خبرهای داغ:
امام جمعه شاهرود:

بسیج باید طبیب الدوار باشد/الگوی بسیج در منطقه، سپر امنیت اسرائیل را فروریخت

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه بسیج باید در جامعه طبیب الدوار باشد گفت:د امروز شاهدیم الگوی بسیج مردمی ما در عراق و سوریه سبب شده تا سپر امنیت رژیم جعلی صهیونیستی فروبریزد.
کد خبر: ۹۰۲۷۰۹۰
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱
بسیج باید طبیب الدوار باشد/الگوی بسیج در منطقه، سپر امنیت اسرائیل را فروریختبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در آیین افتتاح پایگاه بسیج شهدای شاهکوه در حسینیه شاهکویی‌های مقیم شاهرود در سخنانی با آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه با اشاره به تشکیل شجره طیبه بسیج توسط امام راحل و گذشته قریب به چهل سال از این شجره طیبه افزود: امروز بسیج درخت تنومندی شده که در همه عرصه‌ها و صحنه‌ها میوه و ثمره اش را ملت ایران نه فقط و کشور‌های منطقه می‌چینند و استفاده می‌کنند.
وی با بیان اینکه شاید آن زمان که بسیج بیست میلیونی را امام بنا نهاد با وجود سپاه و ارتش برخی سوال می‌کردند چرا گفت: برخی از دشمنان و غافلان نیز بسیج را در عرصه نظامی می‌دیدند و جهاد سخت را وظیفه بسیج می‌دیدند، اما هر چه گذشت و می‌گذرد اهمیت بسیج در زوایای مختلف و آنچه نیاز است در عصره‌های مختلف سازندگی، علمی، خدماتی، بحران‌ها و حوادث خاص و مسائل مختلف بسیج کارایی و کارآمدی خوبی داشته.
امام جمعه شاهرود خاطر نشان کرد: امروز مدل بسیج در منطقه و در کشور‌های عراق و سوریه با حضور مردم کارساز شد و سپر امنیت اسرایل را در هم شکست.
وی با اشاره به سخنان وزیر خارجه آمزیکا هیلاری کلینتون که ما داعش را ایجاد کردیم تا بیست سال برای اسرائیل حاشیه امن ایجاد کنیم تصریح کرد: مدل بسیج در جنگ سخت در عراق و سوریه و یمن و فلسطین الهام گرفته از یادگاری امام است که سبب شد نقشه‌های دشمنان ناکام بماند.
استادیار نظام صالحین سپاه شاهرود با اشاره به بسیج در سطح شهرستان و محلات و منشا آثار و برکات خوب افزود: در مسجد که نقطه اتکاء محله است ما چند تا نهاد را داریم و در کارایی مساجد و بالا بردن آن چند نکته مهم است که با محوریت امام جماعت به عنوان مدیر فرهنگی مساجد انجام می‌شود.
وی ادامه داد: هیئت امنا کار‌های اجرایی مسجد و پایگاه بسیج اقدام فرهنگی تربیتی سیاسی و امداد محله‌ها برای خدمت رسانی به فقرای محله که کمیته امداد محول کرده به مساجد برای شناسایی نیازمندان محله و دفتر آستان قدس رضوی و همه این نهاد‌ها مکمل یکدیگر هستند و حرکت فرهنگی، معنوی، اجتماعی و خدماتی در این محله با هماهنگی هم افزایی داشته باشند.
امینی با اشاره به تعریف مولا علی (ع) از پیغمبر گفت: مولا علی پیامبر را طبیب الدوار معرفی می‌کنند که خود به سراغ جامعه می‌رفت و مشکلات را حل می‌کرد و مسجد و نهاد‌های آن باید طبیب دوار باشند.
وی عنوان کرد: ما نباید منتظر باشیم که افراد بیایند ثبت نام کنند بلکه باید بروید سراغ مردم و همین کاری که دشمن در شکار نوجوانان و جوانان ما انجام می‌دهد و بسیج و امام جماعت باید طبیب الدوار باشند و به سراغ جامعه بروند و با کار‌های فرهنگی و اجتماعی محله پیرامونی را در راستای انقلاب اسلامی هدایت کنند.
در این مراسم فرمانده پایگاه بسیج و رئیس هیئت امنا و کانون فرهنگی هنری حسینیه شاهکویی‌ها به ارائه گزارش و اقدامات اجرایی پرداختند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها