌های مختلف وجود دارد و برخی به دنبال ارائه آمار و ارقام هستند ولی ما به چنین مسئله‌ای نمی‌اندیشیم.

به اعتقاد مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس، نقش بانوان در همه عرصه‌ها محوری بوده و هست و در مرحله اول تلاش می‌کنیم که با تشکیل بانک اطلاعاتی از بانوان فعال انقلاب و بعدازآن، شناساندن آنان به نسل بعد، الگویی از کسانی که در تمام زمینه‌ها باتربیت فرزندان، حفظ خانواده … در کنار مردان خود حضور داشتند را معرفی کنیم.

گرامی تصریح کرد: در زمینه این کار بزرگ نیازمند همراهی بانوان فعال در این عرصه هستیم و امیدواریم که با حضور شما این کار به سرانجام برسد.

مسئول واحد مشارکت زنان در دفاع مقدس این اداره کل نیز اظهار داشت: در این جلسات موضوعاتی مانند تاریخ‌پژوهی نقش بانوان فارس و چگونگی نمایش این نقش در موزه دفاع مقدس استان و همچنین تلاش برای رسانه‌ای کردن فعالیت‌های تلاشگران زن این عرصه به بحث گذاشته می‌شود.

ساجده تقی زاده افزود: باوجود ۱۵۲ شهیده زن که برخی پژوهش‌ها تعداد آن‌ها را حتی به ۱۹۸ نفر نیز می‌رساند و ۱۲۵ جانباز بانو و همچنین فعالیت‌های گسترده پشتیبانی جنگ توسط زنان استان، پتانسیل‌های بسیاری برای فعالیت وجود دارد.

مسئول واحد انتشارات این اداره کل نیز به بیان فعالیت‌های این بخش پرداخت.

عبدالرضا قیصری اظهار داشت: کتاب‌های ارزشمندی درزمینهٔ نقش بانوان فارس منتشرشده و یا در دست انتشار است، اما جای کار بسیاری وجود دارد.

وی افزود: امیدواریم که با همراهی شما و تکمیل بانک اطلاعاتی بانوان فعال این حوزه، گام‌های بزرگ‌تری برداشته شود.

در این جلسه کارشناس موزه آرایی مرکز فرهنگی دفاع مقدس فارس به بیان فعالیت‌های انجام‌شده پرداخت و خواستار ارائه ایده از جانب بانوان فعال این عرصه برای به تصویر کشیدن نقش بانوان انقلابی در این موزه شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها