خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
مدیرعامل موسسه راهیان کوثر فارس:
مدیرعامل موسسه راهیان کوثر فارس گفت: با راه اندازی موسسه آموزشی فرهنگی راهیان کوثر به دنبال سود و منفعت نیستیم، بلکه به دنبال اجرای یک مانیفست علمی در استان هستیم.
کد خبر: ۹۰۳۱۷۲۲
|
۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱

سردار محمدعلی شیخی، مدیرعامل موسسه آموزشی فرهنگی راهیان کوثر فارس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شیراز با بیان اینکه این موسسه از سال 75 با حوزه فعالیتی آموزشی و فرهنگی تأسیس شده اظهار داشت: تربیت نسلی که بتواند طراز جمهوری اسلامی ایران باشد و مارا به تمدن بزرگ ایرانی و اسلامی سوق دهد، از اهداف سال تحصیلی جدید است که بر همین اساس از پایه پیش دبستانی و اول و دوم ابتدایی کارمان را آغاز می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی می کنیم در سالهای بعد پایه های ابتدایی تکمیل شده و تا چهار سال دیگر، مقطع متوسطه و حتی دانشگاه را داشته باشیم.

شیخی در ادامه به اهداف این موسسه اشاره کرد و اظهار داشت: عدالت آموزشی اولین هدف در برنامه ریزی این موسسه است و ما هزینه های سخت افزاری را جزء هزینه های جاری نمی‌بینیم و شهریه موسسه را براساس هزینه اساتید و امکانات رفاهی آموزشی غیر ساخت برآورد کنیم که به عبارتی موسسه یک موسسه غیرانتفاعی به معنی واقعی است که کودکان و جوانان با استعداد را در یک فضای آموزشی مناسب با حداقل هزینه ها با فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی آموزش می دهد.

مدیرعامل موسسه آموزشی فرهنگی راهیان کوثر فارس رسیدن به یک مانیفست علمی در استان را از اهداف دیگر این موسسه دانست و افزود: برای رسیدن به الگوی تربیت اسلامی، اجرایی کردن سند تحول بنیادین و استفاده از منابع معتبر اسلامی و کتب اهل فن از راهکارهای این موسسه است.

وی به‌کار گیری عناصر مومن، انقلابی و متعهد را در این مجموعه آموزشی از دیگر اهداف این موسسه دانست و تصریح کرد: اعتقاد داریم که همه مسائل آموزشی و تربیتی، با تربیت معلم رابطه‌ای مستقیم دارد و در واقع یکی از اهداف ما، تربیت معلم است حتی فراتر از ظرفیت تا مراکز آموزشی دیگر هم بتوانند از این معلمین استفاده کنند.

به گفته شیخی، در قم، مشهد، و تهران برای آموزش این معلمان مراکزی فراهم شده و جوانان مومن و متعهد و انقلابی فارغ‌التحصیل دانشگاهی و حوزوی پس از عبور از مراحل گزینش، وارد یک پروسه تربیت معلم در دوره فشرده 9ماهه می شوند و پس از طی دوره کارآموزی، قابلیت تدریس در شش پایه ابتدایی را خواهند داشت.

مدیرعامل موسسه آموزشی فرهنگی راهیان کوثر فارس معتقد است که یک معلم، باید در وهله اول به ایرانی بودن و بعد به مسلمان بودن خودش افتخار کند و تربیت چنین معلمی در مراکز تربیت معلم این موسسه فراتر از ظرفیت استان، از افتخارات ماست.

وی تصریح کرد: در جهت رسیدن به این مهم، ما تنها نیستیم؛ بلکه بایستی سازمانها و نهادهای دیگر با ما همکاری کنند و از مسئولین استان خواهش می کنیم به این تقاضای ما توجه و ترتیب اثر نشان دهند و بدانند که ما برای رقابت نیامده ایم بلکه برای کمک در الگوسازی و اجرایی نمودن سند تحول بنیادین  در نظام آموزش و پرورش وارد این عرصه شده ایم و در این زمنیه آماده هرگونه تعامل و همکاری هستیم.

شیخی دلیل ورود سپاه به وادی آموزشی و فرهنگی را کمک به اجرایی شدن سند تحول بنیادین دانست تا نسل آینده، مطابق ایده های انقلاب تربیت شوند.

وی تأکید کرد: از آنجا که سپاه خود را حافظ انقلاب و ارزشهای آن می داند، احساس بر این شد که باید در عرصه آموزش و پرورش هم تأثیر بگذارد و در این موسسه تعامل گروهی و آموزش مسائل مربوط به خانه و خانواده از دیگر کارکردهای موسسه است؛ چراکه آمار امروزی طلاق، در میان قشر تحصیلکرده افزایش داشته و این نشان می دهد که تحصیلکرده های ما فقط درس خوانده اند و فرهنگ زندگی و خانواده را آموزش ندیده اند.

مدیرعامل موسسه آموزشی فرهنگی راهیان کوثر فارس در پایان خاطرنشان کرد: در انتخاب دانش آموزان قشر خاصی مدنظر ما نیست و فقط با مصاحبه با دانش آموز و والدین او جهت شناخت طرف مقابل خودمان مطرح است چرا که در مشارکت ها خانواده هم در مسائل آموزشی سهیم می باشد و با کمک هم مسائل آموزشی و فرهنگی را پیش خواهیم برد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها