خبرهای داغ:
امام جمعه موقت شیراز گفت: خروج آمریکا نشان داد که هرچند ما اهل مذاکره و گفتگو هستیم نمی‌توان به دشمنانی مانند آمریکا اتکا کرد آن‌ها با لبخند جلو می‌آیند، اما خنجر را ازپشت فرو می‌کنند.
کد خبر: ۹۰۱۵۹۷۷
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از شیراز، حجت الاسلام ابوفاضل رضوی اردکانی در خطبه‌های نماز جمعه شیراز اظهار داشت: هرچند دولتمردان ما با انجام مذاکره و تصویب برجام زحمات زیادی متقبل شدند اما خروج آمریکا نشان داد که هرچند ما اهل مذاکره و گفتگو هستیم نمی‌توان به دشمنانی مانند آمریکا اتکا کرد آنها با لبخند جلو می‌آیند اما خنجر را ازپشت فرو می کنند.

خروج آمریکا از برجام برای کشور ما موهبت هایی به دنبال خواهد داشت که مهمترین آن این است که نباید به دشمنان اعتماد کرد.

خطیب جمعه شیراز بر لزوم هوشیاری مردم و مسئولان و بهره گیری از فرصت های پیش رو با خروج آمریکا از برجام تأکید کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب بارها تأکید کرده بودند که نباید به آمریکا و دشمنان اعتماد کنیم خروج آمریکا از برجام بار دیگر دشمنی آمریکا نسبت به انقلاب اسلامی را نشان داد.

رضوی اردکانی در ادامه گفت: آمریکا در 70 سال گذشته به مردم ایران ظلم کرده است و امروز نیز آنها به دنبال منافع استکباری خود هستند.

خطیب نماز جمعه شیراز با اشاره به سخنان رئیس جمهوری آمریکا گفت: ترامپ در سخنانش حداقل 10 دروغ به ایران نسبت داد.

وی گفت: آمریکایی ها می خواهند که ما در منطقه حضور فعال نداشته باشیم، آنها در حالی به حضور ایران در سوریه و در عراق مخالفت می کنند که کشتار زنان و کودکان را در یمن و کشورهای دیگر به راه انداخته‌ اند؛ آمریکا به عربستان به عنوان گاو شیرده نگاه می‌کند.

رضوی اردکانی گفت: آمریکا میلیاردها دلار از سرمایه کشورهای اسلامی را برده است تا امثال داعش و تروریسم را بپروراند، مسئولان آمریکایی بارها اعتراف کرده اند که داعش دست پرورده آنها است.

امام جمعه موقت شیراز خطاب به سران کاخ سفید گفت: شما با پول برخی کشورهای حاشیه جنوب خلیج فارس در منطقه خاورمیانه جنگ به راه انداخته اید و همسو با منافع اسرائیل بر علیه کشورهای اسلامی اقدام کرده اید اما بدانید که به فضل الهی شکست خواهید خورد و در این عرصه زمین‌گیر می‌شوید این وعده خداوند است و خدای متعال بارها آن را وعده داده است.

رضوی اردکانی اضافه کرد: آمریکا نمی‌خواهد ما کشور مستقلی باشیم، آنها یکروز برجام را بهانه می کنند و روز دیگر می خواهند قدرت موشکی ما را محدود کنند؛ آمریکا به دنبال محدود کردن قدرت دفاعی ایران اسلامی است و به جز نابودی نظام اسلامی چیزی نمی خواهد.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی، ما باید به تقویت بنیه دفاعی خود بپردازیم و بی توجه به رجزخوانی های نظام استکباری بنیه دفاعی خود را هرچقدر که لازم باشد قوی کنیم.

امام جمعه موقت شیراز گفت: حالا هم امریکا شاخ و دندان نشان می‌دهند وگرنه جرات ندارند به کشور ما نگاه کنند ملت در مقابل زیاده خواهی می ایستد.

با گرامیداشت ماه مبارک رمضان در آستانه حلول ماه رمضان از شهروندان خواست تا حرمت این ماه را نگه دارند.

وی در این باره گفت: رعایت حرمت ماه مبارک رمضان تعظیم شعائر دینی است، افرادی که از توانایی مالی برخوردار هستند باید در ماه مبارک رمضان بندگان خدا را به افطار دعوت کنند البته زیاده روی و اسراف در این زمینه شایسته نیست.

رضوی اردکانی اظهار کرد: ادارات دولتی حق ندارند از بیت المال افطار بدهند و سفره های مجلل از جیب دولت برپا کنند، چرا که این اقدام از نظرشرعی جایز نیست و حرام است.

خطیب نماز جمعه شیراز همچنین از اصناف است تا در ماه مبارک رمضان اجناس خود را با تخفیف به مردم ارائه دهند و گفت: در برخی از کشورهای اسلامی این تخفیف‌ها به 20 تا 30 درصد می‌رسد؛ کسبه و اصناف بدانند که در این ماه مراعات حال مردم بسیار ثواب دارد گرانفروشی نکنند و کالاهای خود را ارزان‌تر به مردم بفروشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها