خبرهای داغ:
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی:

منطقه محروم نیست مدیریت ها از کار تیمی محرومند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه باید تلاش در خدمات مؤثر در فناوری های نوین و دانش بنیان صورت گیرد گفت: منطقه محروم نیست. مدیریت ها از کار تیمی محرومند و ریسک پذیر نیستند.
کد خبر: ۹۰۱۴۰۷۶
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سید مجتبی علوی مقدم در  دیدار اعضای شورای مرکزی بسیج مهندسین استان که در محل دفتر معاونت عمرانی استانداری برگزار گردید اظهارداشت: بسیج نهاد خودجوش مردمی به دستور امام راحل تأسیس شده و در جهت حفظ ارزش های این نظام با هیچ نهاد، قوه و ارگانی قابل مقایسه نیست.

وی عنوان کرد: اگر امنیت داریم به خاطر ایثار بسیجیان است که جان و مال خود را کف دست گذاشتند و عده ای شهید، جانباز و اسیر شدند تا امروز درخت انقلاب پایه و اساس محکمی برای ادامه راه امام و نهضت اسلام داشته باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با بیان اینکه در هیچ عرصه ای نظام بی نیاز از بسیج و بسیجی نخواهد بود افزود: امروز هم اگر استکبار به دنبال تنگ کردن عرصه های مالی و اقتصادی هستند به دلیل شعار استکبار ستیزی بسیج و مردم است. آرزوی استکبار تحت سلطه بودن این نظام است و قطعاً این آرزو را به گور می برد زیرا بسیج در تک تک سلول های این مردم ساری و جاری است.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که بر خلاف خراسان رضوی شاکله شورای مرکزی بسیج مهندسین از مدیران دستگاه های اجرایی هستند توقعات ما چند برابر شد لذا از بسیج مهندسین انتظار می رود که ابتدا باید در جذب مهندسین جوان سازمان بسیج مهندسین نقش خود را ایفا کند و کارها را به جوانان واگذار کند.

علوی ادامه داد: بسیج یعنی کار تیمی و حس همدلی که این باعث موفقیت بسیج در جنگ شد. هنگامی که ارزش و بهایی برای جوانان قائل شویم و وظیفه تعریف کنیم آنگاه نیروی جوان هم متعهد خواهد بود و هم کار می کند. باید دایره خودمان را وسیع کنیم و سایر دستگاه های دولتی نیز زمینه جذب را فراهم کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید تلاش در خدمات مؤثر در فناوری های نوین و دانش بنیان صورت گیرد اظهارکرد: در استان خراسان جنوبی کار تیمی کمتر شده و باید این فضا را فراهم کنیم که در کنار هم کار کنیم. منطقه محروم نیست. مدیریت ها از کار تیمی محرومند و ریسک پذیر نیستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با بیان اینکه خیلی از دستگاه ها از ظرفیت همدیگر خبر ندارند لذا افق 1420 به همه دستگاه ها گفته ایم که تهیه کنند گفت: بسیج می تواند حلقه  واصل این تلاش ها باشد. مردم نیازمند پاسخ شفاف، به موقع و سریع می باشند. لذا باید سه اصل تسریع ، تکریم و تسهیل در دستور کار دستگاه های اجرایی باشند و بسیج نیز باید همه این ها را داشته باشد.

وی متذکر شد: همچنین باید برای سازماندهی بسیجیان جهت اثر بخشی و کارایی هر چه بیشتر با حضور بسیج مهندسین در مسئله های مهم استان اقدام کنیم. لذا ابتدا باید معضلات و مشکلات استان شناسایی شود و سپس راه حل های مناسب برای این مشکلات پیشنهاد گردد و خود بسیج نیز در اجرای این راه حل ها مشارکت داشته باشند.

علوی اظهارداشت: امروز خواسته های من از بسیج مهندسین بیشتر شد چرا که ظرفیت اعضای حاضر در جلسه بسیار بالاست و این یک ظرفیت عظیم است.

وی ابراز داشت: بسیج یک کلمه نیست بلکه یک تفکر عمیق ، معنوی و ریشه دار است که در همه ی عرصه ها در وسط میدان بوده است.

 این مقام مسئول استان افزود: بسیج هر جایی وارد شده حل المسائل مشکلات مردم بوده است و مردم هم استقبال می کنند چرا که هر نهاد که از مردم بلند شده باشد موفق تر بوده است.

 وی بیان داشت: به عنوان معاون عمرانی هر کاری از دستم بر می آید  کوتاهی نمی کنم و این اعتقاد عملی من است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خاطرنشان کرد: باید با نشست های تخصصی برنامه های جدیدی خصوصاً برای جذب نخبگان و مهندسین جوان پیش بینی کنید و ما هم شما را در این امر کمک می کنیم.

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها