خبرهای داغ:
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان:

۷۳۰ خانوار مددجویی استان سمنان خودکفا شدند

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان گزارشی از توانمندی خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان را در سال ۹۶ ارائه کرد.
کد خبر: ۹۰۲۱۰۹۰
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، علیرضا خدابنده، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به در سال ۹۵، ۶۵۰ خانوار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان از طریق ایجاد فرصت‌های شغلی خودکفا شدند افزود: در سال ۹۶ این تعداد به ۷۳۰ خانوار افزایش یافت.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان از حضور ده از نفر از مددجویان استان در نمایشگاه فروش محصولات مددجویان به مناسبت ماه مبارک رمضان در سال جاری به مدت ۳۱ روز در تهران خبر داد و گفت: فروش محصولات مددجویان در سال ۹۶ به ۲۳ میلیاردو ۴۱۲ میلیون تومان رسید.

علیرضا خدابنده با تأکید بر اینکه معرفی افراد کارآفرین از طریق رسانه‌ها منجر به تشویق و خودباوری دیگر مددجویان می‌شود افزود: تاکنون ۳۰۰ کارآفرین عرصه اشتغال در کمیته امداد استان سمنان شناخته‌شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان بیان کرد: کمیته امداد استان سمنان با ایجاد هزار و ۲۵۶ فرصت شغلی در سال ۹۶ تعهد این نهاد را در حوزه اشتغال به ۱۴۵ درصد رساند.

وی به ایجاد بانک اطلاعاتی اشتغال کمیته امداد استان سمنان اشاره کرد و گفت: از سال ۸۷ تاکنون ۱۲ هزار نفر از مددجویان جویای کار استان سمنان از مزایای تسهیلات اشغال زایی بهره‌مند شدند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان در ادامه با اشاره به اینکه از مجموع تسهیلات پرداخت‌شده تاکنون ۹ هزار خانوار خودکفا و از چرخه حمایتی این نهاد خارج شدند افزود: هم‌اکنون سه هزار ۳۰۰ طرح تحت نظارت این نهاد پایش و نظارت می‌شود.

علیرضا خدابنده با اشاره به اینکه ایجاد اشتعال در چهار سرفصل اولویت‌بندی می‌شود افزود: ایجاد کارانگیزی برای افراد، توان‌افزایی کار ،دریافت تسهیلات جدید تکمیلی و کارآفرینی توسط این نهاد در چرخه ایجاد اشتغال تا خودکفایی خانوارها پیگیری می‌شود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها