خبرهای داغ:
مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان همدان خبر داد

مشارکت 61 درصدی کشاورزان همدانی در طرح‌های تشویقی برق

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به اینکه بیشترین مشارکت در طرح‌های تشویقی را مشمولین طرح‌های کشاورزی دارند، گفت: در این بخش 61 درصد مشمولین در استان همدان در این طرح‌ها شرکت می‌کنند.
کد خبر: ۹۰۱۶۶۸۶
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰

مشارکت 61 درصدی کشاورزان همدانی در طرح‌های تشویقی برقبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، لیدا یوسفی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره طرح‌های تشویقی وزرات نیرو در راستای مدیریت مصرف اظهار کرد: این طرح‌ها برای مشترکین مختلف وجود دارد.

وی به طرح تشویقی کشاورزان که از چاه آب کشاورزی برخوردار هستند اشاره و عنوان کرد: اگر کشاورزان در دوره زمانی 15 خرداد تا 15 شهریور ماه موتور چاه خود در ساعات اوج بار (8 تا 12 شب) خاموش کنند، بهاي صورتحساب برق مصرفی آنها بخشوده خواهد شد و علاوه برآن متناسب با میزان کاهش مصرف از پاداش نیز برخوردار می‌شوند.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان همدان افزود: کشاورزان در طرح‌های تشویقی اگر در دوره زمانی 15 خرداد تا 15 شهریور حداقل به مدت 7روز کاري متوالی، به صورت 24ساعته موتور خود را خاموش کنند بهای برق مصرفی در آن ماه رایگان خواهد بود.

وی در خصوص طرح های تشویقی وزارت نیرو در صنایع تصریح کرد: برای صنایع وابسته به کشاورزی همچون زنبورداری و شیلات، کارخانه‌های آرد، ذرت خشک‌کنی، تصفیه‌خانه‌ها و سردخانه‌های عمومی طرح‌های دیگری دارند به این صورت که اگر این صنایع به میزان 10 درصد 5 روز کاری متولی مصرف خود را در ساعات اوج کاهش دهند از پاداش بهره‌مند خواهند شد.

یوسفی با بیان اینکه چهار طرح تشویقی برای واحدهای صنعتی در نظر گرفته شده است، افزود: واحدهاي صنعتی که مشترکین صنعتی با دیماند قراردادي 100 کیلووات و بیشتر هستند در دوره زمانی ابتداي تیر الی پایان مرداد با جابجایی روز تعطیل هفتگی، می‌توانند از طرح‌های تشویقی وزارت نیرو بهره‌مند شوند.

وی در معرفی برنامه کاهش بار برنامه ریزي شده مشترکین دیماندي بیان داشت: چنانچه مشترکین با تعرفه سایر مصارف همچون دیماند قراردادي بیش از 30 کیلووات همچون هتل‌ها، مجتمع‌های تجاری، بیمارستان‌ها و مراکز تفریحی می‌توانند در دوره زمانی ابتداي خرداد تا انتهاي شهریور ماه حداقل به مدت 5 روز کاري متوالی دیماند مصرفی خود در ساعت اوج بار شب یا روز به تشخیص شرکت توزیع حداقل 10 درصد کاهش دهند تا از تخفیف و پاداش بهره‌مند شوند.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان همدان به طرح‌های تشویقی برای دارندگان مولدهای اضطراری اشاره و تاکید کرد: این مشترکین می‌توانند در ساعت اوج تولید داشته باشند و از ابتدای تیر ماه تا 15 شهریور در این طرح شرکت کنند از پاداش همکاری برخوردار شوند.

وی ادامه داد: طرح جدیدی که امسال اضافه شده طرح ویژه ایستگاه‌های گاز طبیعی فشرده و CNG‌ها است، به این نحو که 10 درصد بار خود را در ساعات توافق شده کاهش داده و پاداش دریافت کنند که هماهنگی اولیه برای اجرای این طرح با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی انجام و استقبال خوبی از این طرح انجام شده است.

یوسفی با بیان اینکه برای تمام طرح‌ها، پاداش همکاری مرداد ماه بیشتر از دیگر ماه‌ها است، گفت: این تفاهم‌نامه‌ها در حال توزیع است تا به دست متقاضیان مشمول برسد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین مشارکت در طرح‌های تشویقی را مشمولین طرح‌های کشاورزی دارند، افزود: در این بخش 61 درصد مشمولین در طرح شرکت می‌کنند.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان همدان تصریح کرد: متاسفانه در طرح ادارات کمترین درصد مشمولین به میزان 8 درصد مشارکت دارند که علت آن به سابقه کم اجرای طرح‌ها در این بخش باز می‌گردد.

وی تصریح کرد: امیدواریم با ظرفیت صرفه‌جویی که در سازمان‌ها و ادارات وجود دارد مدیران و مسئولین بتوانند همگام با مردم و صنعت برق، با کاهش 10 درصدی مصرف خود در ساعت اوج بار روز بتوانند این شرکت را یاری کنند تا بتوانیم خدمت‌رسانی بهتری داشته باشیم.

یوسفی با بیان اینکه در استان همدان آحاد مردم هر سال با شرکت برق همکاری دارند، گفت : در سال گذشته سرانه مصرف در بخش خانگی نسبت به سال 95 به میزان 1.8 درصد کاهش داشته که این امر نشان از آگاهی شهروندان است که در این راستا آموزش‌های انجام شده و فرهنگ‌سازی و همکاری رسانه‌ها اثربخش بوده که ما را در استمرار فعالیت‌های فرهنگی راسخ‌تر می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات