خبرهای داغ:
در هفته جهاد کشاورزی صورت گرفت؛

بهره‌برداری از واحد 300 رأسی میش «داشتی» در همدان

همزمان با هفته جهاد کشاورزی واحد 300 راسی میش «داشتی» در روستای برکت آباد قهاوند به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۹۰۲۷۱۷۰
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰

بهره‌برداری از واحد 300 رأسی میش «داشتی» در همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، همزمان با هفته جهاد کشاورزی واحد 300 راسی میش «داشتی» در روستای برکت‌آباد قهاوند از توابع شهرستان همدان به بهره‌برداری رسید.

فرماندار همدان در این آیین بیان کرد: این واحد در زمینی به مساحت 3 هزار و 300 متر مربع و زیر بنای 990 متر احداث شده است.

علی تعالی افزود: 3 میلیارد و 720 میلیون ریال برای اجرای این طرح سرمایه گذاری و برای چهار جویای کار به طور مستقیم اشتغال ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه این واحد توان تولید سالانه 300 راس بره و 6 تن گوشت قرمز را دارد، اضافه کرد: شهرستان همدان دارای هشت واحد تولید میش داشتی به ظرفیت 3 هزار و 920 راس دام است.

فرماندار همدان اضافه کرد: 29 واحد میش داشتی در استان همدان فعالیت دارند که ظرفیت آنها 16 هزار و 300 رأس دام تخمین زده می‌شود و 25 درصد تولید میش «داشتی» آنها متعلق به این شهرستان است.

وی از فعالان عرصه تولید و کشاورزی قدردانی کرد و گفت:  فعالان در این حوزه برای عملی کردن منویات رهبر معظم انقلاب در حمایت از تولیدات داخلی پیشگام هستند.

تعالی عنوان کرد: تولید محصولات مورد نیاز کشور با تکیه بر توان و سرمایه های داخلی با وجود فشار کشورهای بیگانه یک کار جهادی است.

وی گفت: 60 واحد تولید گوشت مرغ، 6 واحد تولید تخم مرغ، 22 واحد تولید شیر، 42 واحد تولید گوشت گاو و گوسفند، 25 واحد تولید ماهی، 205 واحد تولید عسل و سه واحد تولید کنسانتره در شهرستان همدان فعال هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات