خبرهای داغ:
شهردار نهاوند با تاکید بر لزوم تشدید مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز این اقدام را از وظایف اصلی شهرداری عنوان کرد و گفت: نظارت بر ساخت و ساز غیرمجاز لازمه حفظ کالبد شهری است.
کد خبر: ۹۰۱۳۵۳۹
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱

نظارت بر ساخت و ساز غیرمجاز لازمه حفظ کالبد شهریمحمد حسین‌پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند با تاکید بر لزوم تشدید مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز این اقدام را از وظایف اصلی شهرداری دانست و بیان کرد: نظارت بر ساخت و ساز غیرمجاز لازمه حفظ کالبد شهری است.

وی اظهار داشت: ساخت و سازهای شهری به صورت غیرقانونی و بدون نظارت کارشناسانه نه تنها موجب آسیب زدن به سیما ومنظر شهری می‌شوند بلکه چهره شهر، مبلمان شهری و روند شهرسازی را با مشکل مواجه می‌کند.

شهردار نهاوند از نظارت جدی بر ساخت و سازهای شهر خبر داد و تاکید کرد: جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز با تاکید بر قانون‌مداری در قالب اجرای طرح‌های پیشگیرانه انجام می‌شود، در واقع با هدف مقابله با ساخت و سازهای غیر‌مجاز، مأموران به طور مستمر و به صورت محسوس و نامحسوس در منطقه گشت‌‌زنی کرده و از هر‌گونه تخلف جلوگیری می‌کنند .

وی خواستار مشارکت بیشتر شهروندان به منظور کنترل ساخت و سازهای غیرمجاز شد و افزود: شهروندان می‌توانند در راستای تحقق «مسئولیت اجتماعی» بار دیگر مسئولان را در مبارزه با ساخت و سازهای غیرمجاز که سلامت و امنیت مردم را به خطر می‌اندازد، یاری کنند .

حسین پور خاطرنشان کرد: با توجه به لزوم رسیدگی به درخواست‌ها و شکایات شهروندان پاسخگویی به پیام‌‌های ثبت شده در سامانه 137 انجام می‌شود.

وی با بیان اینكه شهروندان نباید بدون هماهنگی با شهرداری ساخت و ساز کنند، افزود: بر اساس طرح جامع تمام دستگاه‌های دولتی و غیردولتی ذیربط با هماهنگی شهرداری موظف هستند به طور جدی از ارائه هر گونه تسهیلات، تامین تسهیلات و خدمات زیربنایی از قبیل انشعابات آب، برق، گاز و تلفن به همه ساخت وسازهای غیرقانونی و برخلاف ضوابط و مقررات در محدوده و حریم شهر خودداری كنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات