خبرهای داغ:
معاون نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش:

موج افزایش جمعیت دانش آموزی علت کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش

معاون نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش علت کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش را موج افزایش جمعیت دانش آموزی دانستند که از سال ۱۳۹۱ شروع شده و گفت: این مسئله با بازنشستگی عده کثیری از نیرو‌های این وزارت خانه همراه شده است.
کد خبر: ۹۰۳۰۹۲۳
|
۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود؛ دکتر علیین در جلسه کمیته برنامه ریزی آموزش و پرورش شاهرود که در اتاق جلسات این مدیریت برگزار شد، علت کمبود نیروی انسانی را، موج دوم افزایش جمعیت دانش آموزی دانستند که از سال ۱۳۹۱ شروع شده است و گفت: این مسئله با بازنشستگی عده کثیری از نیرو‌های این وزارت خانه همراه شده است.
وی وضعیت نیروی انسانی شاهرود را در استان مطلوب ارزیابی کرد و افزود: هیچ نیرویی نباید بیش از سه روز بدون ابلاغ باشد.
وی با تأکید بر این موضوع مهم‌ترین عامل ایجاد نیاز به نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش کلاس درس است از کارشناسان خواستند توزیع دانش آموزان در مدارس را به عنوان مهم‌ترین معیار تأمین نیرو مد نظر داشته باشند.
معاون نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی در خصوص تقلیل ساعت همکاران بیشتر از ۲۰ سال سابقه، گفت: تقلیل ساعت شامل همکاران مشاور، مراقبین سلامت و مربیان نخواهد شد و فقط معلمینی که در کلاس تدریس می‌کنند شامل این تقلیل می‌شوند.
عدم مکاتبه با سازمان سنجش از تأکیدات معاون وزیر بود و تصریح کرد: تنها این معاونت است که می‌تواند با سازمان سنجش مکاتبه داشته باشد.
حمید باباخانی با اشاره به رشد روز افزون جمعیت دانش آموزی این شهرستان در دوره ابتدایی و دوره اول متوسطه گفت: سالانه در حدود ۳۰۰ دانش آموز به جمعیت دانش آموزی این شهرستان اضافه می‌شود.
وی مدیریت فضا‌های آموزشی موجود و لزوم مشارکت بیشتر خیرین مدرسه ساز را از راهکار‌های برون رفت از این بحران اعلام کرد.
قوشچی معاون برنامه ریزی نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان نیز با اشاره به اینکه ساختار برنامه ریزی نیروی انسانی امسال بر اساس نیاز مدرسه طراحی شده است، گفت: بر اساس برنامه ریزی وزارتخانه، امیدواریم تا ۱۵ مرداد ماه ابلاغ همکاران صادر شود.
در این جلسه کارشناسان مدیریت شاهرود کمبود نیروی انسانی اعم از آموزگار به ویژه آموزگاران مرد، مربیان پروشی و تربیت بدنی، نیرو‌های خدماتی، مشاورین مدرسه و. به اطلاع معاون وزیر رساندند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها