خبرهای داغ:
محسنی اژه‌ای در همدان:

نباید به لبخندها و ظاهرسازی‌های دشمن اعتماد کرد/شخصیت امام(ره) در طول تاریخ بی نظیر بود

سخنگوی قوه قضائیه گفت: رهبر انقلاب اسلامی بارها تأکید کرده‌اند که به این مذاکرات دل خوش نکنید، به این خوش و بش کردن‌ها دل خوش نکنید، این دشمنان با دین، نظام، عفت و ماهیت اسلامی شما کار دارند، به این لبخندها و این ظاهرسازی‌ها اعتماد نکنید.
کد خبر: ۹۰۲۴۱۵۳
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۱

شخصیت امام(ره) در طول تاریخ بی نظیر بود/ نباید به لبخندها و ظاهرسازی‌های دشمن اعتماد کردبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در مراسم بزرگداشت سالگرد امام خمینی (ره ) در جمع مسئولین و مردم شهیدپرور همدان در حسینیه امام (ره) اظهار داشت: ماه مبارک رمضان ماهی است که خداوند بر او شرافت و کرامت و عظمت بخشیده و ماهی است که خداوند منان خوان گسترده خود را برای همه بندگانش به خصوص بر بندگان با ایمانش و سخاوتمندانه از ما پذیرایی می‌کند.

وی با اشاره به شهادت حضرت علی(ع) افزود: چه می‌شود که انسانی رئوف، پیشوای معصوم، خیرخواه و دلسوز مردم، طرفدار شدید محرومین و مستصعفین، عالم به همه زمین و زمان و آسمان، یک چنین شخصیتی باید در حال عبادت و در محراب مورد ترور و ضربت قرار بگیرد، چه شده است انسانیت را که نمی تواند امام علی(ع) را تحمل کند.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: امام علی(ع) محور حق است و وجودش عدالت و انسانیت و رأفت و حکمت است؛ چه کسی از وجود امیرالمومنین(ع) متضرر می‌شود و دسیسه چینی می‌کند که به دست اشقیا از بین برود.

وی اظهار داشت: این دنیاطلبی، بدفهمی، کج فهمی و اطاعت از هوا و هوس است که حاضر می‌شود در محراب برود و علی(ع) را به شهادت برساند.

محسنی اژه ای تاکید کرد: امروز ۱۴ خرداد مصادف با رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است و اینکه چرا باید بعد از گذشت 30 سال همچنان یاد امام(ره) را زنده نگه می‌داریم و این چیزی است که بر همه ما تکلیف می‌شود که در چنین روزی که روز رحلت مرجع و مقتدای ما است سالگرد می گیریم و دور هم جمع می شویم و با ایشان تجدید میثاق می‌کنیم.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) در طول تاریخ بعد از ائمه معصومین(ع) یکی از شخصیت‌های ممتاز تاریخ است، گفت: یک چنین شخصیتی به نسل ما و مردم ما و کسانی که امام(ره) را ندیدند یا در زمان امام نوجوان و بچه بودند باید در طول تاریخ شناسانده شود.

معاون اول قوه قضاییه افزود: باید به خود مباهات و افتخار کنیم که در روز ۱۹ ماه مبارک رمضان توفیق این را پیدا کردیم که شخصیت ممتاز در طول تاریخ را گرامی بداریم.

وی با بیان اینکه امام(ره) شخصیتی داشت که در طول تاریخ بی نظیر بود و نظیری در عصر حاضر برای شخصیت امام(ره) سراغ نداریم، گفت: امام خمینی(ره) یک انسان به معنای واقعی موحد بود.

محسنی‌اژه‌ای با اشاره به اینکه اخلاص امام(ره) هیچ خدشه ای نداشت، تصریح کرد: امام خمینی(ره) به درستی اسلام ناب را شناخته بود و با این توحیدی که داشت از سنین جوانی همه وجود خود را برای یک هدف بزرگ که آن تحقق آرمان‌های بزرگ بود به کار گرفت.

وی عنوان کرد: امام(ره) با باور قطعی اراده الهی و با توحید خالص از همان دوران جوانی شروع کرد و هدفمند برنامه‌ریزی کرد و احکام و آرمان‌ها و ارزش های الهی را محقق کرد.

معاون اول قوه قضاییه گفت: امام خمینی(ره) در این مسیر یک روش ممتاز داشت؛ ایشان فرمود خدا خالق همه هستی است و همه هستی در سیطره و سلطنت اوست، من فقط وظیفه دارم بر مدار تکلیف حرکت کنم نتیجه با من نیست.

وی با بیان اینکه به فرموده امام(ره)، ما مامور به انجام تکلیف هستیم و نتیجه را خدا باید مترتب کند، تصریح کرد: امام(ره) در این مسیر زمانی که برنامه خود را علنی و شروع کرد با توکل بر خدا با ایمان به وعده‌های الهی و با اعتماد به نفس از هیچ چیز غیر از خدا نهراسید و هر آنچه غیر از خدا بود به چشمش نمی‌آمد.

محسنی اژه ای خاطرنشان کرد: خدا همچنان در تمام وجود و تمام سلول‌های امام(ره) نفوذ کرده بود و سریان و جریان پیدا کرده بود که جز به او و حق ادای او توجهی نداشت.

وی ادامه داد: وقتی امام خمینی(ره) در جامعه بروز و ظهور پیدا کرد دشمنان اصلی یعنی آنهایی که با اصل اسلام و با اصل ایمان مخالفت داشتند در مقابل امام(ره) شروع به توطئه و برنامه‌ریزی کردند، افرادی که منافعشان به خاطر سخن ناب امام(ره) به خطر می افتاد شروع به مقابله کردند و امام خمینی(ره) در آن شرایط عقب نشینی نکرد و فرمود من به تکلیف خودم عمل می کنم و آنچه که برای رضای خدا باشد دنبال خواهم کرد بنابراین ایشان را تبعید کرده و به زندان بردند و تهدید کردند و وعده ها دادند و به اشکال مختلف برای ایشان ایجاد مزاحمت کردند.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه این تهدیدها ذره ای در امام(ره) تاثیر نکرد، عنوان کرد: امام(ره) در برابر همه آنها ایستاد و مقاومت کرد و هرچه بر این فشارها افزوده شد بر استقامت و مجاهدت امام(ره) نیز افزوده شد و خدشه‌ای وارد نشد و اراده و ایمان و اخلاصش قوی‌تر شد.

وی در ادامه ابراز داشت: امام(ره) سلامت و صحت به این مردم ارزانی داشت امام ما با همان خطاب و فریادی که موسی(ع) و ابراهیم(ع) به فرعون و نمرود اعلام کردند با همان خطاب و قدرت با استکبار روبرو شد و یکه و تنها در مقابل سلطه شرق و غرب با شعار «نه شرقی نه غربی» در مقابل همه قدرت استکبار ایستاد.

محسنی‌ اژه‌ای عنوان کرد: امام(ره) ایمان داشت و توکلش بر خدا بود و اعتماد به نفس داشت، به مردم اعتماد کرد و با کمک خدا و مردم همانند موسی(ع) در مقابل فرعون ایستاد و در مقابل آن همه قدرت استکباری ایستادگی کرد.

وی با بیان اینکه امام(ره) را تهدید کردند اما قابل تطمیع با پول و مال دنیا نبود، گفت: ما باید امروز یاد ایشان را زنده بداریم.

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) به هیچ وجه در مقابل قدرت استکباری حتی یک لحظه نهراسید، گفت: امام(ره) از همان آغاز تا انتها و تا ماه‌های آخر عمرشان مسأله اسرائیل و فلسطین را همچنان که برای مقام معظم رهبری است یکی از مسائل اساسی اسلام می‎دانستند و وظیفه می دانستند که از فلسطین دفاع و علیه اسرائیل افشاگری کنند و بجنگند و روز قدس تشکیل دهند و علیه اسرائیل صحبت کنند.

وی ادامه داد: امام(ره) با همان خطاب و فریاد با رژیم پهلوی روبرو شد و در مقابل ارزش‌های اسلامی حاضر به کوتاه آمدن نشد.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: امام خمینی(ره) به ما آموخت با توکل بر خدا و ایمان به وعده‌های الهی با وحدت کلمه بر همه دشمنان می‌توان پیروز شد و در مقابل قدرت خدا هیچ قدرتی ارزشمند نیست.

وی عنوان کرد: امام(ره) به ما آموخت به دشمن اعتماد نکنید؛ آن چیزی که امروز رهبر معظم انقلاب مکررا فرموده است به دشمن اعتماد نکنید.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه امام(ره) به ما یاد داد و فرمود به ترفندها و به چهره‌ها و به تزویرها هوشیار باشید، سرتان کلاه نرود، گفت: رهبر معظم ما امروز تأکید می‌کند مردم، امت به خصوص شما مسئولین به آن دست مخملین توجه نداشته باشید، این دست ظاهراً مخملین یک دست چدنی پشت سر اوست، اگر توجه نکردید و ناخودآگاه جلو رفتید و اعتماد کردید این دست چدنی در این پوشش مخمل آنچنان به سر و صورت شما می‌خورد که شما را از پای در می آورد.

وی در ادامه تصریح کرد: رهبر انقلاب اسلامی بارها تأکید کرده‌اند که به این مذاکرات دل خوش نکنید، به این خوش و بش کردن‌ها دل خوش نکنید، این دشمنان با دین، نظام، عفت و ماهیت اسلامی شما کار دارند، به این لبخندها و این ظاهرسازی‌ها اعتماد نکنید.

محسنی‌اژه‌ای با بیان اینکه امام ما همتشان را بر این داشتند که چهره‌های نفاق، تزویر، متحجر و دنیاطلب را رصد و افشا کنند و به مردم نشان دهند، گفت: به آنان نیز توصیه می کردند که از توطئه های دشمن غافل نشوید.

وی تأکید کرد: امام(ره) وقتی کسی می خواست امنیت مردم را بر هم بزند و در مقابل اصل نظام قرار بگیرد با او مبارزه می کرد و در مقابل آنها قرص و محکم می ایستاد و کوتاه نمی آمد؛ امام امروز ما، امام خامنه ای(مد ظله العالی) نیز با همین صلابت ایستاده و این همان چیزی است که دشمن را ناراحت کرد.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه به ما آموخت همگی از رأس یا ذیل همه ملتزم به قانون باشیم، یادآور شد: امروز می‌بینیم که بعضی از مدعیان انقلابی دو آتیشه در مقابل قانون می ایستند و می گویند ما قانون را قبول نداریم، این بدعت است.

وی ابراز داشت: این مکتب سیاسی امام(ره) است که رکن مهم و اساسی ایشان ولایت فقیه است که تا ولایت فقیه وجود دارد آسیب به این کشور نمی رسد.

محسنی اژه‌ای بیان کرد: ما امام(ره) را یاد می کنیم که مکتب سیاسی او، نظریات، شخصیت و ارزش های او باقی بماند؛ ارزش های امام، امروز همان ارزش‌های مقام معظم رهبری است، امروز دشمن با یک تجربه سنگین از همه گذشته می خواهد استفاده کند و امام و امت را از هم جدا کند همان کاری که در صدر اسلام کردند.

وی در پایان ابراز داشت: امروز آن چیزی که مقام معظم رهبری با هر جمعیتی که روبرو می شود و اصرار می کند و می گوید باید انقلابی باشید، روحیه انقلابی داشته باشید، علت دارد چراکه دشمن تلاش می کند که دوره انقلاب گذشته، در صورتی که دوره انقلاب نگذشته امام(ره) به ما پیام داد تا حق هست ما مدافع حق هستیم و باید روحیه انقلابی وجود داشته باشد.

انتها پیام/

ارسال نظرات