خبرهای داغ:
مسئول بسیج مهندسین سپاه ناحیه ملایر خبر داد

اجرای طرح «همگام با کشاورز» برای مبارزه با سن گندم در ملایر

مسئول بسیج مهندسین سپاه ناحیه ملایر گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری طرح «همگام با کشاورز» برای مبارزه با سن گندم در شهرستان ملایر حال اجرا است.
کد خبر: ۹۰۲۶۹۲۱
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳

اجرای طرح «همگام با کشاورز» برای مبارزه با سن گندم در ملایرسرهنگ رضا پیرحیاتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ملایر با اشاره به اجرای طرح همگام با کشاورز اظهار داشت: اجرای این طرح از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری در شهرستان ملایر آغاز شده است.

وی گفت: هدف از این طرح مبارزه با سن گندم است که زمان مبارزه دقیق آن را مشخص می‌کند و به کشاورزان اعلام می‌شود.

مسئول بسیج مهندسین سپاه ناحیه ملایر افزود: خوشبختانه با بارندگی‌هایی که انجام شد در حال حاضر وضعیت خوبی داریم که باعث کاهش آفت در مزارع شده است.

وی بیان اینکه این طرح در چهار بخش جوکار، سامن، مرکزی و آورزمان شهرستان ملایر اجرایی می‌شود، تصریح کرد: همچنین با اجرای این طرح کارهای کالیبراسیون سمپاشی و دز سم به کشاورزان اطلاع‌رسانی می‌شود.

پیرحیاتی با بیان اینکه مهندسین در گروه‌های سه نفره برای اجرای این طرح ساماندهی شده‌اند، گفت: این طرح حدود 10 سال در این زمینه اجرایی می‌شود که استقبال کشاورزان از آن نیز خوب است اما به‌خاطر هزینه‌های بالا کشاورزان ناراضی هستند که می‌طلبد دولت حمایت بیشتری از این طرح داشته باشد.

وی اظهار داشت: مهندسین در طرح «همگام با کشاورز» مبارزه به موقع و کم کردن معایب محصول و خسارات مالی آن در زمان برداشت را برای کشاورزان دارند.

مسئول بسیج مهندسین سپاه ناحیه ملایر عنوان کرد: خدماتی که در این طرح ارائه می‌شود به صورت رایگان با مشارکت جهاد کشاورزی انجام می‌گیرد که مهندسین بسیجی ما نیز در این امر حضور دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات