خبرهای داغ:
امام جمعه سرخه:

ماه رمضان فرصتی برای بیداری قلب است

امام جمعه سرخه گفت: ماه رمضان بهترین فرصت برای بیداری و خودسازی قلب و پاکسازی آن از زنگار گناهان است.
کد خبر: ۹۰۲۰۰۴۲
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در سرخه، به مناسبت ايام ماه رمضان حجت الاسلام والمسلمين مصطفي فاطمي بصير امام جمعه سرخه در جمع پايوران و كاركنان سپاه ناحيه شهرستان سرخه حضور يافت.

امام جمعه شهرستان سرخه و استاد حلقات صالحين در شرح دعاهاي ماه مبارك رمضان گفت: خدايا به من ذهني عنايت كن كه اين ذهن و حافظه من متذكر باشد، اين نشانه اين است كه حافظه نماز از نعمت هاي خداوند است.

وي افزود:  مواردي چون گناه، خوردن سيب ترش، خواندن نوشته جات روي سنگ قبرو... حافظه را ضعيف مي كند و در مقابل مواردي مثل تلاوت قرآن، خوردن مويز و كندر حافظه را قوي مي کند.

امام جمعه شهرستان سرخه بيان داشت: پيامبر(ص) فرمودند" خداوند چهار چيز را در چهار چيز ديگر قرار داده است؛ رضايت خود را در كار خير، غضبش را در معصيت و گناه، هيچ دعايي را كوچك نشمار و دوست خود را در ميان مردم قرار داده است؛ پس هيچ بنده اي را كوچك نشمار".

فاطمي بصير گفت: يكي جواد داريم و يكي اجود، جواد كسي است كه بخشنده است، اما خداوند اجود است و هرچه بخواهد مي بخشد؛ مال خودش است، اما جواد هرچه مي بخشد مال خداست؛ خدايا از هركار خيري كه در اين روز خير مي داني نصيبم كن. جبرئيل به پيامبر(ص) گفت: اي كاش من هم به علت هفت خصلت انسان بودم و در زمين زندگي مي كردم؛ نماز را به جماعت بخوانم ، با علما نشست و برخاست كنم، ميان دو نفر كه قهر هستند صلح كنم، يتيم نوازي كنم، از مريض عيادت كنم، تشيع جنازه بروم و به حاجيان آب بدهم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها