خبرهای داغ:
معاون مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان:

همکاری مداوم ۳۵۰ امدادگر در شاهرود/اجرای طرح خادم بین ۲ هزار خانوار/راه اندازی دفتر نمایندگی هلال احمد در بیارجمند

معاون مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: در سال ۹۶ تا پیش از آغاز طرح نوروز، ۲۳۵ مورد امدادرسانی در پایگاه‌های ابر و خرقان و دیگر مناطق شهرستان شاهرود انجام شده است و ۳۵۰ امدادگر به صورت مداوم با جمعیت هلال احمر شاهرود همکاری می‌کنند.
کد خبر: ۹۰۱۳۵۲۳
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حسین باقری در نشست خبری یا اصحاب رسانه و مطبوعات به مناسبت آغاز هفته هلال احمر با اشاره به دفتر نمایندگی هلال احمد در بیارجمند افزود: شهرداری و شورای اسلامی بیارجمند ساختمانی ۸۰ متر مربعی را در زمینی به مساحت ۴۰۰ متر مربع برای دفتر نمایندگی جمعیت هلال احمر اختصاص داده و تمامی مدارک مورد نیاز برای دریافت مجوز، فراهم شده است.
وی گفت: از آن جایی که نخستین دفتر نمایندگی در مرکز بخش در کشور در بیارجمند راه اندازی می‌شود، انجام این کار باید در شورای عالی جمعیت هلال احمر کشور به تصویب برسد.
معاون مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان خرید یک دستگاه زنده یاب به ارزش چهار میلیارد ریال را یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده برای تجهیز هلال احمر شاهرود برشمرد و گفت: یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای خرید تجهیزات امدادی از سوی فرماندار شاهرود پیشنهاد داده شده بود که از این مقدار ۸۵۵ میلیون ریال از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تخصیص یافته است.
باقری اضافه کرد: در سال گذشته سالن ورزشی شهرک، ولی عصر (عج) با هزینه ۲۰۰ میلیون ریال تعمیر شده و زمین چمن مصنوعی این مجموعه نیز با هزینه جمعیت هلال احمر آماده شده و به زودی به بهره برداری می‌رسد.
وی به فعالیت‌های آموزشی جمعیت هلال احمر شاهرود هم اشاره‌ای داشت و گفت: مردم این شهرستان به خوبی از آموزش‌های امداد و نجات استقبال می‌کنند و به همین دلیل دوره‌های آموزشی به صورت روزانه در این مجموعه برگزار می‌شود.
رئیس جمعیت هلال احمر شاهرود در خصوص اجرای طرح خادم نیز با بیان اینکه این طرح در گام نخست در میان ۳۰۰ خانوار ساکن در منازل مسکونی دستگاه‌های دولتی اجرا شده، افزود: گام دوم این طرح نیز برای ۲ هزار خانوار شهرستان و طی هفت مرحله به اجرا در امده است.
باقری اجرای طرح دادرس به منظور آموزش دانش اموزان برای رویارویی با مخاطرات را از دیگر برنامه‌های اجرا شده توسط جمعیت هلال احمر شهرستان برشمرد و گفت: در طرح فرشتگان رحمت با کمک خیران بسته‌های غذایی در ماه رمضان و ایام نوروز در بین خانواده‌های نیازمند توزیع می‌شود.
وی ادامه داد: در طرح نیابت هم داوطلبان جمعیت به دیدار سالمندان ساکن در آسایشگاه رفته و به نیابت از فرزندان در انجام کار‌های روزمره به آنان یاری می‌رسانند.
باقری درباره میزان کمک‌های فرستاده شده برای زلزله زدگان کرمانشاه، یادآور شد: باوجود تاکید همه مسوولان شهرستانی، استانی و کشوری بنابر جمع آوری کمک‌های مردمی با محوریت هلال احمر، در گوشه و کنار شهرستان برخی بر این عقیده بودند که باید جمع آوری، حمل و توزیع کمک‌ها را خودشان انجام دهند و به همین دلیل نتوانستیم به صورت بروز و شفاف آمار دقیقی از کمک‌های شهرستان ارائه دهیم.
وی با تاکید بر اینکه باید علاوه بر انبار هلال احمر مکان دیگری برای جمع آوری امکانات مورد نیاز در شرایط بحران آماده شود، بیان کرد: انبار‌های جمعیت هلال احمر فقط به اندازه ۲ درصد از جمعیت هر شهرستان امکانات دارند و در صورت بروز حادثه پاسخگوی نیاز همه مردم نیستند.
باقری ادامه داد: علاوه بر این می‌توان با کمک مردم برای هر مسجد کانکسی خریداری کرده و مواد مورد نیاز مردم در هر محل را تا جای امکان در آن نقطه ذخیره کرد.
وی ادامه داد: شهرستان شاهرود به دلیل قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی شرق به غرب و شمال به جنوب، سالانه شاهد رفت و آمد حدود ۲۰ میلیون خودرو است و گستردگی این شهرستان و موقعیت جغرافیایی آن سبب شده تا نیرو‌های امدادی برای خدمت رسانی به آسیب دیدگان در شرایط مختلف جوی در مسیر‌های کوهستانی و جنگلی و یا کویری این شهرستان آمادگی لازم را داشته باشند.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان شاهرود گفت: در سال ۹۶ تا پیش از آغاز طرح نوروز، ۲۳۵ مورد امدادرسانی در پایگاه‌های ابر و خرقان و دیگر مناطق شهرستان شاهرود انجام شده است و ۳۵۰ امدادگر به صورت مداوم با جمعیت هلال احمر شاهرود همکاری می‌کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها