خبرهای داغ:
دکتر بهروز چگنی ریاست کانون بسیج جامعه پزشکی دزفول

یکی از تهدیدکننده‌ های اصلی سلامت مردم در قرن بیست و یکم قلیان است

کی از مسیرهای مبارزه با مصرف دخانیات، اطلاع رسانی و آموزش است. برای تغییر رفتار، نیازمند آموزش هستیم، اما گاهی جریمه و سخت‌گیری هم لازم است.
کد خبر: ۹۰۲۳۱۶۸
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۱

دکتر بهروز چگنی، ریاست کانون بسیج جامعه پزشکی دزفول همزمان با هفته بدون دخانیات ، در جلسه قرارگاه امر به معروف و نهی ازمنکر کانون بسیج جامعه پزشکی که به همین مناسبت در دفتر معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی دزفول برگزار شد، اظهار داشت :

  بنا بر تاكيد سازمان جهاني بهداشت، یکی از اصلی ‌ترین تهدیدکننده‌ های اصلی سلامت مردم در قرن بیست و یکم قلیان است..

  در جهان نیز همانند ایران قبح مصرف قلیان کمتر از سیگار است. این در حالی است که مصرف قلیان در زنان ایرانی رو به افزایش بوده و خطر بزرگی محسوب می‌ شود و مبارزه در این زمینه ضرورت دارد..

  یکی از مسیرهای مبارزه با مصرف دخانیات، اطلاع رسانی و آموزش است. برای تغییر رفتار، نیازمند آموزش هستیم، اما گاهی جریمه و سخت‌گیری هم لازم است..

وی گفت: جلسه قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر کانون بسیج جامعه پزشکی دزفول که به مناسبت هفته بدون دخانیات ( چهارم تا دهم خرداد ماه) ، به همت کانون بسیج جامعه پزشکی با همکاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان، مرکز بهداشت شهرستان، صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران ( رادیو شهری دزفول )و شورای فرماندهی سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان در تاریخ ۱۳۹۷/۰۳/۰۱ در محل دفتر معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی دزفول برگزار شد.

در این جلسه که همزمان با ماه مبارک رمضان تشکیل شد،مصوب شد کارشناسان مرکز بهداشت در مدت زمان این هفته با موضوعاتی همچون ضررهای استفاده از دخانیات و قلیان و ... به صورت زنده از طریق رادیو شهری دزفول با مردم صحبت کنند.

ریاست این کانون با اشاره به مصوبات دیگر این جلسه،از همکاری و تعامل اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان تشکر کرد و بیان داشت،با همکاری نهادهای اجرایی مختلف شهرستان موضوع ضررهای استفاده از دخانیات در پارک ها و فضاهای تفریحی شهر به همت واحد آموزش مرکز بهداشت با همکاری دیگر نهادها در ایام ماه مبارک رمضان صورت میگیرد.

وی در ادامه به فعالیت های کانون بسیج جامعه پزشکی دزفول در چهارم خرداد ( روز ملی مقاومت و پایداری ) روز دزفول اشاره کرد: برپایی نمایشگاه عکس دفاع مقدس با موضوع بمباران موشکی دزفول در جنگ تحمیلی در سالن بیمارستان بزرگ دزفول ، توزیع ۷۰۰۰ سرنگ دیابت به صورت رایگان بین نیازمندان در حاشیه مناطق محروم شهرستان که با همکاری معاونت بسیج سازندگی سپاه ناحیه مقاومت بسیج دزفول انجام شد و همچنین فضاسازی محیطی در سطح دانشگاه علوم پزشکی و ارسال پیامک تبریک به مناسبت چهارم خرداد روز دزفول اشاره کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها