خبرهای داغ:
عضو شورای شهر قم:

قم چندین سال از کلان‌شهر‌های دیگر در حوزه قطار شهری عقب‌تر است

عضو شورای شهر قم گفت: قم چندین سال از کلان‌شهر‌های دیگر در حوزه قطار شهری عقب‌تر است.
کد خبر: ۹۰۱۹۶۲۵
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۱
قم چندین سال از کلان‌شهر‌های دیگر در حوزه قطار شهری عقب‌تر است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، روح‌الله امراللهی دوشنبه شب در چهل و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر قم که به ریاست عبدالله جلالی و با حضور سیدمرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، با اشاره به لایحه شهرداری برای انعقاد تفاهم‌نامه با یک شرکت چینی برای تامین تجهیزات قطار شهری قم اظهار کرد: هر زمانی که بخواهیم واگن مترو بخریم این محصول صرفا وارداتی است و به همین خاطر باید دقت داشته باشیم و از فرصت‌ها به درستی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه دولت از کشور چین مطالباتی دارد گفت: در همین قالب باید از این ظرفیت استفاده کرده و واگن‌های مورد نیاز مترو را تامین کنیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم با اشاره به وضعیت کلان‌شهر‌های کشور در توسعه خطوط قطار شهری تصریح کرد: ما چند سال از کلان‌شهر‌های دیگر در حوزه قطار شهری عقب‌تر هستیم و ما صرفا فعلا پیگیری نمایندگان را داریم و بعد از اینکه پروژه راه‌اندازی شود قطعا مطالبه اجتماعی در زمینه توسعه خطوط و تجهیز آن‌ها افزایش خواهد یافت.

وی اظهار کرد: تا زمانی که خط راه‌اندازی شده در مجموعه باشگاه کلان‌شهر‌های دارای قطار شهری نداشته باشیم سهم ما از بوژن پرداخت نخواهد شد در حالیکه کلان‌شهر‌های دیگر مبالغ خوبی از این مسیر تامین کرده‌اند.
ارسال نظرات