خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی:

مراجع تقلید از دولت‌ها استقلال مالی دارند

استاد حوزه علمیه قم گفت: مراجع عظام تقلید و علمای دینی به لحاظ مالی از حکومت‌ها و دولت‌ها استقلال دارند.
کد خبر: ۹۰۲۲۷۳۱
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷
مراجع تقلید از دولت‌ها استقلال مالی دارند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی ظهر امروز در جلسه سخنرانی در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به ویژگی‌های مراجع عظام تقلید اظهار کرد: مراجع و علمای دینی به لحاظ مالی از حکومت‌ها و دولت‌ها استقلال دارند و این مساله موجب می‌شود که مردم به آن‌ها گرایش داشته باشند.

وی ادامه داد: مراجع عظام تقلید با استفاده از اموال خمس که شامل سهم امام و سهم سادات می‌شود، به اسلام خدمت می‌کنند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: پیش از اینکه اسلام ظهور کند، هر مردی به هر تعدادی که می‌خواست، می‌توانست همسر داشته باشد، اما پس از ظهور اسلام تعداد همسران برای هر مرد به چهار نفر محدود شد.

رفیعی با اشاره به همسران رسول اکرم (ص) اظهار کرد: خداوند به پیامبر (ص) این اجازه را داد به هر تعدادی که بخواهد همسر داشته باشد، البته بیشتر همسران رسول اکرم (ص) بیوه بودند.

وی ادامه داد: هوس در ازدواج‌های پیامبر (ص) مطرح نبود و نظام ازدواج‌های رسول اکرم (ص) اجتماعی و اخلاقی بود، گاهی اوقات ازدواج پیامبر (ص) با زنی از یک قبیله موجب هدایت کل افراد آن قبیله به اسلام می‌شد و به همین دلیل خداوند برای رسول اکرم (ص) محدودیت در تعداد همسر را برداشت.

استاد حوزه علمیه قم افزود: از جمله عوامل ازدواج‌های رسول اکرم (ص) سنت شکنی، تکریم جایگاه زن، آزادسازی کنیز‌ها و تربیت افراد بود، برخی از این ازدواج‌ها رویکرد سیاسی و تبلیغی داشت.

رفیعی با اشاره به ویژگی‌های رسول اکرم (ص) اظهار کرد: یک رهبر اجتماعی باید خودش را برابر با مردم بداند، پیامبر (ص) زندگی اش همچون زندگی عموم مردم بود، خداوند برخی از عبادت‌ها همچون قربانی کردن و نماز شب را برای رسول اکرم (ص) واجب کرد.

وی ادامه داد: برخی از کرامت‌ها به صورت ویژه برای پیامبر (ص) اختصاص پیدا کرد، به عنوان مثال مسلمانان حق نداشتند که صدای خودشان را از صدای رسول اکرم (ص) بالاتر ببرند.

استاد حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: برخی از مجموعه‌ها همچون نیرو‌های مسلح و صدا و سیما در نظام اسلامی به رهبری واگذار شد تا این مجموعه‌ها به صورت منسجم در خط ولایت فقیه حرکت کنند و به دولت‌ها گره نخورند.
ارسال نظرات