خبرهای داغ:

برگزاری همایش «پیشگیری از اعتیاد» از سوی حوزه بسیج شهیده هاشمی قم

همایش پیشگیری از اعتیاد ویژه بانوان به همت حوزه مقاومت بسیج شهیده هاشمی ناحیه مقاومت بسیج امام رضا(ع) در سالن همایش مرکز فرهنگی فاطمه الزهرا (س) برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۳۰۲۷۶
|
۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، همایش پیشگیری از اعتیاد ویژه بانوان به همت حوزه مقاومت بسیج شهیده هاشمی ناحیه مقاومت بسیج امام رضا(ع) در سالن همایش مرکز فرهنگی فاطمه الزهرا (س) و با همکاری حوزه بسیج برادران «امام حسین(ع)» این ناحیه برگزار شد.

دکتر «هادی کریمی اصل» معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قم با بیان اینکه برای روشن شدن اهمیت مسئله اعتیاد بایستی به تبعات آن پرداخت اظهار داشت: در جامعه 80 میلیونی ما بیش از  2 و نیم میلیون نفر با مسئله اعتیاد روبرو هستند.

وی با اشاره به اینکه اعتیاد در سنین نوجوانی و جوانی و میان سالان وجود دارد گفت: بایستی به عوارضی که از اعیتاد پیش می آید که خیلی هم خطرناک هستند توجه کرد.

 کارشناس حوزه آسیب های اجتماعی تصریح کرد: اعتیاد افراد را به سمت سرقت، حتی سرقت از خانواده خود، و دیگر آسیب های اجتماعی می کشاند چرا که فرد معتاد تحمل حال بد خود را ندارد و بایستی خودر را به مواد برساند.

 معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان در ادامه افزود: فرد معتاد ضمن از دست دادن ارزش های دینی باعث می شود خانواده و دیگران تا سالیان درازی را وارد تبعات معتاد شدن خود کند.

 کریمی اصل با بیان اینکه پیشگیری مقدم بر درمان است تاکید کرد:خانواده – ارتباط خوب فرزندان با والدین و آموزش مهارت های زندگی و خاصه مهارت «نه» گفتن - برنامه ریزی برای اوقات فراغت فرزندان و مراقبت های نامحسوس – نظارت بر دوستان فرزندان مهمترین عوامل پیشگرانه در برابر اعتیاد است.

 معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان با اعلام شماره 1480 مرکز مشاوره بهزیستی و همچنین خط ملی اعیتاد به شماره 09628 را پل های ارتباطی عموم مردم در خصوص مشاوره و اطلاع از مسائل مرتبط با اعتیاد ذکر کرد.

ارسال نظرات