خبرهای داغ:
مسئول اداره هادیان سیاسی در سپاه:

بصیرت سنگر مقاومت در برابر جنگ اقتصادی است

مسئول اداره هادیان سیاسی در سپاه گفت: بصیرت، سنگر مقاومت در برابر جنگ اقتصادی است که دشمنان به راه انداخته اند.
کد خبر: ۹۰۳۱۲۲۹
|
۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان، نوری مسئول اداره هادیان سیاسی در سپاه کشور در جمع کارکنان و سربازان سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان به نوسانات حوزه اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: کسانی که ریشه مشکلات اقتصادی کشور را در تحریم‌های دشمنان می‌دانند دچار تحلیل و برداشت غلط شده و در حقیقت در راستای اهداف دشمن حرکت می‌کنند.

وی افزود: امروز کشور ما در یک مسیر سربالایی و گردنه قرار دارد و ماهیت این گردنه خطرناک، فشارهای اقتصادی است.

 

 مسئول اداره هادیان سیاسی در سپاه کشور نوع تحریم‌های ایران را از نوع بانکی، پولی و نفتی برشمرد و با بیان اینکه این نوع تحریم تاکنون در هیچ جای دنیا روی نداده است، گفت : دشمنان با این تحریم‌ها در راستای تغییر رفتار مسئولان کشور و سستی و دلسردی مردم تلاش می‌کنند.

نوری با بیان اینکه حدودا از ده سال گذشته وضعیت اقتصادی کشور شرایطی به خود دید که رهبر معظم انقلاب بر اساس آن همه ساله توصیه های اقتصادی را با مردم و مسئولان مطرح و آنها را متذکر می شدند، گفت: اینها همگی نشانه مقوله اوضاع و احوال اقتصادی کشور است و مهمترین گره گشای مشکلات اقتصادی جامه عمل پوشاندن به بیانات رهبری در این خصوص است که یکی از آنها اقتصاد مقاومتی نام دارد.

وی اظهار داشت: کشور از چندسال گذشته با جنگی تمام عیار به نام جنگ اقتصادی روبه رو است و بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب این جنگ نیاز به تشکیل ستاد فرماندهی و فرمانبری دارد تا بتوان برنامه ریزی هایی متناسب با آن را تا پیروزی بر جنگ اقتصادی پیاده سازی کرد.

مسئول اداره هادیان سیاسی در سپاه با اشاره به موضوعات مهم اقتصادی کشور گفت: در یک طرف این موضوع مهم مردم  و آنچه با آن دست به گریبان هستند و از طرفی دیگر اهداف دشمنان برای فروپاشی اقتصاد کشور قرار دارد.

نوری اظهار داشت: برنامه ریزی آنها برای فروپاشی اقتصاد کشور ایجاد سه مشکل از سه بعد است که یکی از آنها ایجاد مشکلات بانکی در کشور یعنی مختل کردن  کارکرد بانک در داخل، دیگری ایجاد مشکلات ارزی است و بالتبع کشور ما که منابع ارزی آن محدود است از این حیث دچارن نوسانات داخلی و بیرونی شده است و عامل سوم نیز بدهی های خارجی است که بسیار محدود است؛ با این توصیف کشور ما در دو موضوع اول یعنی مشکلات بانکی و ارزی وضعیت مناسبی ندارد.

وی افزود: یکی از مشکلات حال حاضر کشور هیجانی عمل کردن مردم در مسائل اقتصادی است که تبعات آن در بعد کلان قابل مشاهده است.

مسئول اداره هادیان سیاسی در سپاه در ادامه بیان داشت: برخی خروج آمریکا از برجام را علت العلل گرفتاری های حال حاضر می دانند که باید مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد.

نوری اظهار داشت: تبعات خروج آمریکا از برجام بر اقتصاد ما یکی حوزه مستقیم است ؛ یعنی آنجایی که کشور صادرات و واردات با آمریکا دارد؛ که با توجه به محدودیت صادرات و واردات کشور ایران با آمریکا تأثیر مستقیم خروج آمریکا از برجام بسیار اندک است؛ اما تأثیر غیرمستقیم آن در بحث تعاملات ما با دنیا و در بحث تحریم است.

وی با تأکید بر اینکه ملت ایران ملتی بصیر و آگاه است، گفت: باید همگان مطالبه گر از مجری قانون برای مسائل اقتصادی باشیم.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها